Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران تن از معترضان مجارستانی در خیابان‌های پایتخت این کشور تظاهرات کردند تا اعتراضشان را به تغییرات قانونی علیه یک دانشگاه وابسته به جورج سوروس، میلیاردر مشهور آمریکایی – مجارستانی اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جمع کثیری از مجارستانی‌ها، موسسه‌ها و استادان دانشگاه خارجی، حامی دانشگاه تاسیس شده از سوی جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی مبدع انقلاب‌های مخملی در شهر بوداپست، پایتخت مجارستان موسوم به دانشگاه اروپای مرکزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشگاه در سال ۱۹۹۱ از سوی جورج سوروس تاسیس شد و پذیرای ۱۴۰۰ دانشجو از ۱۰۸ کشور جهان است.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، سوروس را یکی از "دشمنان ایدئولوژیک" خود به دلیل ارائه ایده "جامعه باز" می‌داند؛ چراکه آن را مخالف با تلاش‌هایش برای تبدیل کردن مجارستان به یک کشور غیرلیبرال تلقی می‌کند.

بنا به اعلام سازمان دهندگان تظاهرات مذکور که روز یکشنبه برگزار شد حدود ۱۰ هزار تن در این راهپیمایی از دانشگاه "کوروینوس" به سمت پارلمان مجارستان شرکت کردند.

قانونگذاران پارلمان مجارستان قصد دارند از روز چهارشنبه پیش‌نویس قانونی را به بحث بگذارند که مطابق آن شرایطی محدود کننده برای دانشگاه‌های خارجی در مجارستان مطرح می‌شود.

به عنوان مثال یکی از این محدودیت‌ها دانشگاه اروپای مرکزی را مجبور به افتتاح یک پردیس در ایالت نیویورک می‌کند در حالی که این دانشگاه در این محل فعالیت‌های آکادمیک ندارد و یک مورد دیگر نیز این دانشگاه را مجبور به تغییر نامش می‌کند.

اوربان روز جمعه دانشگاه اروپای مرکزی را متهم به تقلب و رقابت ناعادلانه با دانشگاه‌های داخلی مجارستان کرد؛ زیرا مدارک این دانشگاه هم از سوی مجارستان و هم آمریکا مورد تایید هستند.

او همچنین گفت که تداوم حضور دانشگاه جورج سوروس در مجارستان مشروط به توافقی دوجانبه با آمریکا است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تظاهرات در یمن در حمایت از غزه

ساکنان استان صعده یمن امروز (جمعه) تظاهرات میلیونی را در حمایت از غزه برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، ساکنان استان صعده یمن با حمل پرچم‌های یمن و فلسطین و پرچم‌های آزادی حمایت خود را از مرحله چهارم تشدید حملات نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس اعلام کردند.

طبق گزارش المسیره، تظاهرکنندگان از نیروهای مسلح یمن خواستند حملات شدیدتری را علیه گروه‌های استکبار جهانی و هم پیمانانشان انجام دهند.

آن‌ها تأکید کردند لجاجت آمریکا و رژیم صهیونیستی و ادامه تجاوز و محاصره علیه ملت فلسطین در نوار غزه عواقب وخیمی دارد.

این تظاهرات با عنوان «وفاداری حامیان یمنی به آزادگان غزه» برگزار شد و تظاهرکنندگان پایداری و ثبات مردم فلسطین و شجاعت مبارزان مقاومت را ستودند.

تظاهرکنندگان یمنی تأکید کردند مردم و مقاومت در غزه تنها نیستند و یمن و تمام آزادگان جهان با آن‌ها هستند.

آن‌ها هم‌چنین خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا و اروپا و موضع انسانی آن‌ها را ستودند.

تظاهرکنندگان یمنی عملیات منحصربه‌فرد در تمام جبهه‌ها از جمله جنوب لبنان و عراق را ستودند.

یمنی‌ها مجددا خواهان ایجاد گذرگاه‌های امن زمینی برای مشارکت مستقیم در جنگ با دشمن صهیونیستی شدند.

آن‌ها هم‌چنین ملت‌های عربی و اسلامی و تمام آزادگان جهان را به تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی و شرکت‌های حامی آن دعوت کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های کانادا + فیلم
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • فیلم/تظاهرات دانشجویان فرانسوی در حمایت از مردم غزه با وجود اعمال محدودیت پلیس
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • ادامه تظاهرات در یمن در حمایت از غزه
  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد
  • لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد
  • ۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند