Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم ملکان، سلمان خدادادی، درباره عملکرد دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در ایام نوروز، اظهار داشت: با در نظر گرفتن امکانات محدود کشور عملکرد نیروی انتظامی، هلال‌احمر، پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های امدادی در این ایام رضایت بخش بوده و توانستند خدمات مناسبی را به مسافران ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با اعلام کاهش هشت درصدی تصادفات فوتی در ایام نوروز از سوی دستگاه‌های ذیربط، افزود: اگر به اعلام آمار تصادفات رانندگی در طی 10 سال گذشته نگاهی داشته باشیم در تمام این سال‌ها پلیس از کاهش آمار سوانح رانندگی سخن می‌گوید این در حالی است که چنین آماری درست نبوده و خلاف واقعیت است.

وی ادامه داد: اگر آمار ارائه شده در رابطه با کاهش فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی درست باشد باید در حال حاضر این آمار به صفر می‌رسید از این رو آمارهای اعلام شده نادرست بوده و به هیج وجه واقعیت ندارد در این رابطه بهتر است نیروی انتظامی در ارائه آمار درست دقت نظر کافی داشته باشد.

خودروهای بی‌کیفیت عمده‌ترین علت تصادفات جاده‌ای

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه عوامل متعددی در سوانح رانندگی تاثیرگذار است عمده‌ترین علت را خودروهای بی‌کیفیت دانست و یادآور شد: به دلیل انحصاری بودن تولیدات داخلی و عوارض بالای خودروهای وارداتی و خارجی مردم مجبور هستند از خودروهای بی‌کیفیتی مانند پراید استفاده کنند این در حالی است که جان تعداد زیادی از هموطنان در معرض تهدید قرار دارد.

حجم راه‌های کشور متناسب با تعداد خودروها نیست/ پلیس به تنهایی از عهده کاهش سوانح رانندگی بر نمی‌آید

خدادادی با انتقاد از اینکه حجم راه‌های کشور متناسب با تعداد خودروها نیست، تصریح کرد: متاسفانه جاده‌های کشور استاندارد نبوده و از کیفیت لازم برخوردار نیستند؛ نیاز است حجم و ظرفیت راه‌های کشور با افزایش تعداد خودروها گسترش و افزایش یابد.

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، از فرهنگ حاکم بر رانندگی ابراز تاسف کرد و ادامه داد: بهتر است تمام دستگاه‌ها همکاری مناسبی را در جهت کاهش سوانح رانندگی داشته باشند، زیرا پلیس به تنهایی از تحقق این کار بر نمی‌آید.

رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم، در مورد مصوبه مجلس مبنی بر کاهش 31 درصدی حوادث رانندگی به نسبت تعداد 10 هزار خودرو تا پایان برنامه ششم با بیان اینکه تحقق این مصوبه مشکل است،گفت: مادامی که به ایمن سازی و استانداردسازی جاده‌ها، اتوبان‌ها و همچنین خودروها توجه نشود به هیچ وجه با تحقق این امر روبرو نخواهیم شد.

منابع مالی دولت برای تحقق کاهش 31 درصدی حوادث رانندگی تا پایان برنامه ششم محدود است

وی با یادآوری اینکه منابع مالی دولت برای تحقق کاهش 31 درصدی حوادث رانندگی تا پایان برنامه ششم محدود است، تصریح کرد: اعتبارات کل کشور در حوزه توسعه 10 درصد است؛ چطور با این 10 درصد می توان با کاهش 31 درصدی سوانح رانندگی تا پایان برنامه ششم روبه‌رو شویم.

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، با بیان اینکه صدا و سیما باید برای کاهش سوانح رانندگی گام برداشته و نقش عمده‌ای ایفا کند، افزود: رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما باید تولید برنامه‌های مناسب را در دستور کار قرار داده و نسبت به ارتقای سطح فرهنگ رانندگی تلاش کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با وضعیت و روند فعلی بعید است با کاهش 31 درصدی سوانح رانندگی تا پایان برنامه ششم روبه‌رو شویم، ادامه داد: انتظار می‌رود تمام دستگاه‌ها اهتمام ویژه‌ای را در جهت کاهش سوانح داشته و همچنین رسانه‌ها نسبت به ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی توجه کافی داشته باشند.

انتهای پیام/60002/ب

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت