Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عبدالهاشم حسن‌نیابا بیان این که در طول ایام تعطیلات نوروز ۹۶ نسبت به سال گذشته میزان سفر در کشور تا ۱۱ درصد افزایش پیدا کرد اظهار داشت: بیشترین آمار سفر مربوط به هفتم فروردین ماه است.

وی افزود: توزیع سفرهای نوروزی امسال از بیست و ششم اسفند سال گذشته شروع شد و می‌توان گفت عمده مسافران روز گذشته به سفر نوروزی خود پایان دادند و امروز هم پیش‌بینی می‌کنیم با ترافیک برگشت مسافران نوروزی مواجه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به استان‌هایی که بیشترین مسافر را پذیرا بودند گفت: استان‌های مازندران، گیلان و خراسان رضوی بیشترین تعداد مسافر در ایام نوروز را داشتند.

حسن‌نیا افزود: از دیگر نکات قابل توجه سفرهای نوروزی امسال این بود که طول سفر کاهش پیدا کرد و طول سفرهای جاده‌ای چیزی حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ کیلومتر بود.

وی با اشاره به کاهش تصادفات نوروزی گفت: علی رغم این که تعداد سفرهای نوروزی تا ۱۱ درصد افزایش پیدا کرد اما طبق اعلام‌های رسمی پلیس راهور میزان تصادفات در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه درسال گذشته تا ۸ درصد کاهش پیدا کرد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به انتشار اخبار مبنی بر اینکه در ایام نوروز آمار هر ۶۰ دقیقه یک کشته به هر ۷۰ دقیقه یک کشته کاهش پیدا کرده است اظهار داشت: معتقدم این ادعاها مبنای علمی ندارد و ما باید با شاخص و ملاک بین‌المللی میزان و تعداد کشته‌های جاده‌ای را بررسی کنیم.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که میزان تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز امسال در حالی کاهش پیدا کرده است که شرایط جوی در طول این ایام همچنان زمستانی بوده و روز گذشته هم در جاده هراز و برخی از محورهای کشورمان برفی بوده است.

حسن‌نیا افزود: همچنین در حالی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است که در طول سال ۹۵، یک و نیم تا دو میلیون خودروی جدید وارد سطح جاده‌های کشور شد که همین موضوع باعث افزایش تقاضای سفر می‌شود.

وی گفت: همچنین در طول سال گذشته میزان طول جاده های کشور (آزادراهی و بزرگراهی) افزایش پیدا کرد و گره‌های ترافیکی محورهای منتهی به استان‌های شمال از جمله محور هراز، فیروزکوه و منجیل، رودبار باز شد که تمام اینها باعث افزایش سفر در کشور می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز در طول جاده‌های کشور در سال گذشته گفت: یکی از اقدامات مهم سازمان راهداری، شناسایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور بود که با توجه به اینکه سال گذشته از لحاظ تخصیص بودجه ایمنی راه‌ها سال خوبی را نداشتیم اما نقاط حادثه‌خیز قابل توجهی را رفع کردیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی بعد از ظهر شنبه در جمع رئیس و پرسنل راهداری و حمل و نقل شهرستان تنگستان ضمن گرامی داشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار داشت: تنگستان با دارا بودن بیش از ۵۵۰ کیلومتر راه‌ای اصلی، فرعی و بزرگ راهی به عنوان شهرستان سوم در استان بوشهر محاسبه می‌شود.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: با تلاش و برنامه ریزی راهداری حمل و نقل جاده‌ای شهرستان شاهد مرمت، توسعه و پیشگیری بسیاری از حوادثی در جاده‌های هستیم.

وی یاد آور شد: بر اساس آماری که توسط رئیس اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان ارائه شد تصادفات فوتی و جرحی نسبت به استان از کاهش بسیار خوبی برخوردار است و هم در پیک عبور و مرور جاده‌ای مشکلی در ایام سال وجود نداشته است.

وی اضافه کرد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تنگستان با دقت و خالصانه برای مردم در حال خدمات رسانی است که جای تقدیر و تشکر از رئیس و پرسنل آن دارد.

لطفی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشت با پیگیری و پشتیبانی که شد کارهای بسیار خوبی در حوزه‌های روستاها و بزرگراه‌های در سطح تنگستان صورت گرفته است.

فرماندار تنگستان ادامه داد: باید در شهرستان کارهایی که نیاز است به خوبی در مسیر راه‌ها جهت اطلاع مردم انجام شود تا جلو هر گونه حوادث یا اتفاقات نا خوشایند گرفته شود.

وی افزود: در بعضی مسیرها در شهرستان ممکن است بار ترافیکی و عبور و مرور کمتری داشته است نیاز است خیلی از دور برگردان‌ها جا به جا و یا بازسازی شود.

کد خبر 6090243

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان