Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:54:24 GMT

بازدید 135 هزار گردشگر از بقاع متبرکه استان همدان

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۸۹۲۲۷

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در ایام نوروز 135 هزار گردشگر از بقاع متبرکه استان همدان بازدید کردند، گفت: امامزاده عبدالله(ع) همدان، امامزاده عبدالله(ع) ملایر، امامزاده فرزندعلی در میدان باباطاهر و بقعه حیقوق نبی در تویسرکان از جمله بقاع متبرکه با بیشترین بازدید در تعطیلات نوروز بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام سیدحسن رضوی در گفت‌وگو ایسنا، با اشاره به میزان وقف از آغاز امسال، اظهار کرد: امسال با اجرای ویژه‌برنامه آرامش بهاری در استان همدان 5 وقف در شهرستان‌های همدان و رزن انجام شده است.

وی ادامه داد: هزینه این وقف‌ها به صورت کارشناسی مشخص نشده که احداث مسجد و مکان مذهبی برای اطعام و عزاداری سیدالشهدا(ع) و کمک به احداث خانه عالم از جمله این وقف‌هاست.

رضوی با بیان اینکه در ایام نوروز 135 هزار گردشگر از بقاع متبرکه استان همدان بازدید کردند، افزود: امامزاده عبدالله(ع) همدان، امامزاده عبدالله(ع) ملایر، امامزاده فرزندعلی در میدان باباطاهر و بقعه حیقوق‌نبی در تویسرکان از جمله بقاع متبرکه با بیشترین تعداد بازدید در تعطیلات نوروز بودند.

وی عنوان کرد: امامزاده اسماعیل چپوق‌لو واقع در رزن، امامزاده ناصرمنصور در تویسرکان و امامزاده ابراهیم در نهاوند از جمله بقاع متبرکه‌ای هستند که در نزدیکی مراکز تفریحی قرار دارند که پیش‌بینی می‌شود در روز طبیعت بیشترین بازدید از این بقاع انجام شود.

برگزاری طرح آرامش بهاری در 49 بقعه متبرکه استان همدان

رضوی با اشاره به وجود 238 بقعه متبرکه در همدان گفت: در طرح «آرامش بهاری» که از 28 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین‌ماه امسال ادامه دارد، 49 امامزاده در 8 شهرستان انتخاب شده و مجری طرح هستند.

وی خاطرنشان کرد: 55 روحانی متخصص در حوزه‌های کودک و نوجوان، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده و زبان‌شناسی در بقاع متبرکه پاسخگوی سوالات مسافران و گردشگران بوده و فعالیت می‌کردند.

معاون فرهنگی اوقاف استان همدان بیان کرد: کتابچه‌هایی تحت عنوان آرامش بهاری در بقاع متبرکه در بین مسافران توزیع می‌شود که در پایان آن سوالاتی طراحی شده که به قید قرعه جوایزی ارزنده‌ای به افراد پاسخ‌دهنده اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز در امامزاده عبدالله(ع) همدان هر روز به قید قرعه به یک نفر از حاضران کمک هزینه‌ سفر به مشهد مقدس اهدا می‌شود که آخرین قرعه‌کشی در روز 13 فروردین‌ماه است.

شرکت 75 هزار نفر در برنامه سال تحویل امامزاده‌های همدان

وی درباره بازدید گردشگران از بقاع متبرکه عنوان کرد: بیشترین میزان بازدید گردشگران به ترتیب از امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان، امامزاده محمدوعلی در شهرستان نهاوند، فرزندعلی در باباطاهر همدان(امامزاده هادی‌بن‌علی)، امامزاده عبدالله ملایر و حیقوق‌نبی در تویسرکان بوده است.

وی افزود: در این طرح برنامه‌های متنوعی به منظور استقبال از مسافران نوروز که وارد همدان می‌شوند و از بقاع متبرکه زیارت می‌کنند، در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه استان قرار دارد.

رضوی با بیان اینکه 75 هزار نفر در زمان تحویل سال در برنامه‌های امامزاده‌های همدان شرکت کردند،یادآور شد: در ساعت تحویل سال جدید نیز برنامه‌های متنوعی نظیر قرائت قرآن و زیارت آل‌یاسین، پخش سخنان مقام معظم رهبری و توزیع هدیه‌ای به عنوان تبرک بین زائران در برخی بقاع را داشتیم.

ویاظهار کرد: ایجاد خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های نوروز بود که در این طرح از حضور 38 مبلغ اعزامی از قم، 17 مبلغ بومی و 10 مبلغه خواهر استفاده شده است.

رضوی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در بقاع متبرکه بیان کرد:‌ اسکان موقت زائران، خیمه معرفت، برپایی ایستگاه صلواتی، دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، مسابقه‌های فرهنگی روزانه، غرفه عفاف و حجاب از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز گفت: در مدت اجرای طرح «آرامش بهاری» در ایام نوروز در استان 3 وقف جدید انجام شده که هر سه با نیت دینی و قرآنی بوده است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه همه این موقوفات در شهرستان رزن صورت گرفته است، اظهار کرد: یک قطعه زمین به مساحت 280 مترمربع به ارزش تقریبی 42 میلیون تومان توسط خیر اسدالله گودرز در این شهرستان وقف شده است.

ویبه نیت این وقف در ساخت مسجد فاطمیه(س) در روستای کاج شهرستان رزن اشاره کرد و افزود: دومین وقف نیز یک قطعه زمین 300 متری به ارزش تقریبی 20 میلیون تومان است.

کاروند با اشاره به نیت این موقوفه در ساخت دارالقرآن حضرت زینب(س) در روستای شهرستان رزن که توسط شورای اسلامی روستا وقف شده است، عنوان کرد: یک باب مغازه 22 مترمربعی با قیمت تقریبی 10 میلیون تومان توسط واقف خیراندیشاصغر حجتی وقف شده است.

وی به نیت واقف در کمک به هزینه‌های جاری مسجد صاحب الزمان(عج) روستای نظام‌آباد شهرستان رزن اشاره کرد و ادامه داد: تمام این موقوفات در شهرستان رزن به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در 49 بقعه متبرکه سطح استان افزود: نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، دفتر مشاوره خانواده و پاسخگویی به مسائل شرعی، مسابقه فرهنگی روزانه، غرفه ترویح حجاب و عفاف و نمایشگاه آرامش بهاری از جمله اقدامات در حال انجام در غرفه‌های خیمه معرفت است.

زیارت1500 زائر از بقاع متبرکه شهرستان بهار

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در ادامه گفت: از روزهای آغازین سال جدید تا کنون یک‌هزار و 500 زائر بقاع متبرکه شهرستان بهار را زیارت کرده‌اند.

وی با اشاره به برپایی نماز جماعت در پنج بقعه متبرکه شهرستان کبودراهنگ به مانند سایر بقاع متبرکه استان، اظهار کرد: برگزاری نماز جماعت در بقاع متبرکه طی ایام نوروز از برنامه‌های مورد هدف در طرح «آرامش بهاری» است.

وی با بیان اینکه طی ایام نوروز نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء در امامزاده جعفر(ع)، امامزاده زید(ع)، امامزاده ام‌الحسن(س)، امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده ابوالحسین احمد(ع)، امامزاده راهب(ع)، امامزاده طاهر(ع)، امامزادهقاسم(ع) و حمیده خاتون(س) شهرستان کبودراهنگ برگزار شد، گفت: طی ایام عید، نماز صبح در بقاع متبرکه برخی از شهرستان‌ها نیز برپا شد.

کاروند با اهمیت به حضور مبلغان طی تعطیلات نوروز در بقاع متبرکه شاخص استان خاطرنشان کرد: در بقاع متبرکه سطح استان حضور مبلغان اعزامی ازمرکز اعزام مبلغ شهر قم در برنامه بوده است.

زیارت8 هزار مسافر از امامزادگان تویسرکان

وی در ادامه سخنانش درباره حضور مسافران در بقاع متبرکه شهرستان تویسرکان گفت: 8 هزار مسافر و زائر در هفته اول اجرای طرح «آرامش بهاری» امامزادگان شهرستان تویسرکان را زیارت کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح «آرامش بهاری» از 28 اسفند 95 تا 14 فروردین سالجاری در بقاع متبرکه شهرستان تویسرکان اظهار کرد: در این مدت برنامه‌های مختلفی را در قالب طرح «آرامش بهار» در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا کرده‌ایم.

کاروند با بیان اینکه بقعه متبرکه حیقوق نبی(ع) شهرستان تویسرکان میزبان تعداد زیادی از مسافران نوروزی بود که به این شهرستان سفر کرده بودند، گفت: در جوار این مقبره متبرکه خیمه‌های معرفت به صورت فعال دایر است که مسافران از این خیمه‌ها استقبال خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه از برنامه‌های مهم طرح«آرامش بهاری» بازدید مسافران از امامزادگان و بقاع متبرکه طی ایام نوروز است، افزود: روزانه بسیاری از مسافران از بقاع متبرکه شهرستان تویسرکان بازدید می‌کنند.

کاروند با بیان اینکه در بقعه متبرکه حیقوق نبی(ع) برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی برای زائران و مسافران برگزار شد، خاطرنشان کرد: بنابر آمار موجود 8 هزار مسافر و زائر در هفته اول اجرای طرح «آرامش بهاری» از بقاع متبرکه این شهرستان بازدید کرده‌اند.

وی در ادامه گفت:مراسم سالروز شهادت امام هادی(ع) در آستان متبرکه شاهزاده حسین(ع) همدان با حضور جمع کثیری از عزاداران و شیفتگان خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، مسئولان و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مراسم عزاداران و شیفتگان اهل‌بیت(ع) با سردادن نوحه به عزاداری در سوگ این امام رئوف پرداختند، ادامه داد: هیئت‌های عزاداری مردم ولایت‌مدار شهر همدان در قالب دسته‌های سینه‌زنی با عبور از خیابان‌های اصلی شهر همدان، در صحن مطهر شاهزاده حسین(ع) همدان حضور یافته و شهادت ایشان را به پیشگاه امام زمان(ع) تسلیت گفتند.

کاروند خاطرنشان کرد: در این مراسم معنوی، حجت‌الاسلام فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به تشریح ابعاد شخصیتی امام هادی(ع) و مجاهدت این امام بزرگوار در راستای ترویج فرهنگ و معارف اسلامی در عصر خویش پرداخت.

وی با بیان اینکه امام هادی(ع) در دوران زندگی پرافتخار خویش در راستای تبلیغ معارف اسلامی از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند، افزود: ایشان در این راه توسط حکام جور زمانه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه این مراسم، مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت حاج مجتبی روشن‌روان به نوحه‌سرایی در فراق امام هادی(ع) پیشوای آزادگان جهان پرداختند، گفت: در این اجتماع، آیت‌الله موسوی‌اصفهانی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان شهرستان همدان حضور داشتند.

کاروند با بیان اینکه این مراسم به همت و برنامه‌ریزی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان و آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) همدان برگزار شد، ادامه داد: آستان مقدس امامزاده حسین‌بن‌علی‌النقی(ع)شهر همدان، فرزند بلاواسطه امام علی‌النقی(ع) و عموی گرامی امام زمان(عج) است که این مکان مقدس یکی از امامزادگان مورد توجه و قطب‌های فرهنگی و عقیدتی به شمار می‌آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدانعنوان کرد: طرح «دست‌های مهربانی» یکی از اصلی‌ترین طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای کمک به نیازمندان جامعه به ‌شمار می‌آید و با هدف اجرای امینانه نیت واقفین و کمک به نیازمندان این طرح در تمامی ایام سال اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح در ایام نوروز،تصریح کرد: در سال جدید 3 هزار سبد کالایی بین نیازمندان در قالب طرح «دست‌های مهربانی» توزیع شد که در این طرح سبدهای کالایی حمایتی بین اقشار محروم و نیازمند زیر پوشش کمیته امداد، نهادهای حمایتی و خانواده‌های مستمند حاشیه‌شهر توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه این بسته‌ها شامل مایحتاج ضروری نیازمندان است که در سطح استان توزیع شد، خاطرنشان کرد: افزون بر 360 میلیون تومان برای تهیه این بسته‌های حمایتی و توزیع بین نیازمندان هزینه شده است.

کاروند با اشاره به اینکه سال گذشته افزون بر 6 هزار و 270 بسته سبد کالایی حمایتی در بین نیازمندان سطح استان توزیع شد، عنوان کرد: ارزش ریالی این بسته‌ها 564 میلیون تومان بود.

ویاین طرح را اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش در راستای کمک به مستندان، فقرا، ایتام و زنان سرپرست خانوار عنوان کرد و افزود: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در تمام سال با ارائه بسته‌های مایحتاج ضروری مردم نیازمند و کم بضاعت در این امر خداپسندانه مشارکت داشته است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از نظر بهورز در سال گذشته طی یک مرحله ۱۶۰ نفر و در مرحله دیگر ۲۰۰ نفر بهورز در سطح استان همدان جذب شده که سهم شهرستان رزن از این تعداد، در مجموع ۲۸ نفر بوده و امسال و سال آینده این شهرستان ورودی بهورز خوبی خواهد داشت.

دکتر محمدمهدی مجذوبی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در دیدار با فرماندار رزن، اظهار کرد: در حوزه بهداشت شهرستان رزن دارای مرکز بالای ۳۰ سال و فرسوده بوده که باید این مراکز به عنوان پروژه جدید تعریف شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت در بحث شاخص‌ها شهرستان رزن رتبه‌های اول و دوم استان را به خود اختصاص داده و این باعث افتخار است، تصریح کرد: در حوزه فوریت‌های پزشکی شهرستان رزن دارای شش مرکز فوریت بوده که میانگین حضور بر بالین بیمار توسط همکاران مراکز فوریت رزن با متوسط استانی برابری می‌کند.

مجذوبی با اشاره به اینکه در حوزه درمان رزن اتفاقات خوبی در سال گذشته داشته‌ایم، افزود: ضریب اشغال تخت بیمارستانی طی یک‌سال اخیر در شهرستان رزن ۲۰ درصد اضافه شده است که این امر نشان از ارائه خدمات خوب حوزه درمان شهرستان رزن به مردم، تنوع خدمات، افزایش امکانات و تجهیزات و تعداد پزشکان متخصص حوزه درمان این شهرستان دارد.

وی ادامه داد: در استان همدان دارای دو پروژه بسیار مهم در حال اجرا شامل بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی شهرستان رزن و  پروژه مرکز جامع سرطان بیمارستان بعثت همدان هستیم که تمام انرژی خود را برای تکمیل این دو طرح گذاشته‌ایم که تا پایان دولت سیزدهم به انجام برسد.

بهره‌برداری پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی در دهه فجر، اهتمام دانشگاه علوم پزشکی را می‌طلبد

فرماندار شهرستان رزن هم اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان به منظور اتمام پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی در حال ساخت شهرستان رزن اهتمام و پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا در دهه مبارک فجر بتوانیم از این پروژه برای خدمت‌رسانی به مردم بهره‌برداری کنیم.

علی‌اصغر غفاری‌آثار با تأکید بر ضرورت نیاز شهرستان به پزشک متخصص و جراح افزود: در سطح شهرستان تنها دارای یک پزشک به مدت هشت روز از ماه و در بخش رادیولوژی تنها یک پزشک به مدت ۱۵ روز در ماه و یک پزشک بیهوشی در مدت ۱۵ روز از ماه هستیم که در این رابطه حضور پزشک ثابت در این موارد در تمامی روزهای هفته برای شهرستان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه پزشک متخصص چشم، متخصص گوش، حلق و بینی نداریم و متخصص اورولوژی فقط یک روز در هفته در سطح شهرستان در حال خدمت‌رسانی است، گفت:  تنها یک پزشک عمومی در بیمارستان داریم که خواستار افزایش پزشک عمومی بیمارستان به سه پزشک عمومی هستیم ضمن اینکه بخش آزمایشگاه بیمارستان ولیعصر(عج) شهر رزن نیاز به تأمین دستگاه اتوآنالایزر دارد.

غفاری‌آثار یادآور شد: از ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان درخواست داریم تا به منظور اتمام و تکمیل مراکز جامع سلامت روستاهای چایان و سورتجین تا هفته دولت اقدامات و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • مادر شهید «ابراهیم دادگری» در همدان آسمانی شد
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است