Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


نویسنده برنده نوبل ترکیه به عنوان مهمان بیست‌و چهارمین فستیوال بین‌المللی کتاب بوداپست تجلیل می‌شود.

به گزارش بی‌باک به نقل از هانگری تودی، اورهان پاموک به عنوان مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب بوداپست که از ۲۰ تا ۲۳ آوریل (۳۱ فروردین تا ۳ اردیبهشت) برگزار می‌شود، در این رویداد شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته انجمن ناشران مجارستان، پاموک که جایزه نوبل ادبیات را سال ۲۰۰۶ دریافت کرده، در یک نشست پرسش و پاسخ در این رویداد بین‌المللی شرکت می‌کند و جایزه بزرگ بوداپست را دریافت می‌کند.

در روز پایانی این نمایشگاه از نویسندگان برجسته مجار چون میلوش الماسی، ویلموس کاپلار، لاسلو لاتور و آدام ناداسدی در روزهای تولدشان تجلیل می‌شود.

این جشنواره که در مرکز میلناریس بوداپست برگزار می‌شود میزبان ۸۵۰ مهمان شامل هنرمندان، نویسندگان و دانشمندان از ۲۸ کشور اروپایی خواهد بود.

فستیوال بین‌المللی کتاب بوداپست هر سال برای تجلیل از کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود و یکی از مهمترین و تخصصی‌ترین رویدادهای فرهنگی اروپای شرقی محسوب می‌شود.

جایزه بزرگ بوداپست هر سال به چهره‌ای که نقشی تاثیرگذار در فرهنگ و ادبیات جهانی داشته باشد اهدا می‌شود. ارنست جاندی در سال ۱۹۹۵، ایمره کرتس در سال ۱۹۹۷، لارنس نورفولک در سال ۲۰۰۲، ماریو بارگاس یوسا در سال ۲۰۰۳، گونتر گراس در سال ۲۰۰۴، پائولو کوئلیو در سال ۲۰۰۵، خورخه سمپران در سال ۲۰۰۶، اومبرتو اکو در سال ۲۰۰۷، پر اولوف آنکویست در سال ۲۰۱۱، سوفی اوکسانن در سال ۲۰۱۴ و جاناتان فرانزن در سال ۲۰۱۵ از جمله دریافت کنندگان این جایزه بوده‌اند.

این فستیوال که تاکنون میزبان کشورهای مختلف از جمله لهستان، جمهوری چک، ایتالیا، فرانسه، آلمان، روسیه، اسپانیا، کانادا، چین، رومانی، کشورهای اسکاندیناوی و ترکیه به عنوان کشور مهمان این رویداد بوده است در سال ۲۰۱۷ امسال به صورت مشترک میزبان لهستان، جمهوری چک، و اسلوواکی خواهد بود.

در قالب همین نمایشگاه کتاب، جشنواره اولین رمان اروپایی نیز برگزار می‌شود تا به حمایت نویسندگان جوان و نوقلم کشورهای اتحادیه اروپا بپردازد. این برنامه در دل این فستیوال به عنوان یک جشنواره کوچک از نویسندگان نوقلم اروپایی از ۱۸ کشور ترتیب داده شده است.

در جشنواره بین‌المللی کتاب بوداپست امسال ۱۰۰ نویسنده از ۲۵ کشور جهان و نیز بیش از ۴۰۰ نویسنده و هنرمند مجارشرکت خواهند داشت.

طیف متنوعی از برنامه‌ها برای امسال پیش‌بینی شده که برگزاری میزگرد، معرفی کتاب، مراسم امضای کتاب، نشست با نویسندگان و کنسرت از جمله آنهاست.

این فستیوال کتاب جایگاه مناسبی برای کارگزاران ادبی و ناشران است تا با تازه‌های ادبی آشنا شوند.

این فستیوال هر سال میزبان بیش از ۶۰ هزار بازدید کننده است و حدود ۵۰ هزار عنوان کتاب در آن ارایه می‌شود.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، استاندار اردبیل با حضور در منزل احد پیشگر در شهرستان نمین، گفت: تجلیل و قدرشناسی از پیشکسوتان و بزرگان استان در عرصه‌های مختلف باید فرهنگسازی شود و از آنان که سرمایه‌های معنوی و اجتماعی استان و کشور هستند، همواره تقدیر و تکریم به عمل آوریم و در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به نحو شایسته از آنها بهره ببریم.
سید حامد عاملی افزود: فعالیت فرهنگی و هنری کاری بسیار حساس و اثرگذار است و پیشکسوتانی که در این حوزه فعالیت دارند، منشأ بیشترین تأثیرات بوده و هستند و توسعه فرهنگی و همگرایی و همراهی فعالان در این راستا از راهکار‌های پیشرفت جامعه است.
وی ادامه داد: تألیف و نشر کتاب از ابزار‌های موثر در حوزه فرهنگ است و شکوفایی و توسعه فرهنگی، زمینه ساز پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه به شمار می‌آید و اگر نویسندگان و مورخان نبودند، تاریخی از گذشته نبود و اراده و همتی که نویسندگان در نگارش تاریخ و شناسایی و معرفی مشاهیر دارند، شکل دهنده هویت ملت‌هاست و باید قدردان این عزیزان باشیم.
استاندار اردبیل در این دیدار صمیمی با قدردانی از فعالیت‌های دکتر پیشگر، بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موثر هنرمندان، شاعران و نویسندگان جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر استان تاکید کرد.
امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: توجه به مفاخر استانی و آثار آنها باعث انگیزه، دلگرمی و الگوسازی برای نسل جوان خواهد شد و برنامه‌های متعددی در سال جاری در این زمینه در دستور کار داریم.
شعرخوانی و ارائه نقطه نظرات جمعی از شعرا و ادبای حاضر از بخش‌های متنوع این آئین بود و در پایان با اهدای لوح سپاس و هدیه، از تلاش‌های استاد پیشگر در عرصه فرهنگ و هنر استان و تألیف و نشر آثار متعدد ادبی، بخصوص احیای نسخ خطی و معرفی مفاخر ادبی استان اردبیل تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه
  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین