Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رحیمی با اشاره به موضوع بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا اعلام کرد: بررسی صلاحیت‌ها براساس زمان‌بندی قانون انتخابات و آیین‌نامه اجرایی و همچنین توافقی که بین وزارت کشور و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات صورت گرفته، انجام خواهد شد.

آغاز روند بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای شهر و روستا از ۱۷ فروردین

او گفت: بر این اساس قرار است، بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا از روز ۱۷ فروردین به‌مدت یک هفته توسط هیات‌های اجرایی انجام خواهد شد و یک هفته پس از اتمام کار این هیات‌ها، هیات‌های نظارت وارد عمل شده و روند رسیدگی به صلاحیت‌ها را به انجام می‌رسانند و با این حساب، هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکذیب شایعه اعلام اسامی نامزدهای تاییدصلاحیت‌شده انتخابات شوراها

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران با اشاره به شایعه‌ای که طی روزهای گذشته درباره پایان کار روند بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: این شایعات هیچ مبنایی ندارند و صرفاً جوسازی و شبهه‌افکنی بوده است.

او گفت: در آستانه انتخابات همگی باید دقت کنیم نه‌تنها با اعمال و گفتارشان مرتکب تشویش اذهان عمومی نشوند، بلکه ملتزم به مفاد و موازین قانون انتخابات باشند.

شایعات درباره روند تایید صلاحیت‌ها با هدف تضعیف انگیزه داوطلبان و کاهش مشارکت منتشر می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به نظر می‌رسد انتشار چنین شایعاتی درباره بررسی صلاحیت‌ها با هدف تضعیف انگیزه داوطلبان و کاهش مشارکت مردم صورت می‌گیرد و بنابر این همه باید هوشیار باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آن‌چه ازسوی هیات نظارت بر انتخابات انجام می‌شود، بر اساس مر قانون خواهد بود و مراجع چهارگانه نیز نظر خود را کتبا به هیات اجرایی منعکس کرده و هیات‌های اجرایی و نظارت نیز بر اساس این استعلام‌ها نسبت به بررسی صلاحیت نامزدها اقدام خواهند کرد.

اعلام نتیجه نهایی تایید یا ردصلاحیت‌ها در تاریخ ۲ اردیبهشت

او همچنین تصریح کرد: نظر نهایی درباره تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا، به صورت رسمی در تاریخ ۲ اردیبهشت و از طریق فرمانداری به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره تفاسیر مختلفی که ممکن است درباره نحوه انجام استعلام‌ها صورت گیرد، گفت: ملاک برای ما تصریح قانون است، نه تفسیر قانون. و این درحالی است که اگر نیاز به تفسیر قانون باشد، بنابر همین قانون وظیفه آن برعهده مجلس شورای اسلامی است.

در قانون برای استعلام درباره سوابق نامزدها مرجع پنجمی ذکر نشده است

رحیمی در پایان تصریح کرد: اگر تفسیر قانونی نسبت به قانون انتخابات وجود دارد، همه ملتزم به رعایت آن هستیم و در غیر این صورت، تصریحات قانونی ملاک اصلی خواهند بود و این درحالی است که در قانون انتخابات برای انجام استعلام، صرفاً چهار مرجع درنظر گرفته شده، و صحبتی از مرجع پنجم وجود ندارد.

ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزدها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

کد خبر 6089750 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • رالف رانگنیک و تایید مذاکرات با بایرن مونیخ