Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان با تایید حضور این کشور در نشست صلح مسکو اعلام کرد که این نشست جایگزینی برای روند صلح به رهبری افغان‌ها نیست اما به این روند کمک می‌کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که حضور مقامات افغان در نشست‌های برگزار شده درباره این کشور از جمله نشست مسکو لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نشست مسکو برای افغانستان جایگزینی روند صلح این کشور به رهبری افغان‌ها نیست اما به این روند کمک می‌کند.

مستغنی به رادیو آزادی گفت که حضور افغانستان در نشست‌های مربوط به این کشور لازم است.

مقام افغان همچنین اظهارداشت که در این نشست پیام افغانستان این است که نباید بین تروریسم خوب و بد تفکیک قائل شد و علیه آنها باید اقدام کرد.

در نشست مسکو هیئتی از افغانستان در سطح معاون یا وزیر امورخارجه شرکت خواهد کرد.

«شاه‌حسین مرتضوی» سرپرست دفتر سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان درباره نشست مسکو و حضور این کشور گفته که نماینده افغانستان در هر نشستی که با محوریت این کشور باشد باید شرکت کند زیرا که در غیاب افغانستان کسی نمی‌تواند برای این کشور تصمیم‌گیری کند.

مرتضوی در رابطه با اظهارات اخیر مقامات روسی مبنی بر تماس با طالبان تاکید کرد: خواسته ما از کشورهای منطقه این است که تنها با دولت مشروع و قانونی افغانستان در تماس باشند و خواسته خود را مطرح کنند و این یعنی روابط کشورها با افغانستان باید دولت محور باشد.

وی یادآور شد: ما به دنبال این هستیم تا افغانستان سبب اتحاد کشورها و گره زدن منافع جمعی باشد نه اینکه تبدیل به میدانی برای تقابل منافع کشورها شود، همچنین از کشورهای منطقه می‌خواهیم که علاوه بر ارتباط‌گیری با حکومت افغانستان، وضعیت این کشور را درک کرده و متوجه این موضوع باشند که تروریست نه تنها دشمن افغانستان بلکه دشمن بشریت بوده و امروز افغانستان است که به نیابت از دیگران قربانی می‌دهد.

انتهای پیام/.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند

به گزارش خبرآنلاین این وزارت در خبری در مورد برگشت مهاجرین از ایران گفته که این افراد به گونه‌ی جبری و داوطلبانه به تاریخ ۳۱ ماه فروردین و اول ماه اردیبهشت از مرز اسلام‌قلعه به کشور بازگشته‌اند.

وزارت امور مهاجرین همچنین افزوده که روز گذشته (یکشنبه ۲ اردیبهشت) ۱۲۵ خانواده افغانستانی که تعداد مجموعی آنان ۶۷۳ تن می‌شوند، به‌صورت اجباری از پاکستان اخراج و از طریق تورخم و سپین‌بولدک به کشور برگشته اند.

به گفته این وزارت، مهاجرین برگشت‌کننده برای دریافت کمک، به دفاتر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شده‌اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898404

دیگر خبرها

  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند