Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@20:21:34 GMT

عملکرد ضعیف مسئولان علت تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۸۹۸۰۹

عملکرد ضعیف مسئولان علت تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی است

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور گفت: تا تحقق کامل اقتصاد مقاومتی، حضرت آقا در سال‌های آتی نیز با عناوینی در همین مضمون به موضوع اقتصاد مقاومتی می‌پردازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمدابراهیم کریمی، مسئول سازمان بسیج کارگری کشور در گفت‌وگو باصنعت8، پیرامون علت تأکید مقام معظم رهبری در شعار اقتصاد مقاومتی در سال جدید، اظهار کرد: یقین بدانید که نه‌تنها امسال بلکه در سال‌های آینده نیز بر روی مسئله مهم اقتصاد مقاومتی، تمرکز می‌شود و باید محقق شود چراکه انقلاب با تحقق اقتصاد مقاومتی به اهداف می‌‎رسد و راه دومی نیز ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضرت آقا در سال‌های آتی نیز با عناوینی در همین مضمون به موضوع اقتصاد مقاومتی می‌پردازند.

کریمی بیان کرد: باید اقتصاد مقاومتی محقق شود چراکه مقام معظم رهبری با بر روی حرام شرعی بودن آن تأکید کردند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله حرام شرعی بودن مصرف کالای خارجی که نمونه داخلی دارد می‌تواند برای سایر مراجع یک موضوع برای تصمیم‌سازی باشد و باید در مهم جدی‌تر ورود پیدا کرد.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور یادآور شد: سابق بر این، ایشان گفته بودند که برای کالاهایی که مشابه داخلی دارند و توان تولید داخل برای آن‌ها وجود دارد، واردات به طور مطلق ممنوع است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ایشان امر کرده‌اند که واردات باید با نگاه توان داخل باشد تا حدی که آن را حرام شرعی اعلام کردند و حرام شرعی یعنی اینکه الزام‌آور است.

کریمی تأکید کرد: این راه شروع شده است و تا زمانی که مقصود برسد ادامه می‌یابد و باید مسئولان بیش از پیش به این مهم بپردازند چراکه شدنی است.

وی بیان کرد: امیدواریم انتخاباتی که در اردیبهشت‌ماه در پیش داریم نیز با همان شاخص‌های حضرت آقا از انتخابات سالم برگزار شود و مردم نیز تمرکز کنند که انتخاباتی با رای و قوت بالا همگام با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صورت گیرد که نیروها هرز نرود.

عملکرد ضعیف مسئولان از علل تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی است

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور تصریح کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی بسیار گسترده است ولی حتما ضعف در عملکرد و پیگیری‌های جدی مسئولان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نیاز به بسترسازی گسترده دارد، عنوان کرد: متأسفانه در بسیاری از قسمت‌های دولت حلقه مفقوده عملکرد و پیگیری بسیار زیاد مشهود بود و هرچند کارهایی که به اسم اقتصاد مقاومتی شده است ولی زمانی بروز و ظهور خارجی دارد که مردم اثرات اقدامات را در زندگی شخصی ببینند.

کریمی با انتقاد از اینکه عملکرد مسئولان در سال اقدام و عمل قابل دفاع نیست، یادآور شد: سال قبل که شعار اقدام و عمل بود باید مسئولان از حرف دست برمی‌داشتند و عمل می‌کردند و اثر آن عمل بر سر سفره‌های مردم نمایان می‌شد ولی متأسفانه کارهای انجام شده هیچ برونداد قابلی ارائه نشد و این مهم دال بر کم‌کاری دارد.

وی اظهار کرد: بسیاری از جاها حرف زده شده که اگر عمل می‌شد اتفاقات خیلی بهتر از این بود و با کمال تأسف باید گفت که حق اقدام و عمل به دلیل گستردگی مسئله و کوتاهی‌های صورت گرفته در عمل ادا نشد و به همین علت نیز مقام معظم رهبری بر استمرار اقتصاد مقاومتی تأکید کردند.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور تأکید کرد: راهی جز عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی نداریم هرچند عده‌ای از این موضوع ناراحت باشند.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که دشمنان و بدخواهان نظام، چه داخلی و چه خارجی نمی‌خواهند منویات ولایت عملیاتی شود ولی به کوری چشم تمامی آن‌ها، اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخش اقتصاد، توسط حضرت آقا برای این کشور پیچیده شده است.

کریمی ادامه داد: با همه تلاش باید کاری کرد که این مهم عملیاتی شود و تا عملیاتی نشود کار تمام نمی‌شود و خداوند در این راه کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: مردم نیز به سمت کالای داخل ترغیب شده‌اند و این موضوع روزبه‌روز در حال افزایش است و با پیگیری‌های انجام شده کیفیت کالاها به طور دائم در حال افزایش است و این موضوع باعث افزایش رغبت مردم نیز می‌شود.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور افزود: در صورت تحقق اقتصاد مقاومتی رونق اقتصادی اتفاق می‌افتد و زبان‌درازی‌های استکبار جهانی که به بهانه اقتصادی است نیز قطع می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار هشترود در بازدید از این کارخانه به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: این نشان ملی به خاطر فعالیت‌های کارخانه بر اساس سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی اعطا شده و جزو کارخانه‌های آرد نمونه استانی است که تاکنون هیچ گونه نارضایتی از آن گزارش نشده است.

فرید قشلاقی ادامه داد: کارگران نقش آفرینان اصلی تولید، توسعه و موتور محرکه و پیشران اقتصادی هستتد که مسیر رشد و اعتلای کشور در خودکفایی و رسیدن به قله‌های افتخار را هموار می‌کنند.
وی گفت: هفته کارگر، فرصتی مناسب برای یادآوری تلاش‌های ارزنده قشری است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) بر دستان پینه بسته اش بوسه زده و ما نیز افتخارمان خدمت به این قشر ارزشمند است.

فرماندار هشترود خاطرنشان کرد: تلاش و پشتکار قشر شریف کارگر در طول سال‌ها بر کسی پوشیده نیست و در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" این قشر زحمتکش می‌تواند همچون گذشته در مسیر تعالی و پیشرفت و خودکفایی کشور گام بردارند.

دیگر خبرها

  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • متس هوملس: با عملکرد خوب‌مان در لیگ قهرمانان اروپا، فصل ضعیف در بوندسلیگا را جبران کردیم
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است