Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@15:41:56 GMT

مبارزه با قاچاق باید اولویت دولت در سال ۹۶ باشد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۸۹۹۰۴

مبارزه با قاچاق باید اولویت دولت در سال ۹۶ باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می‌تواند با یک مدیریت جهادی و جلوگیری از سوءاستفاده افرادی در دستگاه‌ها، مبارزه با قاچاق را در اولویت کارهای خود قرار دهد و ضروری است اولین جلسه هیئت دولت چنین دستور کاری را داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با پرستوها، اظهار کرد: هرسال رهبری به لحاظ اشراف بر مسائل جامعه و موقعیت کشور سال را نام‌گذاری می‌کنند و وظیفه مسئولین و مردم گام برداشتن برای تحقق آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تکرار واژه اقتصاد مقاومتی در سال جاری هم به همین دلیل است که علی‌رغم تأکیدات سال‌های گذشته دستگاه‌های مختلف و قوای مختلف ورود اساسی نداشتند. وی ادامه داد: باوجوداینکه دو سال قبل هم با کلیدواژه اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده بود اما دولت اقدام عملیاتی نکرد تا اینکه در سال 95 ستادی را تشکیل داد و متأسفانه بازهم اقدامات با تأخیر انجام‌شده را در سطح حداقلی گزارش کرد. حجت‌الاسلام پژمانفر افزود: امیدوارم دولت در چند ماه باقی‌مانده در کنار تمامی نا موفقیت‌هایش اقدامی در راستای سیاست‌های ابلاغی انجام دهد. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این دولت نسبت به دولت‌های قبلی به‌تناسب اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت بسیار ناموفقی بوده و مردم نیز نظر خود را با وضعیت معیشت خود می‌دهند، امید است مدیران اجرایی پای‌کار انقلاب در دولت آینده وضعیت فعلی را سامان دهند. وی خاطرنشان کرد: موضوعات ابلاغی تنها مربوط به دولت نیست بلکه مجلس و قوه قضاییه هم وظایفی بر عهده‌دارند اما بیشترین قوایی که مورد خطاب این پیام است قوه مجریه است زیرا امورات مردم درگیر دستگاه‌های اجرائی است. حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر اذعان کرد: مجلس در حوزه کار خود بااینکه تمام و کمال نتوانسته است به سیاست‌های ابلاغی عمل کند اما دولت بیشترین حجم کاری را باید برای خود تعریف می‌کرد. وی تأکید کرد: کمیته اقتصاد مقاومتی که سال گذشته دولت ایجاد کرد به دلیل اقدامات با تأخیر و عدم برنامه‌ریزی مناسب حتی با تزریق 15 هزار میلیارد تومان نتوانست خواسته‌ها را محقق کند. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر تزریق اعتبارات با برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه نباشد نه‌تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه بر مشکلات فعلی می‌افزاید. وی افزود: برای موضوع قاچاق باید دولت عزم جدی داشته باشد، ورود کالای قاچاق پنهانی نیست ازاین‌رو انتظار می‌رود وزارت اقتصاد و گمرک برنامه مدونی را اعلام بکنند و نگران واقعی اقتصاد داخلی را برطرف کند. حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر گفت: دولت می‌تواند با یک مدیریت جهادی و جلوگیری از سوءاستفاده افرادی در دستگاه‌ها مبارزه با قاچاق را در اولویت کارهای خود قرار دهد و ضروری است اولین جلسه هیئت دولت چنین دستور کاری را داشته باشد. وی افزود: مجلس آمادگی دارد تمامی لوازم قانونی برای مبارزه با قاچاق را فراهم کند، دولت نیز باید از این فرصت استفاده کند زیرا اگر این اقدام با تأخیر انجام شود نشان از عدم توجه دولت به اولویت‌های اجرای سیاست‌های ابلاغی است. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در انتها گفت: استفاده از اصول اقتصاد اسلامی یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است اما مسئولین باید حواسشان باشد تا از ابزارهای غیردینی این مسیر مقدس را ترویج نکنند. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرا نشدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی افزود: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر فروردین مشکلی در این زمینه وجود داشته است، به‌طور قطع در اردیبهشت باید رفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است؛ دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

کد خبر 749318

دیگر خبرها

  • مجلس مقتدر با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد
  • نشست تخصصی اقتصاد اسلامی، مبارزه با نئولیبرالیسم در حرم مطهر رضوی؛ 12 اردیبهشت
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است