Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات پارلمانی ارمنستان پایان یافته و بنابر نتایج اولیه شمارش آرا حزب حاکم (حزب جمهوری خواه) پیروز این انتخابات شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بنابر گزارش رسانه‌های ارمنی دولت حاکم بر ارمنستان از پیروزی قاطع خود در انتخابات پارلمانی ابراز خرسندی کرده است. بسیاری از احزاب مخالف دولت خرید آرای شهروندان ارمنی از سوی حزب حاکم و علاوه بر این تخلفات دیگری را در ارتباط با انتخابات مطرح کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حزب حاکم ارمنستان، آرمن آشوتیان تخلفات انجام گرفته در انتخابات را بر نتیجه نهایی این انتخابات بی‌تاثیر خوانده و عنوان کرده است: کمیسیون انتخابات مجلس، شرکت کنندگان در این انتخابات را 1.5 میلیون نفر اعلام کرده است،در مقابل 8 هزار و 900 مورد گزارش در مورد تخلفات ارائه شده است. این رقم برابر با 0.7 درصد کل شرکت کنندگان در انتخابات است، اگر تمامی گزارش‌های ارائه شده درست باشند باز هم می‌توان گفت که ما یک انتخابات صحیح با ضریب 99.3 درصد برگزار نموده‌ایم.

معاون پارلمانی حزب حاکم نیز با اشاره به نبود تخلفات جدی در انتخابات، تصریح کرده است:در صورت عبور حزب داشناکسیتیون از حد نصاب 5 درصدی و ورود به مجلس با آن‌ها همکاری خواهیم کرد.

جبهه مخالف حزب حاکم موسوم به اورو (اوهانیان-رافی-اوسکانیان) بیش از صد مورد تخلف انتخاباتی را برشمرده‌اند. آن‌ها به انتقال نیروهای نظامی با خودروهای دولتی به مراکز رای گیری در حوزه انتخابی اچمیادزین اشاره کرده‌اند.

هم چنین آنها انتقال شهروندان عادی با خودروهای ویژه و پخش قلم‌هایی با تبلیغات خاص در روز انتخابت در میان مردم را نیز یادآور شده‌اند.

اما از نظر مسئول هماهنگی مطبوعاتی جبهه مخالف، اووسپ خورشیدیان تقلب اصلی در شمارش آرای ماخوذه صورت گرفته است. خاچاتور کوکوبلیان رهبر حزب دموکرات های آزاد نیز در این ارتباط اعلام کرده است؛ که در حال بررسی دقیق تخلفات صورت گرفته در انتخابات هستیم.

وی افزوده است: علی رغم تبلیغات منفی صورت گرفته از طرف حکومت، حزب ما از حدنصاب 5 درصدی مجلس عبور کرده است.

رهبر حزب دموکرات‌های آزاد نیز از انتقال مردم با خودروهای دولتی به مراکز اخذ رای و دادن آرا تکراری از طرف هر شخص، خرید آرا، ورود افراد متفرقه به کابین‌های انتخاباتی و در نتیجه هدایت آرا به سبد حزب حاکم سخن گفته است.

لئون تر پتروسیان، رئیس جمهور سابق ارمنستان و رهبر بلوک کنگره ملی ارمنستان-حزب خلق ارمنستان نیز از خرید رای شهروندان و برگه های رای آماده شده از سوی حکومت در سراسر کشور به عنوان تخلفات صورت گرفته یاد کرده است.

گفتنی است شمارش آرا در اکثر حوزه‌های انتخابی پایان یافته و رسانه‌های دولتی ارمنستان از پیروزی دوباره حزب جمهوری خواه با 59.99 درصد آرای ماخوذه خبر می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد

تحلیلگر سابق سیا معتقد است امید غرب به رویگردانی جامعه جهانی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کاملاً بی اساس است.

به گزارش ایسنا، لری جانسون، تحلیلگر سابق سیا گفت: پوتین قوی‌تر می‌شود، پوتین محبوب‌تر می‌شود. محبوبیت پوتین از مجموع محبوبیت ماکرون، ترودو، بایدن و شولتس بیشتر است.

به نقل از پراودا، این کارشناس همچنین عنوان می‌کند که غرب این واقعیت را درک نکرده و کاملاً از واقعیت به دور است.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ایده‌های غربی در مورد نظم نوین جهانی را ریاکاری خوانده بود. به گفته وی، هدف آنها حفظ نظام نواستعماری است و ماهیت خود را در قالب نفاق، معیارها و مطالبات دوگانه نشان می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات