Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@01:07:42 GMT

توزیع سا‌ک قابل بازیافت در بین مسافران نوروزی املش

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۹۰۴۲۷

توزیع سا‌ک قابل بازیافت در بین مسافران نوروزی املش

استان‌ها>گیلان - در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت ، اداره محیط زیست شهرستان املش با همکاری ستاد اجرایی خدمات سفر این شهرستان اقدام به پخش ساک های دستی کاغذی و پارچه ای در بین مسافران نوروزی کردند .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان ، درویشی رئیس اداره محیط زیست املش با اعلام این خبر گفت : در آستانه فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت و ورود گردشگران و مسافرین نوروزی به شهرستان تاریخی و گردشگری املش و به احترام طبیعت و نهادینه کردن مشارکت و فرهنگ آشتی با محیط زیست ، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش با همکاری ستاد اجرایی خدمات سفر املش اقدام به تهیه و توزیع تعدادی ساک دستی کاغذی و پارچه ای قابل بازیافت در طبیعت در بین مسافرین نوروزی کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درویشی افزود : هدف از تهیه ساکهای کاغذی و پارچه ای ، ترویج فرهنگ زیست محیطی با استفاده از مواد قابل بازیافت در طبیعت و سازگار با محیط زیست و مصرف کمتر کیسه های نایلونی و پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف است که این مواد علاوه بر پایداری در طبیعت در سالیان متمادی و عدم تجزیه پذیری ، هزینه های امحاء ، جمع آوری و بازیافت آن پس از تولید و همچنین خسارت زیست محیطی آن به طبیعت و سلامت انسانها بسیار گزاف و غیرقابل محاسبه و جبران می باشد .

رئیس اداره محیط زیست املش تصریح کرد : امروزه پیشرفت و تحول شگرف در تکنولوﮊی و تولید محصولات جدید اگرچه باعث رفاه و آسایش در جامعه بشری گردیده ولی متاسفانه آسیب به محیط زیست و سلامت انسانها افزایش یافته و در حقیقت وضعیت کنونی پیشرفت تکنولوﮊی و تولید بدون تحول و پیشرفت در بازیافت در خدمت محیط زیست و سلامت نمی باشد .

درویشی در پایان خاطر نشان کرد : گسترش اقتصاد سبز با بهره گیری از ظرفیتهای اجتماعی ، اقتصادی ، طبیعی و زیست محیطی و اصلاح الگوی تولید در کارخانجات ، صنایع و توسعه و ترویج مواد سازگار با محیط زیست امکان پذیر می باشد . استفاده از تکنولوﮊی نوین و دانش زیست محیطی در بازیافت مواد، راه نجات محیط زیست و طبیعت از کیسه های پلاستیکی و همچنین تضمین بهداشت و سلامت عموم می باشد .

۴۸

کلید واژه‌ها : استان گیلان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان

مصطفی یوسفی قندعلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت: با توجه به شروع فصل ممنوعه درمورخه ۷ اردیبهشت ماه گشت وکنترل آبی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان درپشت سد گتوند انجام شد که در این گشت وکنترل موفق به دستگیری ۱صیاد غیر مجاز ماهی همراه با ادوات صید شدند.

او می‌گوید: از اول امسال تاکنون ۵ گروه صیادی غیر مجاز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان مسجدسلیمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 یوسفی ادامه داد: از تمام هموطنان عزیز تقاضا داریم با توجه به شروع فصل ممنوعه ماهیگیری و فصل تخم ریزی و زاد آوری ماهیان از صید خودداری نموده و در این خصوص به محیط بانان در این امر خطیر کمک و یاری رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود