Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان٬ رستم قاسمی وزیر اسبق نفت عصر امروز دوشنبه ۱۴ فروردین در نشست اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در محل سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: بنده از دوران جنگ در حال خدمت به کشور هستم و بعد از دوران مسئولیت نیز در خدمت سردار سلیمانی هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر اسبق نفت تصریح کرد: در کشور هرجا که با روحیه انقلابی کار کردیم موفق شدیم٬ برای مثال در حوزه اقتصاد وقتی نگاه انقلابی کنار زده شد٬ با مشکل مواجه شدیم.

وی افزود: امروز از نظر اقتصادی در لبه پرتگاه قرار داریم، باید بپذیریم که شرایط اقتصادی مطولبی وجود ندارد.

وی با اشاره به ساختار کشور٬ گفت: امروز کشور از سه رکن رهبری٬ مردم و دولت برخوردار است اما متاسفانه در بخش دولت خوب عمل نمی‌کنیم در حالی که حتی دشمنان ما اذعان دارند که رهبری و مردم در یک مسیر قرار دارند.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس باور انقلابی و ما می‌توانیم کاری کرد که پیروز شویم؛ در بخش امنیتی نیز خود باوری و انقلابی گری کاری کرده که در بهترین وضعیت باشیم.

وزیر اسبق نفت با اشاره به مکتب "ما می‌توانیم"٬ عنوان داشت: برخی فکر می‌کردند که تفکر خارجی تنها می‌تواند کارساز باشد؛ اما ما ثابت کردیم که با اتکا به نیروی داخلی نیز می‌توان کارها را پیش برد. برای مثال وقتی سد کرخه ساخته شد٬ طلسم ما نمی‌توانیم شکسته شد و پس از آن صدها سد ساخته شد.

وی تاکید کرد: در صنعت نفت ما بسیاری از خارجی ها حضور داشتند٬ این حضور نیز هزینه زیادی به کشور تحمیل می‌کرد، تفکر ما می‌توانیم کاری کرد که شرکت‌های خارجی کنار زده شوند و نیروهای داخلی کارها را به دست بگیرند.

قاسمی با اشاره به داستان تحریم‌ها٬ ابراز داشت: تحریم ها به این دلیل اعمال شد که اقتصاد ایران را فلج کند٬ اما نیروی داخلی کاری کرد که از تحریم‌ها عبور کنیم. اتفاقی که حتی بسیاری از کشورهای خارجی آن را پیش‌بینی نمی‌کردند و معتقد بودند ایران شکست خواهد خورد.

وزیر اسبق نفت با تاکید بر روحیه ما می‌توانیم٬ اذعان داشت: در صد سال صنعت نفت٬ بیشترین توسعه در زمان تحریم‌ها رخ داد، بیشترین​سرمایه‌گذاری نیز در زمان تحریم‌ها رخ داد.

وی اضافه کرد: در دوران تحریم ۲۵۰۰ جایگاه CNG احداث کردیم. این نشان می‌دهد که می‌توان حتی در زمان سختی نیز می‌توان کار‌های بزرگ کرد.

قاسمی یادآور شد: دیپلماسی دوران ما کاری کرده بود که قیمت نفت بالای صد دلار باقی بماند٬ اما پس از دوران وزارت ما شاهد بودیم که قیمت نفت هر روز کاهش یافت.

وی با اشاره به جریان مذاکرات٬ ابراز داشت: طرف مقابل به این دلیل پای مذاکره آمد که جلوی پیشرفت ما را بگیرد٬ زیرا در دوران تحریم ایران در حال پیشرفت چشمگیر بود. البته باید توجه داشت که کار در دوران تحریم بسیار سخت است و ما نیز از تحریم استقبال نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: دشمنان امروز به دلیل وجود مشکلات اصل دین را هدف گرفته‌اند، باید با اتکا به دانش و ظرفیت داخلی پیشرفت کنیم و تمام خطرات را از کشور نیز دور کنیم.

وی با تاکید بر امر صادرات٬ ابراز داشت: معتقدم می‌توانیم با ارتباط با کشورهای مختلف و توسعه صادرات کاری کنیم که پیشرفت های زیادی حاصل شود.

وی تصریح کرد: فقرزدایی باید آغاز شود٬ امروز ۲۰ میلیون فقیر در کشور وجود دارد که می‌توان ۱۵ میلیون نفر از آنها را توانمند کرد. اشتغال نیز باید مدنظر باشد٬ زیرا اشتغال نیز می‌تواند کشور را توانمند کند.

وی با انتقاد شدید از شیوع فساد٬ اظهار داشت: فساد موضوعی است که باید آن را ریشه کن کرد٬ امروز ۱۷۰۰ گلوگاه فساد در کشور وجود دارد که لازم است آنها را از بین برد.

وی گفت: قوه مجریه مسئول اجرا در کشور است٬ متاسفانه امروز ما تنها شاهد سخنرانی از سوی مجریان در کشور هستیم. دولت وظیفه دارد تئوری پردازی ها را کنار بگذارد و وارد وادی عمل شود.

رییس سابق قرارگاه خاتم الانبیا٬ بیان داشت: رهبر انقلاب همواره تاکید دارند که باید اقتصاد ترمیم شود٬ ما نیز باید تلاش کنیم تا مسأله اقتصاد را در اولویت قرار دهیم.

قاسمی در پایان٬ گفت: بنده تابع نظر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هستم و تا هرجا که لازم باشد در این مسیر خواهم بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش شبکه روسی از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر +فیلم

شبکه ملی روسیه از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر با وجود تحریم‌ها گزارشی تهیه کرد که در این ویدئو می‌بینید.

به گزارش مشرق، شبکه ملی روسیه از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر با وجود تحریم‌ها گزارشی تهیه کرد شبه آرتی گزارش داد: «جزیره کیش در جنوب ایران با داشتن سواحل مرجانی زیبا و مراکز تفریحی متعدد، به دنبال آن است تا شهر باستانی خود را به فهرست یونسکو اضافه کند. این جزیره علیرغم تحریم های غرب، سالانه پذیرای هزاران گردشگر است. کیش سومین مقصد محبوب گردشگری در منطقه به شمار می رود اما با وجود پتانسیل بالا، تعداد گردشگران خارجی قابل توجه نیست. کارشناسان تحریم ها و مسائل قانونی را از دلایل اصلی کاهش گردشگران خارجی می دانند.»

دیگر خبرها

  • گزارش شبکه روسی از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر +فیلم
  • پیشرفت علم و فناوری در مرکزی نیازمند دانش بنیان کردن تولید است
  • فرودگاه شهید بهشتی سالانه ظرفیت پذیرش ۲ میلیون مسافر را دارد
  • برداشت از فاز ۱۱ تا پایان دولت به ۳۰ میلیون متر مکعب می رسد
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • سازمان هلال احمر کاملا مردمی است
  • معین وزارت اقتصاد طالبان: در دوران جمهوریت «فساد» به فرهنگ تبدیل شده بود/ به عنوان فردی «شیعه» با صلاحیت کامل در ساختار امارت اسلامی مشغول هستم
  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • بوشهر همه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نوپایه را دارد
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی