Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: نخستین و مهم ترین برنامه ایمیدرو در سال 96 نهایی کردن برنامه های اکتشافی است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مهدی کرباسیان در گفتگو با شبکه اول صدا و سیماگفت: تا قبل از شروع اکتشافات جدید ایمیدرو، از یک میلیون و 600 هزار کیلومتر مربع مساحت کشود فقط 100هزار کیلومترمربع کار اکتشافی شده بود که ایمیدرو برنامه اکتشافی خود را معادل 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5برابر 80 سال گذشته در سطح 250 هزار کیلومترمربع شروع کرده است و همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: کار در حوزه معدن و صنایع معدنی زیاد است و باید برای اشتغال بیشتر در این بخش و همچنین توسعه اقتصادی کشور بیشتر تلاش کنیم.
کرباسیان با اشاره به لزوم سرمایه گذاری بیشتر در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی به ویژه سنگ آهن ، نخستین اقدام باید سرمایه گذاری در بخش فراوری مواد معدنی باشد و به عبارت دیگر کارخانه های پایین دستی آن ایجاد شود.
وی ادامه داد: بخشی از سنگ آهن به خارج صادر می شود که مقداری از آن با فرآوری به سنگ های تزئینی تبدیل می شود که لازم است در این قسمت سرمایه گذاری بیشتری شود.
رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: ظرفیت فولاد کشور از 23 میلیون تن به حدود 30 میلیون تن رسیده اما مصرف فولاد هنوز 17 میلیون تن است که دلیل اصلی آن رکود در صنعت ساختمان است .
کرباسیان خواستار سرمایه گذاری در حوزه آلومینیوم، مس و فولاد شد و افزود: یک بخش اصلی مصرف کنندگان فولاد، مس و آلومینیوم در کشور حوزه مسکن است که امیدواریم این بخش رونق بگیرد.
وی در خصوص تحقق ظرفیت 55 میلیون تنی فولاد کشور تا افق چشم انداز 1404 گفت: در این زمینه، یک گلوگاه وجود دارد و آن سرمایه گذاری است که امیدواریم سیستم بانکی کشور فعال تر عمل کند و صندوق توسعه ملی وام های مناسبی در اختیار این بخش قرار دهد.

طرح آلومینیوم جنوب ، سال آینده راه اندازی می شود

رئیس هیئت عامل ایمیدرو همچنین گفت: طرح 300 هزار تنی آلومینیوم جنوب ؛ مهر ماه 97 راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مهم‌ترین فعالیت ایمیدرو، بهره برداری از طرح ‌های نیمه تمام بخش معدن و صنایع معدنی است تا در تکمیل زنجیره تولید به اهداف تعیین‌شده دست یابیم.
وی ادامه داد: از جمله این طرح ها، طرح آلومینیوم جنوب است که با وجود مشکلات مالی، توانستیم باقی پیش پرداخت سهم 49 درصدی ایمیدرو را پرداخت کنیم‌ و طبق پیش بینی صورت شده، این کارخانه در موعد مقرر به تولید خواهد رسید.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه در دولت یازدهم، 73طرح در مراحل مختلف اجرایی یا راه اندازی قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: از شهریور سال 92 به این سو، این تعداد طرح در 3 وضعیت راه اندازی، آماده افتتاح یا واگذاری قرار گرفتند.
وی ادامه داد: در این مدت، 24هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در اختیار داشتیم در حالی که اکنون هیچ طرح معطل یا راکد نداریم.
کرباسیان با اشاره به اینکه جلوگیری از خام فروشی یکی از اهداف و سیاست‌های کلان دولت و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، گفت: برنامه‌ریزی‌ گسترده و دقیقی در این زمینه انجام شده که یکی از بارزترین آنها در بخش سنگ آهن است. به طوری که طی سال 92، صادرات سنگ آهن 23 میلیون تن بود و خوشبختانه سال گذشته و امسال بسیار کاهش داشته است. این کاهش به دلیل تکمیل زنجیره‌ تولید یعنی توسعه کارخانه‌های کنسانتره و گندله سازی در این بخش بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به این شرایط، پیش‌بینی می‌کنیم با تکمیل زنجیره تولید، توازن تولید در سنگ‌آهن، کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی برقرار شود و اصولا صادرات سنگ آهن مقرون به صرفه نباشد. به این ترتیب خام‌فروشی در این بخش نیز پایان خواهد یافت.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: اگر هم در بخشی، خام فروشی دیده می‌شود که معتقدم بسیار ناچیز است، باید دید که اصولا تولید در آن بخش توجیه اقتصادی داشته یا خیر؟ در برخی موارد، سرمایه‌گذاری برای تولید، اقتصادی نیست. پس صادرات ماده به صورت خام تنها راهکار است که از آن استفاده می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 برنامه ریزی و حسن تدبیر را در اولویت قرار دهید

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نمایند ولی فقیه در امور حج و زیارت در همایش عمره دانشجویی که امروز سه شنبه(11 اردیبهشت) در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد در جمع دانشجویان عمره گزار با اشاره به کلیدهای اصلی موفقیت در سفر به سرزمین وحی اظهار داشت: برای اینکه سفر خوب و پرباری داشته باشید  برنامه ریزی و حسن تدبیر را در اولویت قرار دهید. 

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه نزدیک به ۶ میلیون عمره گزار برای این سفر معنوی در صف انتظارهستند، اظهار داشت: لطف خدا شامل حال شما دانشجویان شده است، با نیت خالص به این سفر بروید و در انجام اعمال خود دقت کنید و از فیوضات آن بهره مند شوید. 

وی با بیان اینکه اخلاص در سفر عمره از جانب خداوند به طور جداگانه توصیه شده است،کلید موفقیت دیگر سفر به سرزمین وحی را معرفت دانست و خطاب به حاضران گفت: آداب و مناسک عمره را فرا بگیرید و با آگاهی اعمال و مناسک را انجام بدهید. پیامبر بزرگ الهی هم از خداوند طلب راهنمائی در مناسک نمود: أَرِنَا مَنَاسِكَنَا.

وی بر لزوم بازشناسی تاریخ و جغرافیای حج و اماکن مقدس سرزمین وحی تاکید و به دانشجویان توصیه کرد که درباره جنگ‌های پیامبر(ص) در این سرزمین مطالعه کنند و به بازشناسی درس های وقایعی که در عصرحضرت رسول (ص) اتفاق افتاده است ، پرداخته و از خود سوال کنیم چقدر در کارهایی که انجام می دهیم به اعمال رسول اکرم(ص) و یاران آن حضرت شبیه است؟ 

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به واقعه جنگ اُحد ادامه داد: مردم در این جنگ شش گروه شدند، برخی ازآنها در مسیر از پیامبر جدا شدند و پیامبر را همراهی نکردند.  گروه دوم تیراندازان مستقر در جبل عینین بودند که به آنان فرمودند در ارتفاعات چه پیروز شدیم چه شکست خوردیم بمانید، اما گروهی از ارتفاعات پایین آمدند و دنبال جمع کردن غنائم بودند. گروه سوم  شهدای سرفراز بودند که در نزد خداوند روزی دارند و خشنود شدند. گروه چهارم فراریان از جنگ بودند که حتی پشت سر خود را نگاه نکردند. علاوه براین یک گروه هم منافقین و ششمین گروه جانبازانی بودند که همراه پیامبر در روز بعد در تعقیب دشمن به حمراء الاسد رفتند و به دعوت پیامبرجواب مثبت دادند. با توجه به این شرح حال جایگاه ما در مسائل سیاسی و اجتماعی کجا قرار دارد؟ توجه و تفکر به این موضوعات کلیدهای استفاده کردن از سفر به سرزمین وحی است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان سخنان خود از دانشجویان خواست که در این سفر از روحانیون کاروان بهره ببرند و افزود: زائر جایگاه ویژه‌ای نزد خدا دارد. درجمع شما برخی افراد هستند که پدرند یا در آینده پدرخواهند شد، در کنار کعبه برای پدران و فرزندانتان دعا کنید و دعای ۲۴ و ۲۵ صحیفه سجادیه را در مسجد‌الحرام به طور ویژه بخوانید.

آقای سیدسلمان سیدافقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان دیگر سخنران این همایش بود  که در باره نقش مهم سفر به اماکن زیارتی در جهان اسلام  در یکپارچگی و افزایش ایمان مومنان سخن گفت.

وی افزود: اسلام دینی است که پاسخ نیازهای بشریت برای سعادت را در خود دارد، آنچه که دین اسلام به آن دعوت کرده عبور از ظواهر و رسیدن باطن امور است که در نهایت به تدبیر در امور و رسیدن به راه‌حل درست منتهی خواهد شد.

بر پایه این گزارش، در این همایش که حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و چند تن از مسئولان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان حضور داشتند اعلام شد که یک کاروان 164 نفره از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس برای سفر ده روزه در قالب کاروان های عمره گزار فردا چهارشنبه(12 اردیبهشت ) همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • چرا حضور مجدد انسان در ماه سخت است؟
  •  برنامه ریزی و حسن تدبیر را در اولویت قرار دهید
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد