Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@09:56:32 GMT

با 10 صفحه مخفي گوگل کروم و کارکرد آن ها آشنا شويد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۹۲۴۱۱

خبرگزاري آريا - کار کردن با گوگل کروم بسيار آسان است؛ تنها کافيست آدرس اينترنتي و يا کلمه مورد نظر خود را وارد کنيد تا در ثانيه امکان گشت و گذار در بستر اينترنت براي تان فراهم شود. اما اگر مي خواهيد به يکي از کاربران حرفه اي اين مرورگر تبديل شويد بايد با ويژگي ها و صفحات مخفي گوگل کروم و نحوه استفاده از آن ها به خوبي آشنا باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کروم بيشتر از آن چه که فکرش را بکنيد داراي اسرار مخفي است. در حقيقت، زماني که مشغول نوشتن هستيد مي توانيد به بيش از 60 آدرس مخفي و 15 ابزار اشکال زدايي (ديباگينگ) دسترسي داشته باشيد. اگر باور نداريد، /chrome://chrome-urls را در نوار آدرس وارد کنيد تا نتيجه حاصل را به چشم ببينيد.
مشخصاً بيشتر اين صفحات براي کاربر مفيد نيستند. با اين حال در اين مطلب قصد داريم شما را با 10 صفحه مخفي کاربردي گوگل کروم و کارکرد آن ها آشنا کنيم؛ پس تا پايان مطلب با ما همراه باشيد.
1- /chrome://flagsFlags که پيش از اين با نام Labs شناخته مي شد يکي از شناخته شده ترين و سرگرم کننده ترين صفحات داخلي کروم به شمار مي رود. اين آدرس داراي بيش از 120 ويژگي و آزمايش است که انتظار شما را مي کشند. لازم به ذکر است که تمام پرچم ها روي هر دستگاهي به درستي کار نمي کنند.
در همين رابطه گوگل روشن مي سازد که حتي برخي از اين پرچم ها ممکن است اثرات منفي براي ثبات، امنيت و حريم خصوصي مرورگر شما به همراه داشته باشند.

در اين رابطه مي توانيد براي شروع از پرچم هايي که در اين لينک معرفي شده اند نيز استفده کنيد. آگاه باشيد که برخي از پرچم ها پس از چند ماه ممکن است ناپديد شوند. همچنين برخي اوقات گوگل آن ها را با يک نسخه پايدار ترکيب کرده و يا به طور کلي يک پروژه تجربي را متوقف مي سازد.
اگر در حال حاضر از تست پرچم هاي مختلف نا اميد شده ايد، گزينه هاي Smooth Scrolling و Automatic Password Generation را روشن کنيد. اين ويژگي ها گوگل کروم را به اپليکيشني قدرتمند تبديل مي نمايند.
2- /chrome://omniboxتابع History مرورگر کروم در حالت عادي هدف خاصي ندارد. درست است که اين بخش تمامي صفحات بازديد شده توسط شما را ثبت مي کند، اما استفاده از آن به عنوان ابزاري براي فراخواني عبارات جستجو شده و نتايج حاصل، بسيار مشکل است. صفحه Omnibox يکي از راه حل هاي ارائه شده توسط گوگل است.
با کمک اين صفحه مي توانيد کليه آدرس هاي ذخيره شده در History مرورگر که پيش از اين در نوار آدرس وارد کرده بوديد را جستجو کنيد.

کافيست عبارت مورد نظر خود را در نوار جستجو وارد و سپس دکمه Enter را فشار دهيد. در پايان نتايج منطبق با عبارت جستجو شده توسط شما در پايين صفحه به نمايش در مي آيد. همچنين قادر هستيد نتايج خود را به کمک شرايط مختلفي که پيش روي تان قرار دارد شخصي سازي نماييد.
3- /chrome://network-errorsگاهي اوقات کروم با مشکل مواجه شده و نمي تواند يک وبسايت خاص را بارگذاري نمايد. اما مشکل دقيقاً کجاست؟ آيا شبکه واي فاي شما در عملکرد مشکل دارد يا تنظيماتي روي لپ تاپ تان تغيير کرده است؟ از همه اين ها گذشته اصلاً ممکن است آن وبسايت قادر به پاسخ گويي نباشد.
متأسفانه عيب يابي جزو مباحثي نيست که گوگل کروم در آن برتري داشته باشد. هر آن چه که اين مرورگر در اختيار شما قرار مي دهد يک سري پيام هاي مرموز و کدهاي عددي است. مطمئنيم که در اکثر اوقات از موتور جستجو قدرتمند گوگل براي يافتن پاسخ استفاده مي کنيد.

اما آيا مي دانستيد که کروم فهرستي کامل از خطاها و معاني آن ها را در خود جاي داده است؟ به آدرس /chrome://network-errors برويد؛ پس از آن قادر هستيد 200 خطايي که ممکن است براي تان رخ بدهد را همراه با شناسه مربوطه مشاهده نماييد.
4- /chrome://crashesآيا مي دانيد که کروم بر خلاف انتظار تمامي کرش کردن ها و بسته شدن هاي ناگهاني مرورگر را ثبت مي کند؟ اگر همچنان با مشکلات اين چنيني دست و پنجه نرم مي کنيد، کروم منبعي بزرگ را براي ارسال مستقيم مشکلات به گوگل و يا ارسال در انجمن هاي آنلاين جهت يافتن پاسخ براي تان در نظر گرفته است.

براي آن که اين ويژگي به درستي کار کند بايد سيستم گزارش خرابي را روشن نماييد. بدين منظور به مسير زير برويد:
Menu > Settings > Show Advanced Settings > Privacy
پس از آن کافيست تيک گزينه Automatically send usage statistics and crash reports to Google را بزنيد. از اين پس هنگامي که به آدرس /chrome://crashes مراجعه کنيد، قادر هستيد فهرستي زنده از تمامي خطاهاي رخ داده را مشاهده و جهت رفع آن ها اقدام نماييد.
5- /chrome://pluginsبيشتر کاربران نمي دانند که کروم علاوه بر افزونه هاي معمول از پلاگين ها نيز پشتيباني مي کند. اين موارد را مي توانيد در فروشگاه وب کروم پيدا کنيد مگر در مواردي که پلاگين هاي سفارشي را روي مرورگر خود نصب کرده باشيد. کساني که از نسخه 56 و يا بالاتر گوگل کروم استفاده مي کنند 4 مورد از اين پلاگين ها را در فهرست خود دارند:
Adobe FlashChrome Native Client - پلاگين Native Client به توسعه دهندگان اجازه مي دهد به صورت امن کدهاي C و ++C را در مرورگر اجرا نمايند. اين روند مستقل از سيستم عامل است.Widevine Content Decryption Module -  پلاگين Widevine اجازه مي دهد تا کروم ويديوها و صوت هاي HTML5 که با DRM محافظت مي شوند را اجرا کند.Chrome PDF Viewer - پلاگين PDF Viewer احتياجات کاربر به يک پي دي اف خوان شخص ثالث را از بين مي برد. البته بحث سر آن است که آيا واقعاً چنين پلاگيني مي تواند جايگزين يک خواننده اختصاصي شود يا خير.براي هر گزينه قادر هستيد انتخاب نماييد که کروم کدام پلاگين را در هنگام راه اندازي بارگذاري کند. از ميان گزينه هاي بالا تنها PDF Viewer به صورت پيش فرض فعال است.
6- /chrome://termsآيا تا به حال پيش آمده که پس از نصب اپليکيشن گوگل کروم براي اولين بار شرايط و مقررات آن را بدون هيچ مطالعه اي بپذيريد؟ پس از اين اقدام شرايط موجود و اطلاعاتي که کروم از مخاطبان خود ثبت مي کند سبب نگراني برخي کاربران مي شود. با استفاده از آدرس مخفي/chrome://terms مي توانيد مجدداً اين شرايط و مقررات را مشاهده نماييد.
لازم به ذکر است که اين صفحه يکي از مهم ترين صفحات مخفي گوگل کروم به شمار مي رود.
7- /chrome://view-http-cacheحافظه نهان HTTP تاريخچه اي کامل از صفحاتي که در طول وب گردي به بازديد آن ها مي پردازيد را درون خود جاي داده است. همانطور که مي دانيد دکمه History واقع در منوي اصلي مي تواند تنها صفحاتي که از آن ها بازديد شده است را به کاربر نشان مي دهد.
اين در حالي است که صفحه مخفي مذکور قادر است تمام چيزهايي که بدون اطلاع و يا رضايت کاربر مورد بازديد واقع شده اند (از سايت هاي آگهي گرفته تا پاپ آپ هاي اعصاب خورد کن و حوصله سر بر) را به مخاطب نشان دهد.

8- /chrome://predictorsگاهي اوقات قابليت پيش بيني متن کروم تبديل به رازي مي شود که هيچ کس قادر به درک آن نيست. صفحه مخفي مذکور قصد دارد تا اين روند را براي کاربران شفاف تر سازد. اين صفحه تمام پيش‌بيني‌ هاي کامل‌ شده و حتي ناقص را بر اساس فعاليت هاي گذشته کاربران، نمايش مي‌دهد.
متني که وارد کرده‌ايد، سايتي که وارد آن شده‌ايد و ميزان موفقيت ابزار پيش‌ بيني‌ کننده مرورگر کروم از طريق اين صفحه مخفي قابل مشاهده است. در نهايت اين بخش به شما مي گويد که چرا هر دفعه به هنگام نوشتن عبارت JU وارد صفحه سايت هواداران جاستين بيبر مي شويد.
9- /chrome://net-internalsآدرس /chrome://net-internals به شبکه هاب تشخيصي مرورگر مربوط مي شود. اين بخش نيز شامل اطلاعاتي است که چيزهايي از قبيل علت کرش مرورگر، باز نشدن سايت‌ ها، مشکلات اتصال و شبکه و عدم عملکرد برخي قابليت‌ ها را بايگاني کرده و در اختيار کاربر قرار مي دهد.
اگر تا به حال با صفحه ارور DNS مواجه شده ايد، مي‌توانيد از اطلاعات اين صفحه براي حل مشکلاتي از اين دست استفاده کنيد. بيشتر ابزارهايي که در اين جا وجود دارند فراتر از محدوده نيازهاي يک کاربر متوسط هستند. با اين حال اگر يک نرد هستيد و دوست داريد نظارت بر پهناي باند، مديريت اتصالات سوکت و مواردي از اين قبيل را در دستور کار خود قرار دهيد، حتما به اين صفحه سر بزنيد.
10- /chrome://thumbnailsاگر در کروم وارد حساب کاربري خود شده باشيد، فهرستي از سايت‌ هايي که بارها وارد آن ها شده‌ايد در پايين نوار آدرس به شما نمايش داده خواهد شد.

گاهي اوقات به نظر مي رسد که انتخابات کروم در اين زمينه غير منطقي است. در رابطه با همين موضوع گوگل در صفحه مخفي /chrome://thumbnails دلايل خود را براي اين انتخاب ها به روشني شرح مي دهد.
کدام يک از اين صفحات براي تان کاربردي بوده است؟در اين مطلب 10 صفحه مخفي را براي شما معرفي کرديم که هر کاربر براي يک بار هم که شده بايد به آن ها سر بزند. با اين حال بيش از 60 صفحه مخفي وجود دارد که ممکن است براي برخي از شما جالب به نظر برسد. آيا تا به حال از اين صفحات مخفي استفاد کرده ايد؟ کدام يک از آن ها کاربردي تر بوده اند؟  تجربيات خود را در اين زمينه با ما به اشتراک بگذاريد.
در بخش تکنولوژي ديجياتو بخوانيد:

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۲۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!

به گزارش «تابناک»، حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری پیشین کشورمان در واکنش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و ادعای اسرائیلی ها درباره حمله به ایران، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ظاهراً موشک‌شان حتی یک موش کوچک هم نبوده‌ است.»

دیگر خبرها

  • کنایه آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!
  • جدیدترین قیمت شاهین کارکرده در بازار
  • قیمت جدید رنو ساندرو در بازار
  • ملوان از سپاهان مخفی شد
  • پس از کروم، مرورگر ویوالدی هم به نسخه آرم ویندوز آمد
  • حسام الدین آشنا: گشت را ارشاد کردند؟
  • نسخه دسکتاپ مرورگر کروم به جمینای مجهز می‌شود
  • شانس مخفی طلای ایران در المپیک
  • نمایش سلاح مخفی و خاص ارتش
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)