Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از اسکان ۸۰۰ هزار مسافر نوروزی در یزد خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد فضای در نظر گرفته شده برای مسافران نوروزی در یزد اشغال شد.

فاطمه دانش ‌یزدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های رسیده، از زمان آغاز تعطیلات نوروزی تا ۱۲ فروردین، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو از خارج از استان وارد محورهای مواصلاتی استان یزد شد که با احتساب میانگین ۴ سرنشین برای هر خودرو، تعداد زیادی مسافر وارد استان یزد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از این تعداد ۸۰۰ هزار مسافر در استان اسکان یافته‌اند و بقیه یا به صورت عبوری از استان گذشته اند یا در فضاهایی خارج از آنچه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برای آنها در نظر گرفته است، اسکان یافته اند.

دانش یزدی در مورد بازدید مسافران نوروزی از فضاهای تاریخی و دیدنی یزد عنوان کرد: بازدید گردشگران از برخی فضاها نسبت به سالهای قبل رشد ۱۰۰ درصدی داشته و امسال نارین قلعه میبد و باغ دولت‌آباد یزد بیشترین آمار بازدیدها را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد یادآور شد: با کمی فاصله از این دو مکان، مسجد جامع، مجموعه امیرچخماق، زندان اسکندر، بافت تاریخی، آتشکده و دخمه زرتشتیان بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شعار نوروز امسال، نوروز متفاوت بود، با همکاری اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برنامه‌های متعددی انجام شد که این برنامه‌ها در ایجاد علاقمندی برای گردشگران به منظور بازدید از فضاهای مخلتف اثرگذار بود.

دانش یزدی از جمله این برنامه ها به معرفی بافت‌های تاریخی و ثبتی، معرفی روستاهای هدف گردشگری، اجرای نوروزگاه‌ها، ایجاد کمپ‌های کویرنوردی، استفاده از ظرفیت‌ سمن‌ها به عنوان سین هشتم، نمایش‌ها و سرودهای خیابانی، اجرای برنامه‌های ویژه در اماکن تاریخی نظیر باغ دولت‌آباد، ایجاد فضاهای بوم‌گردی، اجرای برنامه‌های متعلق به روز شهرستان‌ها و اشاره کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خزائلی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه همخوانی قرآن مدرسه علمیه دارالسلام به‌منظور انس بیشتر مخاطبان با آیات قرآن و آشنایی با مفاهیم بلند آن و ورود قرآن به عرصه‌های مختلف زندگی از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده‌است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: این گروه ۲۲۰ نفره همگی از طلاب نوجوان و جوان هستند که فقط آیات کلام‌الله مجید را همخوانی می‌کنند.

او با اشاره به اجرای این گروه در بناهای تاریخی قزوین اظهار کرد: پیرو تاکید معاون محترم امور عمرانی استاندار و دفتر نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه قزوین، با مشارکت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای حضور و اجرای این گروه در قزوین صورت گرفت.

خزائلی افزود: این گروه به مدت دو روز در قزوین اقامت داشتند و در تعدادی از بناهای تاریخی شهر قزوین شامل دولتخانه صفوی، آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) و گلزار شهدای قزوین، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجدالنبی (ع)، حسینیه امینی‌ها و مدرسه علمیه صالحیه برنامه خود را تولید و ضبط کردند.

او خاطرنشان کرد: این برنامه قبل از اذان مغرب از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین یادآور شد: تاکنون ۲۸ اثر فاخر تلویزیونی از این گروه تولید و در شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده و مورد تقدیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی نیز قرار گرفته است.

کد خبر 6096830

دیگر خبرها

  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین
  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب