Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-04-28@11:37:14 GMT

رویدادها و تحولات ترکیه در یک نگاه/14 فروردین

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۹۲۹۰۹

رویدادها و تحولات ترکیه در یک نگاه/14 فروردین

** مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در شهر استانبول طی یک مراسم انتخاباتی درباره همه پرسی تغییرات قانون اساسی ترکیه به صورت تلویحی آمریکا و روسیه را به حمایت از گروه های تروریستی در سوریه متهم کرد و گفت که این کشورها برای در دست داشتن گروه یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) با هم رقابت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** روابط روسیه و ترکیه که به نظر می رسید پس از یک دوره تقابل سیاسی هشت ماهه رو به بهبودی گذاشته بود، به دلیل اختلاف های دو کشور بر سر مسائل مربوط به سوریه به ویژه رویکرد مسکو در قالب همکاری ضدتروریستی با کردهای این کشور، بار دیگر در آستانه تیرگی قرار گرفته است.

** سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی، مجموع دستگیری ها در ارتباط با فتح الله گولن و اقدام به کودتای نافرجام سال گذشته را 113 هزار و 260 نفر اعلام کرد.

** وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد که در ماه فوریه سال میلادی جاری، آمار گردشگران ورودی به این کشور با کاهش 6.5 درصدی، حدود یک میلیون و 160 هزار نفر بوده است.

** براساس تازه ترین آمار منتشره از سوی شورای صادرکنندگان ترکیه، میزان صادرات این کشور طی 12 ماه گذشته به 144 میلیارد و 877 میلیون دلار رسیده است.
بنا بر همین آمار رسمی، میزان رشد 12 ماه گذشته صادرات ترکیه 2.4 درصد نسبت به مدت زمان قبل افزایش داشته است.

** وزارت کشور ترکیه با صدور اطلاعیه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور طی یک ماه گذشته با انجام 980 عملیات علیه گروه تروریستی پ.ک.ک، 91 تن از آن ها را کشته و 52 تن دیگر را دستگیر کردند.

** ترکمان های عراقی با اعتراض به برافراشتن و نصب پرچم های دولت محلی اقلیم کردنشین شمال عراق بر فراز ساختمان های دولتی شهر کرکوک، این اقدام را اشغال نرم و سیستماتیک استان ترکمان نشین کرکوک توسط کردها دانستند و در اعلام این اعتراض ها در شهر استانبول تجمع کردند.
**خاورم**7074**1144مینا غفرانی آذر*انتشاردهنده: علیرضا جباری

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱,۹۶۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۳۵ تومان (۱.۷۵ درصد) کاهش یافته است. هر واحد لیر ترکیه، روز گذشته با قیمت ۱,۹۹۵ تومان معامله می‌شد.

امروز لیر ترکیه در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت لیر ترکیه که دیروز با کاهش قیمت ۱۵ تومانی به ۱,۹۹۵ رسیده بود، امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۳۵ تومانی (۱.۷۹ درصد) به ۱,۹۶۰ رسید.

بالاترین قیمت لیر ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱,۹۸۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱,۹۵۵ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی لیر ترکیه نسبت به هفته گذشته ۴.۸۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد لیر ترکیه در شش ماه گذشته حدود ۵.۰۹ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت لیر ترکیه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)