Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@05:17:32 GMT

منع ورود افراد مسئله‌دار به شوراها

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۹۵۱۳۱

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در استان بوشهر گفت: هیئت‌های نظارت در راستای افزایش اعتماد عمومی، مانع ورود افراد مسئله‌دار به شوراها می‌شوند.

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در استان بوشهر گفت: هیئت‌های نظارت در راستای افزایش اعتماد عمومی، مانع ورود افراد مسئله‌دار به شوراها می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان بوشهر، با اشاره به روند نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراها، اظهار داشت: ملاک اولیه و اصلی هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها برای بررسی صلاحیت کاندیداها، استعلام از مراجع چهارگانه است.
وی افزود: علاوه بر استفاده از نظرات مراجع چهار‌گانه (قوه‌‌ قضائیه، ناجا، وزارت اطلاعات، ثبت احوال) به منظور تأیید صلاحیت کاندیداها، هیئت‌های نظارت از طریق هیئت‌های اجرایی در صورتی که گزارشی در مورد یک کاندیدا به هیئت‌های نظارت ارجاع شود، به آن رسیدگی می‌کنند.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در استان بوشهر با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا باید باعث افزایش اعتماد عمومی مردم شود، تصریح کرد: هیئت‌های نظارت در راستای افزایش اعتماد عمومی، مانع ورود افراد مسئله‌دار به شوراها می‌شوند تا زمینه اعتماد عمومی محقق شود.

حجت‌الاسلام خدری درباره معیارها و ملاک کاندیداهای شوراها، تأکید کرد: سلامت نفس افراد، یکی از ملاک‌های تأیید صلاحیت کاندیداهای شوراهای شهر و روستاست و این موضوع باید به گونه‌ای باشد که اعضای شوراهای شهر در مسیر انجام وظیفه خود در شوراها سبب سلب اعتماد عمومی مردم نشوند.

وی با بیان اینکه التزام عملی به قانون اساسی و ولایت‌فقیه و نیز اعتقاد به ارزش‌های انقلاب و نظام باید در کاندیداهای شوراهای شهر و روستا محرز شود، اظهار داشت: افراد کاردان، فنی و اشخاصی که با خدمات و مدیریت شهری آشنایی دارند و به مشکلات شهری نیز واقف هستند، باید برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کاندیدا شوند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل و نظارت بر بیش از ۷۰۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، نظارت بر ۷۳۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی از آغاز اجرای طرح نوروزی تا ۷ فروردین ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: از مجموع ۷۳۰ دستگاه ناوگان، ۲۲۳ دستگاه ناوگان باری، ۴۹۱ دستگاه ناوگان اتوبوسی و ۱۶ دستگاه سواری مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند که از این تعداد ۱۳۴ دستگاه به کمیسیون‌های مربوطه برای رسیدگی ارجاع داده شدند.

وی ادامه داد: این طرح با هدف بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی، ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، توسط این اداره‌کل و با همکاری پلیس راه استان به صورت مستمر در پایانه‌های مسافربری، پاسگاه‌های پلیس راه و در طول محورهای مواصلاتی در ایام اجرای طرح نوروزی انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافربری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی در دستورکار قرار دارد.

کرد یادآور شد: در بخش ناوگان باری هم اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل، کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالاهای بدون بارنامه و کنترل تناژ بار انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از این گشت‌ها جمع بندی و با شناسایی تخلفات، موارد به کمیسیون‌های حمل و نقل ارجاع می‌شود تا براساس قانون و دستورالعمل‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 739752

دیگر خبرها

  • چگونه بر حسادت در رابطه با همسرمان غلبه یابیم؟
  • کنترل و نظارت بر بیش از ۷۰۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • زمان برگزاری اولین انتخابات فوتبال در سال 1403
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • هیئت نظارت متا خواستار پایان ممنوعیت کلمه «شهید» شد
  • سانسور کلمه «شهید» آزادی بیان میلیون‌ها کاربر را تحت تاثیر قرار داده است
  • منتخب مردم باید عملگرایی را جایگزین شعارهایش کند
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • منتخب مردم باید عمل‌گرایی را جایگزین شعارها کند
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟