Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنها راه حل ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری است و هیچ راه دیگری برای حل مسئله وجود ندارد چه سرمایه گذاری داخلی و چه سرمایه گذاری خارجی در یک کلمه تنها راه نجات ما از این معضل بزرگ شهرستان یعنی بیکاری خصوصا در قشر تحصیل کرده سرمایه گذاری است در همه عرصه ها.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ محمد خالدی نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت در جمع مردم لردگان اظهار داشت: روز 12 فروردین روزی است که اثبات کردیم نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام نوینی است که بر پایه احکام اسلامی و دستورات الهی و رای مردم استوار گردید، نظامی متفاوت با همه نظام های دیگر که در جهان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و مولفئه آن هم تبعیت تمام ارکان نظام از احکام الهی و دوم اعتماد و اعتقاد به برد دمکراسی و رای مردم است.
وی در ادامه به عملکرد نه ماهه مجلس گذشته اشاره کرد و گفت: با ورود به مجلس شورای اسلامی برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت بنده و نمایندگان دیگر توانستیم مصوباتی را تصویب کنیم که دولت باید آنها را اجرائی کند.
عضو کمیته تلفیق افزود: بنده و دکتر کاظمی نماینده مردم اردل ،فارسان، کوهنگ وکیار به عنوان عضو کمیته تلفیق توانستیم برای استان چهارمحال و بختیاری بودجه های خوبی برای توسعه استان تصویب نماییم که بودجه سال 96 نسبت به سال 95 حداقل دوبرابر شد.
دکتر خالدی در ادامه گفت: در رابطه با مشکلات استانی به عنوان نماینده مردم شهرستان همراه با بقیه نمایندگان در رابطه با آب استان، راه آهن، سند توسعه استان، گردشگری و همه مسائلی که کلیت مسائل استان را در بر می گرفت توانستیم گام های خوبی برداریم که امیدواریم این قدم هایی که بر داشته شد و مورد مقبول مردم استان چهار محال و بختیاری هم قرار گرفته باشد.

وی در مورد شهرستان لردگان گفت: انصافاً از اول انقلاب تاکنون در این چهار دهه برای شهرستان لردگان قدم های خوبی برداشته شده که از نظام جمهوری اسلامی تشکر داریم اما معنای آن این نیست که به همین موضوعات بسنده کنیم شهرستان ما به عنوان یک شهرستان پویا و زنده ومتفاوت با 5سال گذشته است هر خانواده ای را که نگاه کنیم قطعاً یک تحصیل کرده در حد کارشناسی دارد به نظر می رسد که مقام معظم رهبری هم بر اساس مقتضیات کشور که نمونه بارز آن شهرستان ماست به خوبی نامگذاری کرده است.

تنها راه حل ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری است
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی و تولید – اشتغال که هم بایستی مجلس و هم دولت به این امر مهم بپردازد بطور مثال در دانشگاه پیام نور لردگان 1300دانشجو و دانشگاه آزاد 700 دانشجو در چهار سال آینده دو هزار فارغ التحصل در این شهرستان خواهیم داشت اگر هیئت دولت را به فرض ناممکن به لردگان بیاریم و مستقر کنیم شاید نتوانیم به همین مسئله بپردازیم معنایش این است که دغدغه شماره یک کشور خصوصاً شهرستانی مثل شهرستان لردگان که ترند منحنی رشد تحصیلات دانشگاهی مان از نرم کشوری هم بالاتراست حتما بایستی یک فکر اساسی شود .

خالدی افزود: تنها راه حل ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری است و هیچ راه دیگری برای حل مسئله وجود ندارد چه سرمایه گذاری داخلی و چه سرمایه گذاری خارجی در یک کلمه تنها راه نجات ما از این معضل بزرگ شهرستان یعنی بیکاری خصوصا در قشر تحصیل کرده سرمایه گذاری است در همه عرصه ها.


بخش خانمیرزا حداقل برای 30 سال آینده مشکل آب شرب نخواهد داشت
وی به پیگیرهای کارهایی انجام شده در شهرستان لردگان اشاره داشت و گفت: اولین پیگیری ها در خصوص آب شهرستان بود، در خصوص آب کشاورزی و آب شرب که در کل شهرستان لردگان مشکل داریم دربخش خانمیرزا بر آورد گردید حداقل برای 30 سال آینده مشکل آب شرب آن حل خواهد شد برای انتقال آب در فاز اول حداقل چهارمیلیارد تومان نیاز بود تامین گردید وپیمانکار کار خود را شروع کرد.
در خصوص آب فلارد که نزدیکترین مسیر را تا رود خانه خرسان را دارد از اول انقلاب تا کنون 4500هکتار زمین روی آن طرح تعریف شده ولی آب برای آن مشخص نشده که به جد دنبال هستیم که این معضل و مشکل را حل کنیم.

وی گفت: در عرصه کشاورزی شغل ایجاد کردن آسانتر از سایر عرصه هاست و کمترین هزینه برای مردم و دولت را دارد البته با نگاه کشاورزی مدرن و پیشرفته .

مشکلات راه های ترانزیتی شهرستان لردگان در حال پیگیری است
خالدی در خصوص راه های ترانزیتی شهرستان ، خصوصا جاده لردگان - بروجن که پیگیری هایی شده و قسمتی از مطالبات پیمانکار حل شد وادامه این مسیر جاده لردگان به ایذه است که با پیگیریهایی که صورت گرفته و دنبال خواهیم کرد این کار هم در دستور کار وزارت راه قرار گرفت و عملیاتی خواهد شد.


ام آر آی MRI تا چهار ماه آینده در لردگان به بهره برداری می رسد
در خصوص درمان شهرستان لردگان که همه مردم گلایه مند هستند، طی بازدیدی از بیمارستان و درمانگاه های شهرستان لردگان در بعضی از جاها 90 درصد کار انجام شد در سطح استان از مدیریت درمان استان گلایه داریم و راضی نیستیم و باید تلاش بکنیم اورژانس بیمارستان طرح توسعه بیمارستان، تجهیزات بیمارستان مثل ام آرآی ودستگاه سی تی 64 اسلایس که قیمتی بالا دارد البته مجوز آن گرفته شده تا چهار ماه آینده به بهره برداری برسانیم.
در خصوص فاضلاب شهر لردگان قول دادند امسال بحث فاضلاب شهر لردگان را تمام کنند شبکه ای که اکنون حدود 60 درصد از کارهای آن انجام شد که برای اتمام آن مبلغ 13میلیارد و 600میلیون تومان بودجه گذاشتیم که تا پایان سال به یک نتیجه ای قابل قبولی برسیم.

در مورد آموزش و پرورش شهرستان که به علت نبود شبانه روزی یا دبیرستان خیلی از مدارس ما مستحلک شدند و با کمترین زلزله آنها را از بین خواهد برد واز طرفی آموزش و پرورش در خیلی از کارهای جزئی مانده است و نیاز است از طرف دولتمردان و از طرف مجلس فکری اساسی شود و دنبال کنیم تا این مشکلات هم بر طرف شوند .
دکتر خالدی نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی درپایان به مسائل ضروری دیگر شهرستان لردگان از جمله نبود شعبه بانک تجارت، شعبه اسلحه و مهمات، احداث بانک خون، پزشکی قانونی شهرستان اشاراتی کرد و قول پیگیری آانها را داد .
انتهای پیام/630 ل

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:در منطقه ویژه اقتصادی ازنا،اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.
فرزاد محمدی افزود:طرح فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و تا دو یا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت:این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد و پیشرفت بسیار خوبی دارد که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرزاد محمدی با بیان اینکه توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است، افزود:برای  رفع موانع تکنولوژی و فنی، واحدهای صنعتی احیا شده که وطیفه و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است که فن‌بازار در استان تشکیل شد.
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:هم اکنون نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.
وی گفت:در استان چندین واحد صنعتی دانش‌بنیان شده و با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.




دیگر خبرها

  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود