Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@16:11:57 GMT

مشاغل آلاینده ورودی شهر آشخانه معضلی که همچنان پا برجاست

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۹۵۷۳۸

مشاغل آلاینده ورودی شهر آشخانه معضلی که همچنان پا برجاست

به میدان ورودی شهر آشخانه که می رسیم وجود مغازه های تعمیر خودرو و مکانیکی ها خود نمایی می کنند که در اطراف رستوران ها و سوپر مارکت ها گنجانده شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آشخانه، مانه و سملقان، گذرگاه مسافران و زائران امام هشتم و دروازه ورودی خراسان شمالی، باب الرضا(ع)، گنجینه معرفت ها لقب گرفته است و سالانه بیش از 20 میلیون مسافر از این جاده عبور و در مسیر از طبیعت ها و مناطق گردشگری این شهرستان استفاده می کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود متاسفانه بولوار ورودی شهر آشخانه که در مسیر جاده آسیایی قرار دارد و به تازگی ایجاد شده است فضا سازی مناسبی ندارد.
به میدان ورودی شهر آشخانه که می رسیم وجود مغازه های تعمیر خودرو و مکانیکی ها خود نمایی می کنند که در اطراف رستوران ها و سوپر مارکت ها گنجانده شده اند.
یکی از شهروندان آشخانه با اشاره به ناهمگون بودن این مشاغل در کنار هم می گوید: از آنجایی که مشاغل آلاینده، فضای اطراف خود را آلوده می کنند مهم است که در اطراف واحدهای پذیرایی و بهداشتی، مشاغلی همچون تعمیراتی و مکانیکی وجود نداشته باشند و یا به گونه ای چینش شده باشند که از واحدهای پذیرایی فاصله داشته باشند.
عباسی می افزاید: گاهی دیده شده است که مسافرانی که در تمام طول سال در این مسیر تردد می کنند از همین موضوع گلایه مند هستندکه چرا چهره ورودی شهر آشخانه پر از آلایندگی صوتی و ناهمگون است.
یکی از مسافران که برای خرید در حاشیه شهر توقف کرده استمی گوید: به واسطه زیارت امام رضا (ع) هر ساله با خانواده لحظه تحویل سال به مشهد مقدس می رویم و بیشتر اوقات از مسیر استان گلستان در خراسان شمالی تردد می کنیم. مانه و سملقان شهرستانی زیبا و بکر است ولی به ورودی شهر آشخانه که می رسیم برای اتراق کنار یک واحد پذیرایی که برای استراحت پارک می کنیم وجود ماشین آلات سنگین و تراکتور ها باعث می شود که نتوانیم جای مناسبی را پیدا و استراحت کنیم.

یکی از کسبه که به ارائه خدمات و پذیرایی مشغول است می گوید: مغازه های اطراف، تعمیرگاه ماشین آلات هستند و برای توقف خودروهای مسافران در اینجا جدا از نبود جا، فضای نامناسبی هم ایجاد شده است.
رضاییعنوان می کند: اگر نگاه کنید آسفالت جاده مملو از روغن ماشین و لاستیک خودروهای سبک و سنگین است به طوری که مسافران با دیدن این محیط در این مسیر اتوقف نمی کنند.
احمدییکی از کسبه آشخانه نیز که در ورودی شهر سوپرمارکت دارد، اظهار می کند: قبلاً عنوان شده بود که مسیر ورودی شهر گردشگری خواهد شد ولی متاسفانه این امر اتفاق نیفتاد و اصنافی که دارای آلایندگی هستند در این مسیر زیاد دیده می شوند و مسئولان باید این وضعیت را سامان دهند و مکانیکی ها و تعمیرگاه ها را به یک مکان مستقل انتقال دهند.
در همین ارتباط عضو شورای اسلامی شهر آشخانه می گوید: فاصله حداقل300 کیلومتری از گرگان تا شهر آشخانه و عدم وجود یک ایستگاه مناسب و کامل برای خدمات دهی به زائران و مسافران بین این دو مکان باعث شده است که اعضای شورای اسلامی شهر آشخانه این موضوع را در بدو شروع به کار در برنامه های اجرایی خود در اولویت قرار دهند.

بهمن صفرپور می افزاید: اصلاح تقاطع دوراهی بولوار امام رضا (ع) در سال ۹۳ استارت خورد که در راستای توقف مسافران باید شرایط مطلوب برای خدمات دهی به مسافران و زائران انجام شود و تا حدودی نیز برای شروع کار، رضایت بخش بود اما اجرای این پروژه بزرگ در صورتی می تواند نتایج رضایت بخشی داشته باشد که به صورت کامل اجرا شود.
وی وجود شغل های آلاینده از جمله مکانیکی، تراشکاری و تعویض روغنی در طرفین این بولوار را یک معضل عنوان و بیان می کند: مسافران و زائرانبا ورود به شهر، شاهد یک بافت ناهمگون هستند و وجود رستوران ها و سوپر مارکت ها در بین این مشاغل آلاینده، جذابیت چندانی برای توقف مسافر و زائرانی که حداقل مسافت 300 کیلومتری را طی کرده اند تا نقطه مطلوبی را برای استراحت خود و خانواده شان پیدا کنند ایجاد نمی کند.

وی اظهار می کند: در همین راستا شورای اسلامی شهر آشخانه برای تشویق شهروندان به ساخت و سازهای مناسب در طرفین بولوار امام رضا(ع) به شرط اجرای نمای مناسب تا 60 درصد تخفیف برای صدور پروانه ساختمانی در نظر گرفته است.

وی ادامه می دهد: برای انتقال مشاغل آلاینده از حاشیه بولوار به نقطه ای دیگر مثل شهرک صنعتی در ضلع جنوب شرقی بولوار، با مشکل کمبود زمین مواجه هستیم و رایزنی لازم برای وسیع تر کردن مساحت کنونی شهرک صنعتی و انتقال تمامی مشاغل آلاینده به این مکان با اداره کل راه و شهرسازی انجام گرفته است و چون آن نقطه از شهر در حریم است و در محدوده تفکیکی و خدماتی شهر نیست تنها شرط اداره کل راه و شهرسازی این است که آن زمین ها در تملک شهرداری باشد.

وی اضافه می کند: در حال حاضر به دلیل مشکلات مالی که اکثر شهرداری ها با آن مواجه هستند امکان خرید و تملک وجود ندارد و گرنه ساکنان آن مناطق آمادگی کامل را برای توافق با شهرداری با رعایت ضوابط دارند که امیدواریم اداره کل راه و شهرسازی برای رفع این مشکل و افزودن آن بخش از شهر به محدوده خدماتی اقدام کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار سطح زرد پایداری هوا در استان تهران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، انباشت آلاینده‌ها از امشب جمعه تا روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه تداوم خواهد داشت.

یزدی مهر با بیان اینکه پایداری هوا، عدم وزش باد قابل ملاحظه، انباشت آلاینده‌های هوا به ویژه ذرات آلودگی را در پی خواهد داشت، گفت: به همه شهروندان و ساکنین مناطق تهران، اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، قدس، ری، شهریار، رباط کریم، قرچک، ملارد، ورامین و جنوب شهرستان پردیس و افراد سالمند و کودکان و بانوان باردار و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای، ناراحتی‌های قلبی و ریوی و تنفسی هستند اکیداً توصیه می‌شود در مواقع بروز آلودگی هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: شهروندان توجه داشته باشند که ورزش کردن در فضای باز در مواقع هشدارهای آلودگی هوا مطلقاً انجام نشود چرا که در طول فعالیت هوازی هوای بیشتری داخل ریه فرستاده شده و در نتیجه تنفس عمیق‌تر شده و ذرات آلودگی هوا مستقیم وارد سیستم تنفسی می‌شود لذا از همه افراد و ورزشکاران می‌خواهیم که در مواقع آلودگی هوا خود را تحت تأثیر آلاینده‌ها قرار ندهند و در اماکن سرپوشیده‌ای که دارای تهویه مناسب است فعالیت کنند.

وی در ادامه بر ضرورت مصرف مایعات به ویژه شیر و آبمیوه‌های طبیعی در مواقع آلودگی هوا تاکید کرد و گفت: مصرف مایعات در هوای آلوده اثرات آلاینده‌ها بر ریه را کاهش می‌دهد.

یزدی مهر بر لزوم استفاده بیشتر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی نیز تاکید و اظهار کرد: مردم حتی المقدور سعی کنند از تردد با خودروهای تک سرنشین اجتناب کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • لحظات دلهره‌آور نجات مسافران خودرو از وسط سیل + فیلم
  • هوای تهران پاک شد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت
  • هوای تهران پاک شد  
  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند