Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، پنجاه و چهارمین نمایشگاه کتاب بلونیا در حالی آغاز به کار کرد که از صبح چهاردهم فروردین بازدیدکنندگانی از سرتاسر جهان با آثار نویسندگان و تصویرگران ایرانی در غرفه ی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران آشنا شدند . در این روز مقامات استان‌های کاتالونا و بالیاری که امسال مهمان ویژه این جشنواره هستند به سخنرانی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غرفه ایران نیز با ارایه آثاری متنوع از نویسندگان و تصویرگران در این رویداد فرهنگی فعالیت‌های خود را آغاز کرد. در نخستین روز از این نمایشگاه غلامرضا امامی، مهدی رجبی، هادی خورشاهیان،فرشته نجفی، هدا حدادی، سحر ترهنده٬ علی بوذری ضمن حضور در این نمایشگاه در غرفه ایران نیز حضور یافتند.

در نخستین ساعات آغاز به کار نمایشگاه کافه تصویرگران و نویسندگان مملو از جمعیت شد و در ساعت ۱۱ تا ۱۴ به وقت محلی مراسم افتتاحیه با حضور مدیر نمایشگاه بلونیا و سایر مقامات برگزار شد.

در این مراسم فرانکو بونی مدیر نمایشگاه بلونیا و آنتیمو چزار و قائم مقام وزارت فرهنگ ایتالیا درمورد نقش پنجاه ساله نمایشگاه کتاب بلونیا و تاثیرات جهانی آن در حوزه هنر و ادبیات سخن گفتند.

در ادامه ویرجینو مرولا شهردار بلونیا به عنوان نماینده این شهر به بیان نقش تاریخی کاتالونیا و بالیاری در فرهنگ ایتالیا پرداخت و بیان کرد که این دو بخش از قرن پانزدهم میلادی شروع به انتشار کتاب‌هایی برای کودکان و نوجوانان کرده‌اند. او ابراز امیدواری کرد که بازدیدکنندگان ضمن حضور در غرفه این مهمانان با آثار عمیق آن بر ادبیات آشنا شوند. وی علاوه بر این در بخشی از سخنان خود به نقش جهانی جانی روداری اشاره کرد و عنوان کرد که نویسندگان بی شماری از ایتالیا بوده‌اند که در عرصه کودک و نوجوان درخشیده‌اند.

در ساعات پایانی این مراسم کارلس پویت مونت استاندار کاتالونیا و گابریل بارچلو میلتا قائم مقام موسسه تحقیقات جزیره بالیاری به بیان پیشینه این دو بخش در حوزه کتاب کودک و نوجوان پرداختند.

در نخستین روز از برگزاری این نمایشگاه بخش تصویرسازی شاهد حضور خیره کننده بازدیدکنندگان بود. در اقدامی جالب این نمایشگاه آثار را بر روی میزهایی به نمایش درآورده است و امکان نورپردازی را برای هر اثر فراهم کرده است تا کارشناسان و علاقه‌مندان با تمرکزی بهتر به تماشای آثار بپردازند. در بخش جنبی نمایشگاه تصویرگری نیز آثار دوترانت سوزانه برتر برنده جایزه اندرسن سال قبل به نمایش در آمده است.

همچنین در روز دوم نمایشگاه علاوه بر برگزاری مراسم «روز ایران» ، مراسم اهدای جایزه «استرید لیندگرن» نیز برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد

  روابط‌عمومی استانداری، محمد علی نیک بخت ضمن بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران که برای روز چهارم در نمایشگاه بین المللی تهران برپا است، از غرفه استانداری سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

نیکبخت با حضور در غرفه استان سیستان و بلوچستان مستقر در سالن ۴۱ این نمایشگاه، از توانمندی های این استان بازدید کرد و  در جریان اطلاعات مریوط به محصولات ارائه شده قرار گرفت.

لازم به ذکر است؛ نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری است در جهت ارتباط با بازارهای بین‌المللی از تاریخ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز بکار نموده و این رویداد تا ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

   

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان اردبیل در نمایشگاه اکسپو
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴