Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول ستاد اعتکاف استان همدان با ابراز تأسف در رابطه با آماده نبودن زیر ساخت ها در برخی مساجد جامع این استان اظهار کرد: در حال حاضر ما سالی هزار نفر معتکف را در مسجد جامع همدان نداریم چرا که سازمان میراث فرهنگی دوسال است که مسجد را خراب کرده و هیچ دستی به آن نزده و کار را راکد گذاشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی صلواتیان در گفت و گو با خبرنگار نافع بیان داشت: ستادهای اعتکاف کاملا مردمی بوده است و تا الان دستگاه های دولتی از نظر مالی هیچ گونه کمکی نکرده اند و فقط در بحث وسیله نقلیه پیگیری هایی را داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم کاری میراث فرهنگی در تکمیل مسجد جامع همدان

وی با ابراز تأسف در رابطه با آماده نبودن زیر ساخت ها در برخی مساجد جامع استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر ما سالی هزار نفر معتکف را در مسجد جامع همدان نداریم چرا که سازمان میراث فرهنگی دوسال است که مسجد را خراب کرده و هیچ دستی به آن نزده و کار را راکد گذاشته است.

زیرساخت های برخی مساجد استان همدان برای برگزاری اعتکاف نامناسب است

صلواتیان تأکید کرد: برخی مساجد نیز زیرساخت های آن در خصوص سرویس های بهداشتی متأسفانه با مشکل روبه رو است.

مسئول ستاد اعتکاف استان همدان تصریح کرد: نیاز است که زیر ساخت های مساجد بالاخص مسجد جامع استان همدان توسط دستگاه های مسئول آماده سازی گردد.

کم لطفی دستگاه ها در تأمین بودجه فرهنگی اعتکاف

صلواتیان اظهار داشت: بودجه کافی فرهنگی برای برنامه اعتکاف در سطح استان دیده نشده است و هیچ دستگاه دولتی در این خصوص کمکی نکرده است.

به گفته وی ستاد اعتکاف استان همدان در حال حاضر در بحث آماده سازی و بودجه فرهنگی با مشکل روبه رو است.

صلواتیان تصریح کرد: ستاد اعتکاف چون مردمی است بحث غذای افطار و سحر ها را معمولا مردم از جیب خودشان می دهند و ما هزینه ای در این خصوصبه سازمان های دولتی وارد نمیکنیم اما در صورت کمک دست رد هم به سینه آنها نمیزنیم، اما در بحث فرهنگی، پشتیبانی و آماده سازی انتظار داریم که دستگاه ها وارد شوند و کمک بکنند.

ثبت نام اعتکاف از 16 فروردین ماه آغاز میگردد

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان شرکت در اعتکاف ماه رجب می توانند برای ثبت نام در روزهای 16، 17، 18 فروردین ماه به مسجد جامع همدان و سایر مساجد جامع سراسر استان همدان در شهرستان ها، بخش ها و روستا مراجعه نمایند.

صلواتیان افزود: ثبت نام اعتکاف صبح ها از ساعت 10:30 الی 12:30 و بعد از ظهرها از ساعت 17:30 الی 19:30 می باشد.

مسئول ستاد اعتکاف استان همدان یادآور شد: در سال گذشته 130مسجد اعتکاف برگزار میشد و جمعیت معتکفین در سال گذشته بیش از بیست هزار نفر بود.

وی افزود: این در حالی است که امسال 135 مسجد را برای برگزاری اعتکاف پیش بینی کرده و امسال به احتمال زیاد جمعیت معتکفین به بیش از21 هزار نفر می رسد.

صلواتیان در رابطه با هزینه ثبت نام معتکفین بیان داشت: ما بودجه ای که در شهر همدان استفاده میکردیم 40 هزار تومن بود اما در مناطق مختلف بنا بر بضاعت مردم می باشد و در برخی روستاها هزینه برای ثبت نام حتی 15 هزار تومن هم بوده است که بستگی به برنامه ریزی هر منطقه در استان همدان دارد.

برنامه های فرهنگی در سه روز اعتکاف رجب

این مسئول ستاد اعتکاف استان در رابطه با سخنرانان این مراسم معنوی در رجب امسال گفت:سخنران هایی که امسال در مراسم اعتکاف حضور میابند هم از قم دعوت شده اند و هم از سخنرانان بومی شهرستان ها می باشند که امیدواریم به نحو احسن این برنامه انجام شود.

وی برنامه های فرهنگی در اعتکاف رجب سال جاری را اینگونه عنوان کرد: برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است از جمله شام میلاد وجود مبارک امیرالمومنین علی (ع) و ظهر میلاد این حضرت می باشد که در عصر روز اول مناجات حضرت امیر را داریم، عصر روز دوم زیارت عاشورا را داریم چون شب وفات حضرت زینب است، شبی با شهدا برای معتکفین در نظر گرفته ایم،روز سوم هم اعمال ام داوود می باشد.

صلواتیان افزود: حلقه های معرفتی در این سه روز در نظر گرفته شده است حول محور سبک زندگی اسلامی، خانواده و تربیت، تاریخ اسلام، بصریت شناسی و بصیرت افزایی، دشمن شناسی و بحث انقلابی بودن است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه ها زلال قرآن در اعتکاف است که بحث کرسی تلاوت هم جز برنامه زلال قرآن می باشد و همچنین تصحیح نماز معتکفین در خصوص قرائت نمازنیز در این سه روز انجام میگیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از برون سپاری تعلیم وتربیت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر شنبه در نشست شورای راهبری تدوین نقشه برش استانی مهندسی فرهنگی، اظهار کرد: یکی از مساله‌های ما نظریه‌محوری و راه‌اندازی اتاق فکر است در صورتی که اینها همه در حد همان مطالعات می‌ماند.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: بررسی پیشنیه تحقیق در رابطه با مسائل فرهنگی یا غیر آن نشان از برگزاری جلسات فراوان و تدوین طرح توسعه دارد، اما اجرای این طرح توسط دستگاه‌های اجرایی انجام نشد چرا که برای خود دستورالعمل دیگری دارند.

عضو خبرگان رهبری همچنین خواستار تشکیل اتاق فکر توسط دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی شدن مسائل شد و تاکید کرد: در این صورت است که وقتمان صرف نظریه‌پردازی نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه نباید تعلیم و تربیت را برون‌سپاری می‌کردیم، اذعان داشت: ضعیف کردن مدارس دولتی و اضافه کردن هزینه در سبد فرهنگی خانواده‌ها در مسیر اشتباه و موارد دیگر از جمله عواقب برون‌سپاری در آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش باید دولتی و قوی شود، این تور طی سال‌ها پهن شده و باید جمع شود.

کد خبر 6083619

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • تخریب مسجد جامع غزه | ببینید
  • گرامیداشت شهید مدافع حرم سیدمهدی جلادتی برگزار می‌شود
  • همه دستگاه‌ها باید برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف برنامه‌ای جامع و عملی داشته باشند
  • انتقاد از برون سپاری تعلیم و تربیت
  • انتقاد از برون سپاری تعلیم وتربیت