Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@18:16:51 GMT

مظنونان حمله به نوجوان ایرانی دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۹۶۸۱۴

پلیس متروپلیتن لندن از دستگیری سه مظنون دیگر در رابطه با حمله نژادپرستانه به یک نوجوان ١٧ساله ایرانی در منطقه «کرویدن» در جنوب پایتخت انگلیس خبر داد. به گزارش شرق، پلیس متروپلیتن لندن (اسکاتلندیارد) اعلام کرد شامگاه یکشنبه یک مرد ٢٣ساله ملقب به «G» ساکن کرویدن را به ظن دست‌داشتن در حمله جمعه‌شب گذشته به نوجوان پناه‌جوی ایرانی و تلاش برای به‌قتل‌رساندنش، دستگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پلیس لندن، یک مرد ٢٦ساله دیگر ملقب به « H » و یک دختر نوجوان ١٧ساله ملقب به « I » را نیز به ظن دست‌داشتن در حمله فوق، ایجاد اختلال در نظم اجتماعی و تلاش برای به‌قتل‌رساندن، یکشنبه‌شب دستگیر کرده است. به گفته پلیس، این سه نفر اکنون در بازداشتگاه پلیس جنوب لندن به سر می‌برند. پیش از این، پلیس لندن اعلام کرده بود که شش نفر را در رابطه با این حمله نژادپرستانه در منطقه کرویدن دستگیر کرده است. بر اساس گزارش جدید پلیس لندن، از این شش نفر یک زن ٢٠ساله ملقب به «F» آزاد شده است، اما پنج مظنون دیگر که چهار نفرشان مرد و یک نفرشان زن هستند، همچنان در بازداشت به سر می‌برند. پلیس لندن می‌گوید تحقیقات در رابطه با حادثه نژادپرستانه جمعه‌شب گذشته در منطقه کرویدن ادامه دارد و از شاهدان می‌خواهد اطلاعاتشان را در اختیار پلیس قرار دهند. «کریس بلامیرز»، افسر تحقیقات در منطقه «کرویدن» پیش‌تر در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود: بر اساس یافته‌های اولیه، بر این باور هستیم که هشت نفر به فرد قربانی که با دو دوست دیگرش در ایستگاه اتوبوس مقابل یک کلوب شبانه منتظر ایستاده بودند، نزدیک شده و از او درباره هویتش سؤال می‌کنند. وی افزود: زمانی که آنها متوجه می‌شوند او پناه‌جو است، وی را دنبال می‌کنند و حمله وحشیانه‌ای علیه‌اش صورت می‌دهند. این مقام پلیس ادامه داد: فرد قربانی بر اثر این حمله دچار جراحات جدی در ناحیه سر و صورت شده است. به گفته پلیس لندن، این نوجوان ایرانی به یک بیمارستان در جنوب لندن منتقل شده و شرایط جسمی وی به دلیل ضربات واردشده به سرش وخیم اعلام شده است. بر اساس گزارش پلیس، جمجمه این نوجوان ایرانی شکسته و خون در مغزش لخته شده است. به گفته پلیس، این نوجوان که نام او هنوز اعلام نشده، در شرایط بحرانی اما باثبات قرار دارد. بر اساس اعلام پلیس، دوستان این جوان ایرانی که گفته می‌شود کرد هستند، نیز دچار جراحات جزئی شده‌اند. به گفته شاهدان عینی افراد مهاجم از جمله ٢٠ تا ٣٠ نفر بوده‌اند که از یک کلوب شبانه در آن نزدیکی بیرون آمده بودند. آنها عنوان می‌کردند برخی از این افراد شاهد این حمله بوده‌اند بدون اینکه عکس‌العملی از خودشان نشان دهند. یک شاهد عینی در‌این‌باره گفته است: «حدود ١٠ نفر این نوجوان ایرانی را با مشت و لگد می‌زده‌اند و بقیه که حدود ١٠ تا ٢٠ نفر بودند، شاهد این حمله وحشیانه بوده‌اند».واکنش‌ها به این حمله:
صادق‌خان، شهردار لندن، روز یکشنبه در پیامی که در صفحه توییترش منتشر کرد، ضمن محکوم‌کردن این حمله، گفت: جرائم مرتبط با تنفر در لندن و بریتانیا جایی ندارد. وی افزود: تاکنون چندین نفر در ارتباط با این حمله دستگیر شده‌اند، تحقیقات در این رابطه ادامه دارد و مسببان این حادثه محاکمه خواهند شد. صادق‌خان اضافه کرد: لندن شهری از ملیت‌های مختلف است. ما نه‌تنها به تفاوت‌هایمان احترام می‌گذاریم بلکه آنها را جشن می‌گیریم. بنابراین آنهایی که می‌خواهند تخم جدایی و نفاق را در جامعه بکارند، موفق نخواهند شد. شهردار لندن افزود: ما هرگز جرائم مرتبط با تنفر از هر نوعش را نخواهیم پذیرفت. بنابراین از آنهایی که این حادثه را شاهد بودند تقاضا داریم اطلاعاتشان را در اختیار پلیس قرار دهند. «گوین بارول»، نماینده مجلس عوام از منطقه کرویدن صبح روز یکشنبه در واکنش به این حمله گفته بود: «عاملان این جنایت تکان‌دهنده «تفاله» هستند و من امیدوارم این افراد از سوی دستگاه قضائی انگلیس کاملا مجازات شوند». وی که از نمایندگان ارشد حزب محافظه‌کار و از اعضای کابینه دولت انگلیس است، روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: فکر می‌کنم بیشتر مردم منطقه کرویدن همانند من از اینکه جوانی که برای کسب پناهندگی به کشور ما آمده و ظاهرا به دلیل پیشینه نژادی‌اش مورد حمله قرار گرفته است، وحشت‌زده شده‌اند. این نماینده پارلمان همچنین با انتشار یادداشتی در صفحه توییترش از مردم خواسته است در صورت داشتن اطلاعاتی در این مورد، آن را به پلیس گزارش دهند. «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر، نیز در پیامی که روز یکشنبه در صفحه توییترش منتشر کرد، گفته است: «از شنیدن خبر حمله به پناه‌جوی کردی که در جست‌وجوی امنیت به اینجا آمده بود، کاملا شوکه شدم. برایش آرزوی سلامت کامل دارم». «دیانه آبوت»، وزیر کشور کابینه در سایه حزب کارگر نیز روز یکشنبه ضمن محکوم‌کردن حمله یادشده، گفت: متأسفانه این حمله بخشی از روند رو به افزایش جرائم ناشی از تنفر در انگلیس است و تاکنون دولت محافظه‌کار (ترزا می) نتوانسته است اقدام مؤثری در مقابل این حملات انجام دهد. وی افزود: ما باید این مسئله را روشن کنيم که نژادپرستی، تنفر و برداشت منفی علیه خارجی‌ها هیچ جایگاهی در کشور ما ندارد. به گفته وی، سیاست‌مداران دست‌راستی در سراسر جهان مشکلات اقتصادی کشورهای خود را ناشی از مهاجران و پناه‌جویان قلمداد می‌کنند و همین امر به نحو نگران‌کننده‌ای به افزایش تنفر سیاسی در جهان دامن زده است. در همین‌ حال، ده‌ها نفر از فعالان مدنی عصر روز یکشنبه در اعتراض به این حادثه و اعلام همبستگی با این نوجوان ایرانی، در منطقه «کرویدن» در جنوب لندن، تجمع کردند. تجمع‌کنندگان پلاکاردها و پارچه‌نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آنها مواردی مانند «علیه نژادپرستی در جنوب لندن بایستیم»، «متحد علیه نژادپرستی و فاشیسم» و «ما همه کرویدن هستیم» نوشته شده بود. سخنرانان در این تجمع در سخنان خود ضمن محکوم‌کردن این حادثه نژادپرستانه تأکید کردند تعرض به کرامت انسانی برخلاف ارزش‌های هر فرهنگ، مذهب و ملیتی است. سخنرانان عنوان کردند وقوع این حادثه در منطقه کرویدن که گروه‌های مختلف قومی و نژادی در آنجا زندگی می‌کنند، تکان‌دهنده است. آنها تصریح کردند: «افرادی که این‌گونه اعمال ضدانسانی را انجام می‌دهند، از جنس ما نیستند». این حمله نژادپرستانه همچنین بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های گروهی انگلیس داشته است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس «پدرخوانده» را در یکی از شهرهای شمالی دستگیر کرد + جزئیات

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس مازندران، سرهنگ محسن سلیمانی روز پنجشنبه افزود: این صفحه مجازی در ایام قبل و بعد انتخابات مجلس شورای اسلامی همواره با تمسخر مسوولان و شخصیت های منطقه قصد تشویش اذهان عمومی را داشته است.

وی اظهارداشت: گرداننده اصلی این صفحه مجازی با اقدام حرفه ای پلیس فتا چالوس شناسایی و دستگیر و با دستور مقام قضایی راهی زندان شد.

رییس پلیس چالوس یادآور شد: پلیس موظف است تا نسبت به جلوگیری از انتشار هرگونه محتوای غیرواقعی و مجرمانه اقدام کند و در صورت وقوع متهمان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد

شهرستان چالوس در غرب مازندران واقع شده است.

کد خبر 848908 برچسب‌ها خبر مهم اینترنت - اینستاگرام فراجا

دیگر خبرها

  • پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد | پایان سرقت های سارق نابغه!
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • قاتل ۴۱ ساله در رشت دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • «پدرخوانده» در چالوس دستگیر شد
  • پلیس «پدرخوانده» را در یکی از شهرهای شمالی دستگیر کرد + جزئیات
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه