Web Analytics Made Easy - Statcounter

علي در فيلم كمپ ايكس ري مسلماني تونسي‌الاصل است كه در صحنه ابتدايي از فيلم در حال نماز خواندن در محيطي عقب مانده به نمايش در مي‌آيد. گروه جامعه جهان نيوز: با بررسی روزنامه ها با گزارش‌ های مفید و قابل توجه فرهنگی و اجتماعی رو به رو می شویم که عموما کمتر دیده شده و یا مورد توجه قرار می گیرند.


*واكنش تازه به بازي پيمان معادي در فيلمي اسلام‌هراسانه

روزنامه چوان به واكنش تازه به بازي پيمان معادي در فيلمي اسلام‌هراسانه پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است:
پيمان معادي پس از بازي در فيلم كمپ ايكس ري كه تصويري وحشي از مسلمانان در بند زندان گوانتانامو ارائه مي‌داد و تا حد زيادي رفتار بد ارتش امريكا با اين زندانيان را توجيه مي‌كرد...

پيمان معادي پس از بازي در فيلم كمپ ايكس ري كه تصويري وحشي از مسلمانان در بند زندان گوانتانامو ارائه مي‌داد و تا حد زيادي رفتار بد ارتش امريكا با اين زندانيان را توجيه مي‌كرد و البته با نام سينماي مستقل امريكا روانه بازار شده بود، در آخرين نقش آفريني‌اش در يك فيلم امريكايي ديگر به نام «ساعت 13: سربازان مخفي بنغازي» در نقشي فرعي ظاهر شده و باز هم مورد انتقاد واقع شده است.

روز گذشته حسين دهباشي، مستندساز معروفي كه فيلم تبليغاتي حسن روحاني در انتخابات سال 92 را ساخته بود و پس از آن به دليل مخالفت با برجام از دولت اخراج شد نسبت به بازي معادي در فيلم امريكايي «ساعت 13: سربازان مخفي بنغازي» واكنش نشان داد و در يك شبكه اجتماعي توئيت كرد: «چگونه هنرمند فرهيخته‌اي چون جناب پيمان معادي دلش را راضي كرده تا در اثري چنين ضعيف در مدح سازمان سيا نقشي درجه چندم ايفا كند؟ فيلم قصه محاصره و مقاومت پايگاه جاسوسي امريكا در بنغازي ليبي است. جناب آقاي معادي نقش مترجم محلي و فداكار سيا را بازي مي‌كند در فيلمي اسلام هراسانه. از خودم مي‌پرسم آيا هنرپيشه‌اي در جايگاه آقاي معادي مثلاً حاضر است حتي نقشي اصلي به عنوان نيروي قدس را بازي كند؟»

ساعت 13 محصول سال 2016 امريكا است. مايكل بي،‌كارگردان سري فيلم‌هاي پرفروش «ترانسفورمرها» همين‌طور فيلم‌هاي آرماگدون و پرل هاربر است و فيلم «ساعت 13: سربازان مخفي بنغازي»را با اقتباس از كتابي به همين نام نوشته ميچل زاكوف ساخته است. پيمان معادي بازيگر ايراني نيز در اين فيلم در نقش شخصيتي به نام آمال ظاهر شده كه مترجم محلي گروه است.

اين فيلم به ماجراي حمله به سفارت امريكا در بنغازي كه منجر به كشته شدن جان كريستوفر استيونسون سفير امريكا و سه تن ديگر از كارمندان سفارت شد، مي‌پردازد و داستان درباره شش مأمور سيا است كه ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲، پس از حمله به كنسولگري امريكا در شهر بنغازي در ليبي مي‌كوشند از ديپلمات‌هاي امريكايي دفاع كنند. در اين حادثه، افراد ناشناس با اسلحه سبك و نارنجك‌انداز پس از درگيري با محافظان ليبيايي كنسولگري وارد محوطه آن شدند و ساختمان كنسولگري را به آتش كشيدند. اين حمله در جريان تظاهرات عليه فيلمي توهين‌آميز به پيامبر اسلام صورت گرفت كه توسط يك شهروند امريكايي و يك مهاجر مصري ساكن امريكا ساخته شده بود.

البته پيمان معادي پيش از اين سابقه بازي در فيلم كمپ ايكس ري را نيز در كارنامه دارد؛ اثري كه آن را بايد در خوش‌بينانه‌ترين حالت فيلمي ساده‌لوحانه درباره اسارت مسلمانان در گوانتانامو دانست اما با كمي واقع‌بيني، مفاهيم نخ‌نماي سال‌هاي اخير هاليوود درباره مسلمانان از زير لايه‌هاي دراماتيك فيلم خود را نشان مي‌دهد.

كارگردان كمپ ايكس ري حتي به خود زحمت اين را نداده بود تا درباره شخصيت مسلماناني كه از اقصي نقاط خاورميانه به خصوص از افغانستان به گوانتانامو منتقل شده‌اند، تحقيق كند. مسلمانان به اسارت درآمده در فيلم كمپ ايكس ري مشتي حيوان وحشي و رام نشدني به تصوير درآمده بودند كه زندانبانان براي رام كردن آنها متوسل به ارائه كتاب مي‌شدند و همين كتاب خواندن‌ها است كه يكي از آنها را (با بازي پيمان معادي) رام كرده و سر راه مي‌آورد.

علي در فيلم كمپ ايكس ري مسلماني تونسي‌الاصل است كه در صحنه ابتدايي از فيلم در حال نماز خواندن در محيطي عقب مانده به نمايش در مي‌آيد. مرداني مسلح علي را مي‌ربايند و ما او را تا انتهاي فيلم در محيط شبه مدرن زندان مشاهده مي‌كنيم. رفتار علي در زمان دستگيري و نيز مقطع ابتدايي حضور او در زندان كه مدام در حال مطالعه قرآن است متوحشانه و ناسازگار با محيط پيراموني است اما به مرور كه او به لطف زندانبان به خواندن كتاب هري پاتر معتاد مي‌شود رفتارهاي انساني و متمدنانه تري از خود بروز مي‌دهد.

البته معادي همان سال نسبت به انتقاد از بازي‌اش در اين فيلم اسلام‌هراسانه واكنش نشان داده بود و عنوان كرده بود كه آماده گفت‌و‌گوي رودر رو با منتقدان است. خوب است كه شرايط براي گفت‌و‌گوي معادي اين‌بار در حد حرف باقي نماند و شايد يكي از طرفين درباره بازي در چنين آثاري قانع شود. روزنامه «جوان» از فراهم شدن اين گفت‌و‌گو استقبال مي‌كند.

*دختران بیش از پسران اینستاگرام خودنمایی می‌کنند

روزنامه صبح نو طی گزارشی بر پایه یک پژوهش دانشگاهی با موضوع #اینستاگرام نوشته است:

موضوع هویت با پیشرفت تکنولوژی، راه‌های مختلفی برای بروز خود پیدا کرده است. در حال حاضر، سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف این امکان را به کاربران خود می‌دهند که با گوشی‌های همراه خود، زندگی روزمره و هویت خود را از طرق مختلف به اشتراک بگذارند. از آنجا که هویت امری متغیر است که در طول تجربه اجتماعی و با شکل‌گیری شیوه‌های جدید ارتباطی تغییر می‌یابند، شبکه‌های اجتماعی جدید می‌توانند با ارائه امکانات جدید بر ساخت هویت افراد بپردازند. در سال 2015 اینستاگرام در بین شبکه‌های مختلف اجتماعی در دنیا با 400 میلیون کاربر مقام هفتم را به خود اختصاص داده است. 28 درصد کاربران اینستاگرام آمریکایی بوده‌اند.

خانم‌ها سمانه سامانی و اعظم فراهانی که به ترتیب دانشجوی دکترای علوم ارتباطات دانشگاه تهران و کارشناس ارشد تحقیق در ارتباطات هستند، به همین علت با هدف توصیف چگونگی ارائه هویت در فضای آنلاین اینستاگرام به استفاده از روش تحلیل محتوا و تحلیل متنی، به مطالعه تصاویر ارائه شده در این شبکه اجتماعی پرداختند که از سوی دانشجویان و جوانان به اشتراک گذاشته می‌شود. آن‌ها در پژوهش خود سعی کردند به این پرسش پاسخ دهند که مخاطبان در چه فضای اجتماعی و چگونه، خود را بازنمایی می‌کنند. در این تحقیق برای نمونه متن اینستاگرام 80 دانشجوی دوره لیسانس که رضایت داشتند تا صفحاتشان بررسی شود، مورد تحلیل قرار گرفتند. در نهایت هم 40 دختر و 40 پسر دانشجو انتخاب شدند.

چه موضوعاتی در عکس‌های دختران و پسران مورد توجه است؟

بر اساس فراوانی موضوعات، توجه به «پرتره و بدن» مهم‌ترین موضع در ارائه و نمایش خود و هویت محسوب می‌شود. حضور در اجتماع و محافل اجتماعی هم کمترین موضوع مورد توجه بوده است. این مسأله نشان می‌دهد که جوانان در این زمینه بیشتر به ارائه تصویری از بدن یا پرتره خود، روابط‌شان درگروه دوستان و خویشاوندان یا گروه دوستانه با دوستان جنس مخالف پرداخته‌اند. در مقایسه تفاوت توزیع درصدی موضوعات در اینستاگرام دختران و پسران تفاوت‌هایی مشاهده می‌شود. میزان به اشتراک‌گذاری «پرتره و بدن» در دختران با 34 درصد در مقایسه با پسران با 29 درصد بر تأکید بیشتر دختران بر بدن خود اشاره دارد.

این تأکید با عکس‌هایی از دست‌های لاک‌خورده، چشمان، صورت‌هایی که گاهی با دست یا مو پوشانده شده، چهره‌های آرایش شده و ... در اینستاگرام قابل توجه است. تأکید بر رابطه با جنس مخالف و تفاوت عملکرد دختران و پسران در نمایش این موضوع هم قابل توجه است. دختران فقط 4 درصد در عکس‌های خود به این رابطه اشاره دارند. پسران تقریباً دو برابر این مقدار یعنی 8 درصد تصاویرشان را به نمایش رابطه با جنس مخالف اختصاص داده‌اند. در مقابل دختران حجم بیشتری از تصاویرشان را به تعلقات‌شان و تصویر غذا و رستوران اختصاص داده‌اند.

توزیع درصدی عکس پروفایل

همانگونه که در نمودار هم قابل مشاهده است، 95 درصد پسران از تصویر خودشان برای پروفایل کاربری‌شان استفاده کرده‌اند. این میزان در میان دختران 85 درصد است. همچنین تأکید بر رابطه در تصاویر پروفایل دختران بیش از پسران است. 7 درصد دختران از تصاویر دو نفره و گروهی برای معرفی خود در پروفایل‌شان استفاده کرده‌اند در حالی که فقط 2 درصد پسران از تصاویر گروهی و دو نفره استفاده کرده‌اند. علاوه بر این 8 درصد دختران نیز از تصویر تزیینی برای پروفایل‌شان استفاده کرده‌اند. به نظر می‌رسد دختران گرایش بیشتری به عدم نمایش تصاویر خود در اینستاگرام دارند و تمایل دارند که ناشناس باقی بمانند.

توزیع درصدی نام کاربری

در مورد قابل شناسایی بودن یا نبودن نام کاربری هم آنچه مورد توجه است این است که 58 درصد دختران تمایل داشته‌اند تا مشتقاتی از نامشان یا عنوانی غیرقابل شناسایی را در جست‌وجوی اینستاگرام انتخاب کنند. در حالی که فقط 48 درصد پسران به این عناوین تمایل داشته‌اند. بنابراین دختران به بی‌نامی در فضای مجازی بیشتر تمایل دارند به این معنا که فقط افرادی که خود کاربر تمایل داشته باشد امکان دنبال کردن او را دارند.

ویدئو یا عکس؟

با توجه به اینکه اینستاگرام امکان به اشتراک گذاشتن ویدئوهای کوتاه‌مدت را هم برای کاربرانش فراهم کرده، اما همچنان به اشتراک گذاشتن عکس با اقبال بیشتری روبروست. در میان دختران و پسران هم تفاوتی در این قضیه مشاهده نشده است. همان‌طور که در نمودار هم مشاهده می‌شود فقط 3 درصد از حجم فایل‌های به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام به ویدئو اختصاص پیدا کرده و 97 درصد هم به تصاویر اختصاص یافته است.

*سال نو ایرانی در بین الحرمین

ایرج نظافتی نیز در روزنامه کیهان نوشت:
رسم دیرین جشن سال نو ایرانی در عراق و کنار حرمین شریفین امامان معصوم علیهم السلام در این کشور حال و هوای خاص خود را دارد.

امسال لحظه تحویل سال نو، کربلای معلی و حرم با صفای امام حسین (ع) و حرم مطهر حضرت ابوالفضل عباس (ع) و بین الحرمین مملو از جمعیت ایرانی‌های مشتاق زیارت اهل بیت علیهم السلام بود و توفیقی بود با دوستان بسیج روزنامه کیهان در این مکان مقدس بودیم.

ایرانی‌های فراوانی از چهار گوشه کشور اسلامیمان و با هر وسیله ممکن خود را به کربلای معلی رسانده بودند تا سال جدید شمسی را در کنار یکی از عزیزترین اصحاب کساء آغاز کنند و شور و اشتیاق در جمعیت حاضر در کربلا با نزدیک شدن به لحظه تحویل سال در حرم مطهر امام حسین (ع) بیشتر و بیشتر می‌شد.

یکی از هموطنان در آن جمعیت حاضر در بین‌الحرمین می‌گفت: ششمین سال است که لحظه تحویل سال‌نو را در کربلا و حرم مطهر امام حسین(ع) می‌گذراند.

یکی دیگر می‌گفت: بار اولی است که در چنین ایامی آمده‌ام و معمولا ایام اربعین به کربلا می‌آیم.

در کربلا و نجف و شهرها و اماکن مقدس زیارتی عراق یکی از مسایلی که به عینه دیده می‌شود حاصل زحمات عزیزان در ستاد بازسازی عتبات عالیات است که توسعه حرمین شریفین در عراق را به عهده گرفته‌اند و عاشقانه و بدون چشمداشتی در حال خدمت صادقانه هستند.

نکته جالبی که در کربلا به چشم می‌آمد فروش برخی مغازه‌داران با کارت خوان بود. آن‌ها بنرهایی را بر سر در مغازه خود به این مضمون (فروش با کارت خوان ایرانی ) نصب کرده بودند.

حاج ابومحسن از خدام گرانقدر و باصفای «عتبه مقدسه حسینیه» در حرم مطهر امام حسین (ع) به نگارنده می‌گفت: اینجا آخر عشق و دلدادگی است و خدمت به زائران حسینی بزرگترین افتخار است.

حاج ابومحسن می‌گفت: ایرانی‌ها در سراسر جهان ارادت خاصی به کربلا و ائمه معصومین علیهم السلام در عراق دارند. به عنوان مثال یک ایرانی مقیم آلمان 250 خودرو برقی 12 نفره جهت جابجایی زواری که ناتوان یا کهنسال هستند به حرم امام حسین (ع) هدیه داده یا یک ایتالیایی پنج هزار جارو برقی سه موتوره بزرگ به حرم اهدا کرده و انبار حرم مملو از هدایا و نذورات مردمی است و این نشان می‌دهد که عاشقان حسینی در این راه سر از پا نمی‌شناسند.

روز دوشنبه سی اسفند ساعت 13 و 58 دقیقه که لحظه تحویل سال بود و دفتر حرم مطهر از بعد از نماز ظهر تا بعد از تحویل سال ایرانی و تقریبا دوساعت و نیم تریبون حرم مطهر امام حسین (ع) را در اختیار بعثه مقام معظم رهبری در کربلا قرار دادند و مداحان و سخنرانان به زبان فارسی به مدیحه سرایی و سخنرانی پرداختند.

نکته‌ای که در این سفر قابل تامل و جای تاسف بود پایین آمدن لحظه به لحظه ارزش پول ایرانی در برابر پول عراقی بود! به گونه‌ای که در روزهای اواسط تعطیلات نوروز برخی مغازه داران، یا از گرفتن پول ایرانی امتناع می‌کردند و یا با ضرب چهار برابر پول عراقی، اجناس را برای ایرانی‌ها محاسبه می‌کردند! و مشخص نیست مسئول این بی‌سرو سامانی کاهش ارزش پول ایران در برابر پول عراق کیست و چرا باید چنین وضعیتی برای زائران ایرانی مشرف به عتبات عالیات عراق آن هم در ایام نوروز پیش بیاید.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات (عکس)

ستاره معصومی، همسر سابق مهدی قائدی در صفحه جدید اینستاگرام خود، متنی کنایه‌آمیز را منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ چند وقت پیش بود که مهدی قائدی تمام عکس‌های خود با ستاره معصومی را از صفحه اینستاگرام خود پاک کرد. پس از آن شایعه شد قائدی از همسر خود جدا شده است که پس از مدتی این موضوع تایید شد.

صفحه اصلی اینستاگرام ستاره معصومی بسته است و او حالا در صفحه جدیدی فعالیت می‌کند. ستاره معصومی پس از شایعه بالاکشیدن ملک و املاک مهدی قائدی که از سوی یک روزنامه مطرح شد، با انتشار یک استوری اینستاگرامی نوشت:

می‌رسد آن روز که چرخ بر مدار حق گردد؛ بار کج به منزل نمی‌رسد!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جشن ازدواج مهدی قائدی (+عکس) پرونده بازیکن استقلال به دادگاه کیفری رفت

دیگر خبرها

  • اولین واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات (عکس)
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • دانلود سریال افعی تهران قسمت ۸ هشتم کامل
  • مریلا زارعی قاتل زنجیره‌ای سریال افعی تهران است؟ | ویدئو
  • فیلم| واکنش اکانت‌اینستاگرام لالیگا به دو گل پیروزی بخش جود بلینگام در ال کلاسیکو با ترانه ایرانی
  • (ویدئو) سحر دولتشاهی کاریکاتور خودش و پیمان معادی را استوری کرد
  • جدال ۸ کشور در رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال
  • جدال ۸ کشور در رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال غرب آسیا
  • آتش‌بازی ادامه‌دار در کافا؛ دختران ایرانی، ترکمنستان را در هم کوبیدند!