Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@16:07:11 GMT

تمایل سرمایه‌گذاران هندی برای حضور در پروژه بندر چابهار

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۹۸۳۳۶

همزمان با اجرای توسعه پروژه بندر چابهار برخی از سرمایه‌داران هندی برای سرمایه‌گذاری در آن ابراز علاقه کرده‌اند.

به گزارش فارس، همزمان با اجرای توسعه پروژه بندر چابهار برخی از سرمایه‌داران هندی برای سرمایه‌گذاری در آن ابراز علاقه کرده‌اند.

به گفته منابع آگاه هندی که به دلیل محرمانه بودن این موضوع تمایلی نداشتند نامشان فاش شود، شرکت بنادر و منطقه اقتصادی ویژه «آدانی» که اپراتور بزرگترین بندر هند است و شرکت «اسار پورتس» در میان شرکت‌هایی هستند که برای مدیریت و اداره دو پایانه در بندر چابهار ابزار علاقه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرکت «ایندیا پورتس گلوبال» که مسئول انجام سرمایه‌گذاری‌های هند در بنادر خارجی است، 17 مارس شرکت‌ها را برای اعلام آمادگی در یک همکاری استراتژیک دعوت کرد.

چابهار که خارج از تنگه هرمز قرار دارد، از نظر اقتصادی و ژئوپلیتیکی اهمیت قابل توجهی برای هند دارد زیرا مسیرهای تجارت دریایی جدید و همچنین امکان دسترسی به افغانستان را برای این کشور فراهم می‌کند و از سوی دیگر با حضور رو به رشد چین در منطقه مقابله می‌کند.

در شرایطی که چین پروژه کریدور اقتصادی چین- پاکستان را که به بندر گوادار ختم می‌شود پیش می‌برد، این کشور آسیای جنوبی به دلیل تاخیر در توسعه بندر چابهار با انتقاد روبرو شده است.

ساخت پایانه‌ها در بندر چابهار رو به اتمام است وپروسه تامین تجهیزات هم در جریان است. شریک منتخب پایانه‌ها را به مدت ده سال مدیریت، اداره و نگهداری خواهد کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند

استاندار قم گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صورتی که قم را هدف فعالیت اقتصادی خود قرار دهند، مورد حمایت مدیریت استان بوده و می‌توانند از بسته‌های تشویقی بهره‌مند شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدآقامیری در اولین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری گفت: گشایش اقتصادی، تسریع چرخه اقتصادی کشور، حمایت از بخش تولید جزو مسائل مهم و اهداف دولت سیزدهم بوده که در طول این مدت محقق شده است.‌ 

وی افزود: سرمایه‌گذار و تولیدکننده افسران جنگ اقتصادی کشور هستند که در این وضعیت با وجود تحریم‌های ظالمانه مستکبرین همه سرمایه و زندگی خود را پای تولید آورده‌اند. 

آقامیری تصریح کرد: حمایت از تولیدکننده و تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری جزو برنامه‌های اصلی ما در مدیریت استان بوده است؛ لذا در این راستا جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جزو جلساتی بوده که هر هفته به صورت مرتب به ریاست بنده از ابتدای حضورم در استان برگزار شده‌ است.

استاندار قم گفت: بخش خصوصی توانمندی‌ بالایی در مسائل اقتصادی دارد و بنده به این توانایی اعتقاد ویژه‌ای داشته و حمایت از آنان را جزو برنامه‌های خود می‌دانم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • تا پرتاب ماهوار از پایگاه فضایی چابهار وقت زیادی باقی نمانده
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است