Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@14:07:40 GMT

محکومیت جهانی انفجار در متروی سن پترزبورگ روسیه

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۹۸۴۵۸

در پی انفجار یک بمب در متروی سن پترزبورگ روسیه که بیش از 60 کشته و زخمی برجای گذاشت، اتحادیه اروپا و جمعی از کشورهای منطقه و جهان در پیام‌های جداگانه این حمله را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه اولین طرفی بود که با انتشار بیانیه‌ای به این حمله واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه حمله مذکور را اقدامی "بزدلانه" خواند.

حزب‌الله لبنان نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم روسیه و نیز خانواده‌های قربانیان این حمله تاکید کرد: حزب‌الله در مبارزه با تروریسم در کنار روسیه است. این جنایت که علیه شهروندانی عادی انجام شد، از جمله اقدامات تروریستی است که در سراسر جهان انجام می‌شود و روسیه در سوریه و دیگر مناطق جهان با آن مبارزه می‌کند. این حمله تروریستی لزوم اتحاد جهان برای مقابله با تروریست‌ها و حامیان مالی آنها و نظریه پردازان تفکرات تروریستی را نشان می‌دهد.

وزارت خارجه عراق نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله حمایت خود را از مردم روسیه در مقابله با این "تروریسم سیاه" اعلام کرد.

احمد جمال، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید این انفجار و همدردی با خانواده‌های قربانیان و زخمی‌های این حادثه گفت: این حمله بار دیگر لزوم افزایش هماهنگی‌ها جهت اقدامات بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم در سراسر جهان را نشان داد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حادثه همبستگی خود را با دولت روسیه اعلام کرد.

عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی کامل امارات با دولت روسیه بر حمایت امارات از این کشور در مبارزه با تروریست‌ها و تمامی کسانی که برای برهم زدن امنیت و ثبات دیگر کشورها و ایجاد آشوب تلاش می‌کند، تاکید کرد.

وی افزود: به هیچ عنوان نمی‌توان جنایاتی که علیه غیرنظامیان و انسان‌های بی‌گناه انجام می‌شود را نادیده گرفت. اینگونه اقدامات تروریستی بزدلانه همکاری‌های بین‌المللی جدی برای پایان دادن به آنها را می‌طلبد.

وزیر امور خارجه امارات در ادامه با رئیس‌جمهور، دولت روسیه و خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده و برای زخمی‌های آن آرزوی بهبودی کرد.

عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور الجزایر نیز در پیام تسلیتی که برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ارسال کرد به شدت تمام اشکال اقدامات تروریستی را محکوم کرده و گفت: تروریسم آفتی است که هیچ کشوری در جهان از آن در امان نیست.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان نیز در پیامی به پوتین به شدت این حمله را محکوم کرده و همدردی خود را با مردم و دولت روسیه ابراز داشت.

پادشاه عربستان در این پیام بر موضعگیری کشورش در "مبارزه با تمامی اشکال تروریسم" تاکید کرده و افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با این پدیده را خواستار شد.

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان نیز در پیامی جداگانه‌ اعلام کرد: ما به شدت این اقدام مجرمانه را که از سوی تمامی ادیان آسمانی و قوانین و منشورهای بین‌المللی نیز رد است، محکوم کرده و همدردی خود را با دولت و مردم روسیه اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود روسیه اعلام کرد که در حمله پهپادهای کامیکازه ارتش اوکراین به منطقه بلگورود روسیه دست‌کم شش نفر کشته و ده‌ها تن از جمله کودکان زخمی شدند.

وی درباره جزییات این حادثه گفت: دو دستگاه مینی‌بوس در حال انتقال کارکنان یک شرکت به محل کار بودند که یک خودروی سواری نیز آنها را همراهی می کرد که هدف حمله پهپادی ارتش اوکراین قرار گرفتند.

گلادکوف همچنین افزود که «این حمله پهپاد اوکراینی در روستای برزوفکا رخ داده و شش نفر در دم جان باختند، ۳۵ نفر نیز مجروح شدند که دو نفر از آنها کودک بودند.»

کد خبر 6097920

دیگر خبرها

  • همدردی باشگاه هوادار با آسیب دیدگان حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • دعوت آلکنو از بدنساز ایرانی برای حضور در تیم والیبال زنیت
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • همدردی مردم نیویورک با دانشجویان معترض
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد