Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:38:16 GMT

راه پاسداشت میراث فرهنگی، سنگفرش کردن نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۹۸۵۹۱

راه پاسداشت میراث فرهنگی، سنگفرش کردن نیست

مجتبی شاکری با اشاره به تشدید ترافیک به دنبال اجرای سنگفرش در چهار معبر پرتردد شهر، گفت: راه پاسداشت میراث فرهنگی و تاریخی، کندن آسفالت و سنگفرش کردن نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در سیصد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه اجرای طرح سنگفرش کردن ۴ میدان و چهارراه مهم شهر مجوز منطقی ندارد، اظهار کرد: در شرایطی که سازمان میراث فرهنگی به وظیفه خود در زمینه ثبت ابنیه میراثی عمل نمی‌کند، شهرداری تهران بنا دارد با سنگفرش کردن معابر اطرف نقاط تاریخی، رنگ و بوی میراثی به آنها ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به سخنان نوروزی مقام معظم رهبری، گفت: بیان رهبری که واردات کالاهای دارای مشابه داخلی را حرام دانستند، روی دوش دولت تکلیف گذاشته است.

شاکری خاطرنشان کرد: هر یک میلیارد دلار واردات کالای خارجی به نابودی ۱۰۰ هزار فرصت شغلی منجر می‌شود؛ بنابراین در شرایطی که حدود ۲۵ میلیارد دلار واردات در کشور وجود دارد، ۲٫۵ میلیون فرصت شغلی نابود خواهد شد و این موضوع نیازمند توجه ویژه دولت است.

این عضو شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: در شرایطی که نرخ تورم ۷٫۲ درصد اعلام شده، دریافت سود بانکی سه برابر این رقم با شرایط اقتصادی سازگار نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های شهرداری تهران در زمینه تهرانگردی فاقد مجوز قانونی است، گفت: تا زمانی که سند جامع و بالادستی در حوزه گردشگری تدوین نشده و نقش شهرداری در آن تصریح نشده است، اجرای طرح‌های تهرانگردی و نظایر آن هر چند ذاتاً پسندیده است اما مبنای قانونی ندارد.

شاکری با اشاره به نمایش فیلم ماجرای نیمروز ساخته محمدحسین مهدویان به عنوان یک رویداد فرهنگی مهم در شهر، اظهار کرد: این فیلم یکی از آثار بی نظیر جشنواره فجر است و نشان می‌دهد اگر در موضوعات انقلابی آثار قوی تولید شود، با استقبال مردم روبرو خواهد شد.

وی آثار مسعود جعفری جوزانی و محمدرضا داوودنژاد در جشنواره فجر ۹۵ را نیز که در حوزه آسیب‌های اجتماعی بود، درخور تقدیر و توجه ارزیابی کرد.

شاکری پیشنهاد داد یک هیئت اندیشه ورز در شهرداری تهران موضوعات شهری، سبک زندگی و ایثار و شهادت را که قابلیت عرضه در قالب‌های هنری دارد، احصا و به هنرمندان پیشنهاد کند.

وی از اجرای طرح مادران آسمانی در ایام منتهی به نوروز که طی آن گروه‌های مردمی با اهدای هدایایی به مادران شهدا از طرف فرزند شهیدشان، از ۱۵ هزار مادر شهید در شهر تهران و سایر استانها و نیز کشورهای حوزه مقاومت تقدیر شد، ابراز خرسندی کرد و گفت: این طرح در سال گذشته در اشل کوچکتر برای ۱۵۰۰ مادر شهید اجرا شده بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم

پس از ارائه مستندات توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی ورزنه و با تلاش‌های مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهردار ورزنه، چادر سفید زنان این شهر ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ به شماره ۲۶۷۳ در فهرست میراث ناملموس ایران ثبت ملی شد.


پوشیدن چادر سفید زنان ورزنه دلایل تاریخی متعددی دارد، از جمله کشت پنبه مرغوب و وجود صنایع دستی کرباس بافی و سفره بافی و عوامل فرهنگی و دینی که اسلام به پوشیدن رنگ سفید سفارش کرده، علل پوشش چادر سفید این خطه است.


زنان شهر ورزنه معمولاً از پارچه‌های کرباس سفید برای دوخت چادر استفاده می‌کردند، اما اکنون بیشتر با استفاده از پارچه‌های کارخانه‌ای روی آورده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم