Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا نیازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این ترازوها که وسایل سنجش محسوب می شوند در میادین میوه و تره بار، خوار و بار فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها، طلافروشی‌ها و فرودگاه کرمانشاه مورد آزمون و ارزیابی قرار گرفتند.
وی افزود: از مجموع آزمون دوره‌ای صورت گرفته از وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد و عمومی، تعداد 720 مورد شامل ترازوهای میادین میوه و تره بار، سوپر مارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای مردود شد که این وسایل به ‌منظور تعمیر و تعویض از دسترس خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیازی خاطرنشان کرد: براساس قانون، کلیه وسایل توزین و سنجش مشمول مقررات استاندارد اجباری در سراسر کشور، باید به صورت دوره ای مورد آزمون قرار گرفته تا از هر گونه تخلف و ضرر و زیان از نظر کمی (یا کم فروشی) برای مصرف کننده و توزیع کننده جلوگیری شود.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه ادامه داد: تمامی ترازوها، وزنه ‌ها و سایر وسایل سنجش که در داد و ستدهای عمومی به کار برده می‌شوند توسط مجری طرح آزمون دوره‌ای مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته و در صورت تأیید صحت کار، نسبت به الصاق برچسب شامل دوره و سال بازرسی و همچنین شماره برچسب بر روی آنها اقدام خواهد شد.
وی تاکید کرد: براساس ماده 22 ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاسها و وسایل سنجش، دارندگان اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش مشمول مقررات استانداردهای اجباری اجازه ندارند از اوزان و مقیاسها و وسایل سنجش فاقد علامت آزمایش اولیه و یا دوره ای در داد و ستد و ارائه خدمات عمومی استفاده کنند.
نیازی ادامه داد: در صورت مشاهده با متخلفان برابر ماده 10 از قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران برخورد خواهد شد که این جریمه می تواند شامل حبس از دو ماه تا دو سال و یا جزای نقدی از 200 هزار ریال تا 10 میلیون ریال باشد.
وی افزود: وسایل سنجش اوزان و مقیاس ها علاوه بر داشتن نشان استاندارد باید سالیانه مورد بازرسی و کنترل کارشناسان استاندارد قرار گرفته و برچسب کنترل و بازرسی روی آن‌ها نصب شود.
نیازی در پایان گفت: اداره کل استاندارد استان کرمانشاه آماده دریافت شکایات مردمی در خصوص کم‌فروشی ترازوهای غیراستاندارد اصناف از طریق تلفن گویای 24 ساعته 1517، تلفن ثابت 34733381 و همچنین سایت اداره کل به آدرس http://kermanshahstandard.ir (در بخش ارتباط با ما) می‌باشد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۱۷۰ تبعه غیر مجاز در کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحدهای تولیدی استان، از شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در بنگاه‌های اقتصادی کرمانشاه خبر داد.

مختار احمدی از ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی فاقد پروانه کار در استان یاد و اظهارکرد: برابر ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند، مگر آن که دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند. همچنین به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار بکارگیری اتباع فاقد مجوز کار در واحدهای کارگاهی ممنوع است.

وی به شرایط بیکاری در استان و وجود نیروهای جوان توانمند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان اشاره کرد و افزود: در برخی موارد کارفرمایان با توجه به عدم بیمه کردن و کم بودن حقوق و دستمزد اتباع غیرمجاز که بیشتر از کشور افغانستان هستند، اقدام به بکارگیری اتباع می‌کنند که منجر به اشغال فرصت‌های شغلی در استان می‌شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا بازرسان و کارشناسان معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تمام توان به صورت روزانه جهت شناسایی اتباع غیرمجاز شاغل در واحدهای اقتصادی، اقدام به بازرسی می‌کنند و سال گذشته نیز بیش از ۱۵۱ مورد بازرسی انجام شد که منجر به شناسایی ۱۷۱ تبعه غیرمجاز شد.

احمدی ادامه داد: در راستای نظارت بر بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و جلوگیری از اشتغال آن‌ها در واحدهای اقتصادی، بازرسان این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی بیش از ۴۴ گشت مشترک انجام دادند و در خصوص اخراج اتباع غیرمجاز از کشور اقدام کردند.

وی به ممنوعیت بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای اقتصادی استان اشاره و عنوان کرد: کارفرمایان متخلف در این زمینه به مراجع قضایی معرفی می شوند که در این زمینه سال گذشته ۶۱ کارفرما که اتباع بیگانه غیرمجاز را در واحدهای خود بکارگیری کرده بودند، شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته با توجه به شناسایی اتباع غیرمجاز و جریمه کارفرمایان متخلف حدود ۲۴ میلیارد ریال برگه جریمه به واحدهای اقتصادی که اتباع غیرمجاز بکار گرفته بودند، ابلاغ شده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کار کرمانشاه، احمدی اظهارکرد: با توجه به وجود فرصت‌های شغلی و اشغال آن توسط افراد غیرمجاز، شناسایی و اخراج این افراد از محیط‌های کاری در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۱۷۰ تبعه غیر مجاز در کرمانشاه
  • آغاز ثبت‌نام آزمون ادواری استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر
  • بیش از ۴۳۰۰ مورد نمونه برداری از مرکز تولیدی مرکزی انجام شد
  • آغاز آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم
  • آزمون ۱۳۳ باسکول وسائل نقلیه چرخدار جاده‌ای در خراسان جنوبی
  • آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم در استان اصفهان
  • تحقق ۱۲۰ درصدی شاخص اختصاصی تدوین استانداردهای ملی در کردستان
  • وزیر اقتصاد: دوره جدیدی از مقررات گذاری در نظارت بر اصناف خواهیم داشت
  • ۱۱۰۰۰ نفر از نوآموزان کرمانشاهی در طرح سنجش سلامت شرکت نکرده‌اند
  • پایان اردیبهشت؛ آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان