Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@17:03:53 GMT

هزار و 500 نفر در آیین اعتکاف سمنان ثبت نام کردند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۹۹۶۶۷

هزار و 500 نفر در آیین اعتکاف سمنان ثبت نام کردند

حجت الاسلام مرتضی مطیعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دو سوم از ثبت نام کنندگان برای آئین اعتکاف در شهرستان سمنان را بانوان و یک سوم را آقایان تشکیل می دهند و تا 2 هزار نفر ظرفیت برای پذیرش اعتکاف کنندگان در شهرستان سمنان پیش‌بینی شده است.
وی تصریح کرد: این آیین در چهار مسجد امام خمینی(ره)، المهدی(عج)، الزهرا(س) و باب الحوائج(ع) کوشمغان ویژه بانوان و در مسجد جامع و مهدیه اعظم سمنان ویژه آقایان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که ثبت نام افراد برای آیین اعتکاف برای اولین بار در سمنان به صورت اینترنتی از 23 اسفند 95 آغاز شد و تا 17 فرودین 96 ادامه دارد، خاطر نشان کرد: داوطلبان می توانند برای ثبت نام به پایگاه اینترنتیwww.sem-sadeghiye.ir مراجعه کنند.
رئیس ستاد اعتکاف شهرستان سمنان با اشاره به اینکه هزینه ثبت نام و حضور در آئین اعتکاف برای هر نفر 45 هزار و 500 تومان و برای دانش آموزان 40 هزار و 500 است، به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر عکس‌دار به هنگام ورود به مساجد برای پذیرش را ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: آیین اعتکاف از 13 تا 15 ماه رجب مصادف با سه شنبه 22 تا 24 فررودین 96 برگزار می شود.
رئیس حوزه علمیه صادقیه سمنان و رئیس ستاد اعتکاف شهرستان سمنان یاد آور شد: از آن جایی که اعتکاف ارتباط فقط با خداست، داوطلبان از به همراه داشتن تلفن همراه و وسایل ارتباطی تا جای ممکن خودداری کنند.
در سال گذشته هزار و 400 نفر در آیین اعتکاف شهرستان سمنان شرکت کردند.
اعتکاف در لغت به معنای توقف در جایی است و عبادتی مستحبی و تقرّب جویانه و داوطلبانه به صورت حضور سه روزه در مسجد است، نمادی از گریز مومن از لذت گرایی و مهار حس خودمحوری و برتری‌جوئی و بازگشت از قبله دنیاگرایان به سمت و سوی قلب و قبله هستی است، خود سازی، محاسبه نفس، توبه و نیایش، نماز و تلاوت قرآن و استمداد از آستان قدس ربوبی از دیگر برکات‏ اعتکاف است.
7344/6103 خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان

سردار جلیل موقوفه‌ای  از انجام چهار ماموریت ویژه پلیسی در استان خبر داد و گفت: کشف محموله تاغ و سوخت، دستگیری سارق و بازگشت پول به حساب شاکی از مهمترین این رویدادها است.

وی ضمن بیان اینکه با اشراف اطلاعاتی پلیس بخش بسطام سارق سیم و کابل برق حین سرقت روی دکل دستگیر شد، افزود: این سارق سابقه‌دار غیر بومی به انجام ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل با انگیزه تهیه مواد مخدر اعتراف کرده است.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه بیش از دو هزار لیتر گازوئیل قاچاق توسط مأموران انتظامی مهدیشهر شناسایی شد، ابراز داشت: این محموله از استان های شمالی بارگیری و به مقصد سیستان بلوچستان در حرکت بود که خروجی حوزه استحفاظی این شهرستان توقیف و راننده دستگیر شد.

موقوفه ای ضمن بیان اینکه ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق از خودرو سمند در حوزه شهرستان سمنان کشف شد، تصریح کرد: پس از تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پیشکسوتان فوتبال استان کرمان تجلیل شدند+تصاویر
  • آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس مانده است
  • ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان کشف شد
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • تجلیل از معلمان بازنشسته شهرستان بافق
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف