Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:41:22 GMT

بازدید 285 هزار گردشگر از جاذبه های گردشگری بندرگز

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۹۹۷۴۷

بازدید 285 هزار گردشگر از جاذبه های گردشگری بندرگز

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بندرگز گفت: در ایام نوروز 96، بیش از ۲۸۵ هزار مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری شهرستان بندرگز در غرب گلستان بازدید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ محمد طاها عسگری رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بندرگز در خصوص این خبر به خبرنگار ما گفت: از 26 اسفندماه سال گذشته تا چهاردهم فروردین ماه سال جاری ۲۸۵ هزار و ۳۰۵ مسافر نوروزی از مکان ها و جاذبه های تاریخی ، طبیعی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در این مدت بیش از ۳۲ هزار و ۸۸۰ مسافر در خانه مسافرها ، مهمان پذیرها ، کمپ ها ، مدارس ، آموزشگاه ها و خوابگاه های اداره های شهرستان بندرگز اقامت داشتند.

عسگری اظهار کرد: در بین جاذبه های طبیعی شهرستان بندرگز ، ساحل شهر بندرگز بیشترین بازدید کننده و در بین جاذبه های تاریخی نیز فانوس دریایی از بالاترین تعداد بازدید کنندگان برخوردار بوده است.

رئیس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بندرگز در پایان خاطر نشان کرد: از ۲۵ اسفند ۹۵ تا چهاردهم فروردین ۹۶ به منظور نظارت بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در ایام نوروز ، از سوی ستاد خدمات سفر شهرستان ۱۵۹ مورد بازدید از مراکز اقامتی ، خدماتی و کمپ های سطح شهرستان انجام شده است.

گفتنی است، شهرستان بندرگز در غرب گلستان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ایزدی بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توجه به زنجیره ارزش در استان های مختلف یکی از تدابیر مهم دولت سیزدهم در شناسایی و تقویت توانمندی های استان ها است، تصریح کرد: در این تدبیر، استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری تعریف شده و ماهیت استان هم در همین قالب برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد دریا محور است که اقداماتی در این راستا صورت گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ عنوان موافقت اصولی برای فعالیت گردشگری در بستر دریا صادر شده است.

ایزدی با تاکید بر اینکه همچنین ۲۰۰ موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در مازندران صادر شده است، افزود: با موافقت ها و مجوزهای صادر شده مازندران بسترسازی های لازم را برای فعالیت براساس اقتصاد دریاپایه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه در راستای توسعه زنجیره ارزش مورد توجه این استان، برنامه ریزی برای صادرات صنایع دستی به منظور حمایت از هنرمندان تدارک دیده شده است، اظهار کرد: در این راستا، رشته های اصلی و بومی مازندران احیا شده و بسته بندی صنایع دستی و برندسازی این محصولات نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی احیای بناهای تاریخی و میراثی مازندران را در جذب گردشگر از برنامه های دیگر این اداره کل عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۸۰ هزار گردشگر خارجی وارد مازندران شدند که پیش بینی می شود با توسعه گردشگری دریایی در مازندران، این میزان در سال های آتی افزایش یابد.

کد خبر 6093231

دیگر خبرها

  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه