Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد ارتش پاکستان در ماههای اولیه تصدی مسئولیت خود برای نخستین بار به انگلیس سفر کرده و با مقامات سیاسی ونظامی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ستاد ارتش پاکستان که به انگلیس سفر کرده بود با سران سیاسی و نظامی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باجوه در جریان این سفر تاکید کرد که پاکستان پیش از هر چیز به امنیت پایدار منطقه می‌اندیشد و سعی دارد وظیفه خود را در این خصوص انجام دهد.

رئیس ستاد ارتش پاکستان تصریح کرد: کریدور اقتصادی چین و پاکستان از نظر اقتصادی اهمیتی فراوان دارد و از سوی دیگر تامین امنیت افغانستان و پاکستان نیز در گرو تامین امنیت مرزهای دو کشور است.

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: ژنرال باجوه در دیدار خود با وزیر دفاع انگلیس مورد استقبال ژنرال «سر نیک کارتر» قرار گرفت.

وی علاوه بر این با فرمانده ارتش و فرمانده نیروهای هوایی انگلیس همچنین فرمانده آمریکایی مستقر در افغانستان نیز دیدار کرد.

ژنرال باجوا در این سفر تاکید کرد که امنیت در منطقه بیش از هر چیز نیاز به همکاری مشترک کشورهای همسایه دارد.

موضوع امنیت مرزهای مشترک میان افغانستان و پاکستان که طی روزهای اخیر تا مرز بستن این مرزها پیش رفته از مهمترین چالش‌های اخیر منطقه به حساب می‌آید.

قرار است طی روزهای آینده کنفرانس صلح افغانستان به میزبانی روسیه و باحضور کشورهایی چون ایران و پاکستان برگزار شود.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۰۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم

رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» در پاکستان مدعی شد: برای این که جهت بهبود روابط پاکستان و حکومت طالبان تلاش کرده‌ام اکنون توسط دولت مجازات می‌شوم. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولانا فضل‌الرحمان» رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان گفت پیش از این برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان تلاش کردم به همین دلیل دولت اسلام‌آباد به دنبال مجازات من است.

وی در یک گردهمایی در شهر «کراچی» اظهار داشت «ما به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان مجازات می‌شویم».

این اظهارات در حالی است که حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در انتخابات 8 فوریه 2024 میلادی در این کشور نتوانست رأی قابل توجهی به دست آورد.

فضل الرحمان این انتخابات را پر تقلب خواند و خواستار برگزاری مجدد آن شده است.

روزنامه پاکستانی: فضل الرحمان در افغانستان با سران گروه‌های مخالف دولت اسلام‌آباد دیدار کرده است«فضل الرحمان»: پاکستان هرگز تسلیم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی‌شودفضل الرحمان: نمایندگان احزاب اپوزیسیون در پارلمان پاکستان آماده استعفا هستند

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان در این گردهمایی همچنین سیاست اسلام‌آباد در قبال فلسطین و رژین اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد.

مولانا فضل الرحمان پیش از این نیز مدعی شده بود حزبش به دلیل تقویت روابط با حکومت افغانستان و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل در انتخابات این کشور شکست خورده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه رفت
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • اذعان ژنرال صهیونیست به دستاورد راهبردی حزب‌الله/ حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است