Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@19:20:44 GMT

اقامت مسافران نوروزی در استان گلستان ۹۶ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۰۰۳۵۹

اقامت مسافران نوروزی در استان گلستان ۹۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در نوروز امسال یک میلیون و ۳۰ هزار و ۹۳۵ گردشگر نوروزی در استان گلستان اقامت داشتند که رشد ۹۶ درصدی را داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ابراهیم کریمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار داشت: امسال تنها 2 شکایت واصله در ایام نوروزی داشتیم و این به منزله تلاش دستگاه‎های اجرائی در استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ستاد تسهیلات سفر از مدت‎ها قبل در استان گلستان برنامه‎ریزی شده بود و از خدمات همه دستگاه به ویژه هلال احمر، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی، راهداری و حمل و نقل، فرمانداری‎ها، شهرداری و بخش‎داری در این مدت تشکر می‎کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به میزان ورود گردشگران به استان گلستان اشاره کرد و افزود: در نوروز سال 1395، 524 هزار و 470 نفر گردشگر و مسافر وارد استان گلستان شده و اقامت داشتند و امسال این میزان به یک میلیون و 30 هزار و 935 نفر رسید که رشد 96 درصدی را شاهد بودیم.

کریمی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که ظرفیت گردشگری استان گلستان را تثبیت کنیم، افزود: در سال 1395، 2 میلیون و 413 هزار بازدیدکننده در سطح استان گلستان داشتیم که در سال جاری این میزان به 6 میلیون و 167 هزار و 751 نفر رسید که رشد 155 درصدی رسیده را نشان می‎دهد.

وی با بیان اینکه 2.3 دهم درصد از اقامت گردشگران کشور را استان گلستان به خود اختصاص می‎دهد، اظهار داشت: در کل کشور 63 میلیون بازدیدکننده از مکان‎های تاریخی داشتیم که از این میزان استان گلستان 9.8 درصد بازدید کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: گرگان بیشترین اقامت مسافر را در ایام نوروزی با 391 هزار و 691 هزار نفر به علت وجود مکان تفریحی و اقامتی زیاد و موزه‎ها به خود اختصاص داده است.

کریمی اظهار داشت: شهرستان گالیکش پس از گرگان با 152 هزار و 181 نفر گردشگر و مینودشت با 99 هزار و 314 نفر گردشگر بیشترین میزان اقامت مسافر گردشگر را در استان به خود اختصاص دادند.

وی افزود: شهرستان بندرترکمن هم با یک میلیون و 512 هزار و 800 هزار نفر بیشترین بازدیدکننده را در ایام نوروزی در استان به خود اختصاص داده و پس از آن گرگان با بیش از 935 هزار نفر و گالیکش با 720 هزار نفر در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به رشد 38 درصدی ورود خودرو به استان گلستان اشاره کرد و گفت: امسال اتفاقات خوبی برای ایجاد مکان تفریحی داشتیم نوروزگاه‎های ما نقطه قوتی برای استان بود و این نوروزگاه‎ها و جشنواره‎های روستائی به ماندگاری مسافر کمک شایانی داشت.

انتهای پیام/

R41471/P1336/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت