Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@11:03:16 GMT

اهدای 987 واحد خون در نوروز 96 در همدان

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۰۰۷۶۰

اهدای 987 واحد خون در نوروز 96 در همدان

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل انتقال خون استان همدان اظهار کرد: سال گذشته 52 هزار و 123 نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که در مقایسه با مراجعه 50 هزار و 423 نفر در سال 94، 10 درصد افزایش مراجعه‌کننده داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال 95 از 52 هزار و 123 نفر مراجعه‌کننده، 35 هزار و 445 واحد خون گرفته شده است، افزود: با توجه به اینکه در سال 95 نسبت به اهداکنندگان بار اول خون حساسیت ایجاد شد بنابراین میزان اهدای خون در سال 95 نسبت به سال 94 کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی خاطرنشان کرد: در سال 94 از مجموع 50 هزار و 423 نفر مراجعه‌کننده اهدای خون، 40 هزار و 225 واحد خون‌گیری انجام گرفته است.

وی با تأکید بر حساسیت سازمان بر روی اهداکنندگان خون برای مرتبه اول ادامه داد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد آلودگی فرآورده‌های خونی در اهداکنندگان مرتبه اول است، بر این اساس این اهداکنندگان باید با شرایط ویژه، خونشان را اهدا کنند بنابراین اهداکنندگان بار اول باید در ابتدا نمونه خونی داده و سه ماه بعد در صورت تشخیص سلامت خون، اهدای خون داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان به افزایش 8 درصدی اهداکنندگان مستمر در سال 95 نسبت به سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت 57.5 درصد اهداکننده مستمر در سطح استان وجود داشت.

وی به طرح «پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خونساز» در همدان اشاره و اظهار کرد: این طرح در آذرماه سال 95 آغاز شد و تعداد ثبت‌نام کننده در این طرح به صورت میانگین هر هفته 20 نفر بود به طوریکه تعداد داوطلبان از آذر تا کنون حدود 240 نفر بوده است.

محمدی درباره صادرات پلاسمای خون به کشور آلمان نیز گفت: این برنامه در اسرع وقت انجام خواهد شد که برنامه ما برای این طرح ارسال سالیانه 10 هزار واحد پلاسما به آلمان است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد

فرماندار سوادکوه، گفت: ۱۰ واحد مسکونی دچار خسارت شد و با توجه به گستردگی خسارت سیل برآورد خسارت هنوز مشخص نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، رمضان غلامی اواتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مورد آخرین وضعیت خسارت ناشی از سیل در این شهرستان، اظهار داشت: بازدیدهای میدانی در حال انجام است و خسارت بسیار سنگینی در بحث سردهنه‌ها، دیواره‌ها، جاده‌ها و بخش مسکن وارد شده و فعلا حدود 10 واحد مسکونی اعلام خسارت شده که 4 واحد در منطقه " بالازیراب" و بقیه در بخش مرکزی بوده است.

وی افزود: سردهنه‌ها آسیب جدی دیده‌اند از جمله در منطقه "کسلیان" در بخش زیراب، بخش مرکزی، راستوپی و ولوپی در واقع می‌توان گفت کل شهرستان درگیر سیل بوده است.

فرماندار سوادکوه گفت: برآورد مالی هنوز مشخص نشده، چرا که هر لحظه خسارت‌ها اعلام می‌شود و در حال جمع‌بندی خسارت‌ها در بحث مسکن و سردهنه‌ها هستیم؛ در بخش زیراب و بخش مرکزی مسدود شدن راه را داشتیم و حوزه‌های شهری و روستایی شهرستان درگیر شد.

غلامی اواتی با بیان اینکه باتوجه به پیش‌بینی‌‌ها تمهیدات لازم در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: اگر تمهیدات در نظر گرفته نمی‌شد یک ساختمان 4 طبقه در منطقه بالازیراب از بین می‌رفت، اما آمادگی که از قبل وجود داشت باعث حفظ این ساختمان شد.

وی یادآور شد: آماده‌ باش دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان شهرستان با توجه به پیش‌بینی‌ها وجود داشت و مواردی از جمله پاکسازی معابر، جوی‌ها و کانال‌ها باعث شد از آسیب‌های بیشتر از حالت فعلی جلوگیری شود.

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه با توجه به وجود خسارت در سطح بالا و مراجعه افراد میزان مالی خسارت هنوز کاملا مشخص نشده است، بیان کرد: خسارت‌ها با توجه به مراجعات در زمینه مسکونی، کشاورزی، سردهنه‌ها باعث شده افراد در حال مراجعه و اعلام خسارت باشند و در حال مستندسازی هستیم و افراد خسارت دیده جدیدی مراجعه می‌کنند، برخی افراد در محلات نبودند و پایان هفته مراجعه می‌کنند و خسارت جدید اعلام خواهد شد، از این رو جمع‌بندی مالی کامل نشده و همچنان در حال بازدید میدانی هستیم‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • مراجعه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان