Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرنگارحوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجه الاسلام محی الدین محمد‌یان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در نخستین نشست عمومی اعضای هیأت علمی که در این سازمان برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۵ گفت: سال گذشته ۳۴ جلد کتاب نظری و ۹۹ جلد کتاب فنی و حرفه‌ای و کا‌ردانش به همراه کتاب کمک آموزشی و سایر متعلقات آن در سازمان پژوهش تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سال گذشته روشی جدید در مشارکت‌جویی معلمان و اظهار‌نظر آن‌ها برای برنامه‌های درسی با ایجاد سامانه اعتبار بخشی تحقق پیدا کرد همچنین ۱۹۲ عنوان کتاب جدید در تمامی مقاطع چاپ نهایی شد.
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار داشت: برای اشاعه برنامه درسی ۲ هزار نفر ساعت آموزش نیروی انسانی انجام شد همچنین ۱۸ عنوان کتاب پژوهشی در سازمان منتشر شد.
وی بیان کرد: در صدد هستیم آزمون تیمز و پلز به عنوان پروژه دائمی مستمر منتشر و استفاده شود.
محمدیان با بیان اینکه ۲۴ میلیون نسخه کتاب گویا تولید شده، تصریح کرد: سامانه جامع الکترونیکی آموزش و پرورش را هم داشتیم تا گستره آموزش‌های الکترونیک توسعه پیدا کند.
وی افزود: از برنامه‌هایی که برای سال جدید به آن توجه داریم تولید کتاب مدارس خاص، بین‌الملل و استعدادهای درخشان است که سال گذشته نیز این کار انجام شد و امسال در تلاش هستیم تا برای مدارس خارجی داخل کشور مانند مدارس سفارت‌خانه‌ها زبان و ادبیات فارسی را به عنوان معرفی تاریخ ایران در دسترس دانش‌آموزان این مدارس قرار دهیم.
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه برنامه تنوع در محتوای زبان‌های مختلف مورد توجه قرار دادند، گفت: از سال گذشته این کار انجام شده، اما باید سایر معاونت‌ها نیز نیازسنجی کرده، همچنین دانشگاه‌ها نیروی انسانی متخصص در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند تا این کار برای دانش‌آموزان عملیاتی شود همچنین تولید محتوا برای زبان‌های آلمانی، ایتالیای و فرانسوی را انجام دادیم.
وی با تأکید بر تولید محتوای آموزشی منطبق با ارزش‌های ایرانی اسلامی اظهار کرد: تمام تولید محتواهای در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان باید بر این مبنا باشد، همچنین در نظر داریم تا اسناد لانه جاسوسی در بخش‌های مختلف کتاب درسی متناسب با مباحث درسی برای دانش‌آموزان ارائه شود.
محمدیان از توجه جدی به ایجاد رویکردهای جدید در درس آمادگی دفاعی خبر داد و گفت: گمانه‌زنی‌ها و نقدهای بسیاری بر حجم کتاب‌های درسی وارد است که با توجه به این شرایط در پژوهشگاه آموزش و پرورش مطالعاتی استاندارد در حال انجام است تا یافته‌های آن برای پایه دوازدهم در سال‌های آتی به کار گرفته شود.
وی با اشاره به تولید کتاب‌های تلفیقی بیان کرد: اکنون این کار در مرحله آزمایشی برای سه ساله اول مقطع ابتدایی مورد توجه قرار گرفته است البته باید ایستگاه‌های مهارت‌آموزی داشته باشیم تا معلمان بدانند چه فعالیت‌هایی در ساعات آموزشی و غیر‌آموزشی داشته باشند در واقع در این طرح چند عنوان کتاب درسی در یک کتاب تجمیع می‌شود.
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: این مسئله مورد تأکید وزیر آموزش و پرورش هم بوده که باید مشاغل و مباحث فنی و حرفه‌ای را مورد مطالعه قرار دهیم و اعتبارات لازم برای آن در نظر گرفته شود.
وی حضور مؤلفان کتاب‌های درسی و آشنایی نزدیک آنها با شرایط آزمایشگاهی را از دیگر موارد مورد توجه در برنامه‌های آتی این سازمان برشمرد و اظهار کرد: مراکز آزمایشگاهی و کارگاهی باید داشته باشیم و مؤلفان از نزدیک با این شرایط آشنا شوند و پس از آن در کتاب‌های درسی فعالیت‌هایی این چنینی منعکس شود.
محمدیان تولید فرهنگ‌نامه صحیفه سجادیه و فرهنگ‌نامه قرآنی را از برنامه‌های به تأخیر افتاده سازمان پژوهش دانست و گفت: باید این کار را در برنامه‌ها قرار دهیم.
وی به جوان‌سازی اعضای هیأت علمی، بازنگری تعرفه‌ها در پرداخت و مدارک تحصیلی اعضای هیأت علمی سازمان و پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: در سال جدید توجه به موارد مذکور را در دستور کار داریم.
در حال تکمیل/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به افتتاح ۸۰۰ کلاس درس در سال گذشته گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که‌ موجب ارتقای سرانه فعلی فضای آموزشی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران با گرامیداشت این هفته اظهار داشت: در این هفته پیش‌بینی شده که بالغ بر 3700 برنامه در سطح مدارس، مناطق و استان برگزار کنیم که مهم‌ترین برنامه زنگ سپاس معلم خواهد بود.

وی افزود: این برنامه روز 11 اردیبهشت در سراسر استان در همه مدارس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی نیز جزو دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: حضور معلمان نمونه استانی در برنامه ملی و اجرای چند برنامه متنوع برای فرهنگیان در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی دیگر برنامه‌های هفته معلم استان هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان بر اساس متوسط استانی در حال حاضر 5.2 متر مربع است تصریح کرد: ما در بهمن و اسفندماه سال گذشته 800 کلاس درس را مورد بهره برداری قرار دادیم که سبب شد سرانه شهرستانی نیز به میزان استانی برسد.

قویدل گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده نیز بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان پیش‌بینی شده که‌ این عدد ارتقا خواهد یافت و سرانه آموزشی ارتقا خواهد یافت.

.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است