Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-08@23:42:49 GMT

دلواپسى، یونیفرم گروه خاصی است/تلگرام فیلتر نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۰۱۱۷۳

به گزارش شریان نیوز، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه (15 فروردین ماه) برگزار شد، گفت: در قانون بودجه سال گذشته، 79 هزار میلیارد تومان برای واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای پیش‌بینی کرده بودیم که عملا 74 هزار میلیارد تومان یعنی 94 درصد آن محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در قانون بودجه پیش‌بینی‌مان درموردواگذاری دارایی‌های مالی 58 هزار میلیارد تومان بود که عملا 60 هزار میلیارد تومان توانستیم از این محل کسب منابع مالی کنیم. سخنگوی دولت تصریح کرد: سال 1395 بدون کسری بودجه به پایان رسید یعنی همان مقدار که درآمد کسب شد، همان مقدار هم اعتبارهای دستگاه‌ها را پرداخت کردیم. نوبخت اضافه کرد:170 طرح و پروژه تا پایان کار دولت یازدهم افتتاح می‌شود. وی با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان براى پاداش بازنشستگان پرداخت شد تاکید کرد: در سال جدید از لایحه بودجه 96 سه هزار و 500 میلیارد تومان براى افزایش حقوق بازنشستگان اختصاص خواهیم داد، این اقدام در دستور کار سازمان برنامه و بودجه و سازمان ادارى استخدامى است و از اول فروردین قابلیت اجرا دارد.
نوبخت تصریح کرد: پاداش فرهنگیان بازنشسته و سایر بازنشستگان تا پایان هفته معلم پرداخت می‌شود، پرداخت این پاداش حدودا 3 هزار میلیارد تومان است. وی اضافه کرد:پرداخت پاداش بازنشستگان از اول فروردین ماه در دستور کار قرار دارد. سخنگوی دولت با اشاره به افزایش مستمری خانواده‌های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: 180 تا 200 هزار تومان مستمرى خانواده هاى بهزیستى و کمیته امداد افزایش خواهد یافت. نوبخت همچنین در مورد فیلترینگ تلگرام گفت:قرار نیست تلگرام فیلتر شود. سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست خبری خود و در پاسخ به این سوال که آیا براى آقای روحانى ستاد انتخاباتى تشکیل شده؟ اظهار داشت:براى روحانى ستاد انتخاباتى تشکیل نشده، آقای روحانی اول باید برای انتخابات ثبت‌نام کند بعد ستاد تشکیل دهد. وی در ادامه تصریح کرد: عربستان خواسته‌های ایران را برای حضور زائران در مراسم حج را پذیرفته است. نوبخت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا استعفای جهانگیری برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهور صحت دارد؟ و آیا قرار است فرد دیگری از دولت در انتخابات کاندیدا شود، گفت: دولت یک رئیس دارد و همه به دنبال او هستیم.
وی با بیان اینکهادعا نداریم وضع موجود عالى و بی نقص است، تاکید کرد: بر مشکلات موجود واقف هستیم.
نوبخت در مورد درخواست بقایی از روحانی برای برگزاری مناظره اظهار داشت: اگر لازم شد یکى از کارشناسان را مامور می‌کنیم که با آقای بقایی مناظره کند، اما وی هم باید درباره برخى مسائل توضیح دهد. وی ادامه داد: رئیس جمهور لزومى به ارائه توضیح ندارد یکى از کارشناسان پاسخ سوالات وى را می‌دهد. سخنگوی دولت تصریح کرد: کسانى که تصور می‌کنند می‌توانند یارانه‌ها را افزایش داد با کارشناسان ما صحبت کنند. نوبخت ادامه داد:احمدى نژاد از روساى جمهور کشورهاى مختلف گرفته تا به دیگران نامه داده استف اما از نامه او به روحانى اطلاعى ندارم.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای شهر قم برای سفر رئیسی بودجه تصویب نکند

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم با اشاره به سفر ۲ روزه رئیس جمهوری به قم گفت: سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان بدون تشریفات و با حداقل هزینه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی اقبالی اظهار کرد: رویکرد سفر‌های استانی رئیس جمهور در دولت مردمی سیزدهم حذف تشریفات و خدمت رسانی به مردم با حداقل هزینه است و یکی از مهم‌ترین تلاش‌های دولت، ارتباط چهره به چهره هر چه بیشتر مسئولان با مردم، حضور در بین آنان و شنیدن صحبت‌ها و توجه به درد دل‌های مردم از نزدیک است.

رئیس جمهور قانون «تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» مصوب اسفند سال گذشته مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

وی اظهار داشت: سفر‌های استانی که هیات دولت انجام می‌دهد، نیازی به کمک‌های مالی سایر دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها ندارد و هیچگونه درخواست کتبی یا شفاهی نیز به آن‌ها ارسال نمی‌شود و استان قم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: بر این اساس علاوه بر بازدید‌ها و دیدار‌های عمومی رئیس محترم جمهور و وزار، راه اندازی «میز خدمت» توسط وزارت خانه‌ها با حضور معاونین وزرا و مدیران ارشد ملی و استانی در محل ادارات کل استان یکی از ابتکارات این دولت بوده است که مسیر دسترسی مردم به دولت در تمامی وزارت خانه‌ها را تسهیل نموده؛ لذا نه تنها این اقدامات ارزشمند، هزینه‌ای بر دوش استان نداشته بلکه این اقدامات از وظایف و ماموریت‌های ذاتی هر دستگاه اجرایی در استان‌ها می‌باشد؛ بنابراین نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف نیست که بخواهد از سایر دستگاه‌های اجرایی کمک بگیرد.

اقبالی تصریح کرد: برداشت از منابع عمومی شهری و هزینه در سفر رئیس جمهور با رویکرد استاندار قم در تضاد جدی قرار دارد لذا ضمن تشکر از دغدغه میهمان نوازی اعضای محترم شورای شهر قم، درخواست داریم؛ چنانچه این خبر مقرون به صحت می‌باشد، نسبت به لغو آن مصوبه اقدام فرمایند و آن اعتبار را صرف آبادانی و پیشرفت شهر قم هزینه نمایند.

وی در پایان گفت: شعار محوری دولت سیزدهم، مردمی بودن و انجام خدمت صادقانه و بدون تشریفات بوده و نه در سفر به قم بلکه در سفر‌های استانی دور اول و دور دوم رئیس جمهور به استان‌های کشور اعتبارات خوبی جهت اجرای مصوبات و رفع مشکلات مردم اختصاص داده شده است.

رئیسی، رئیس جمهور پنجشنبه و جمعه هفته جاری میهمان مردم قم خواهد بود.

لازم به ذکر است که برخی خبر‌ها و شایعات در فضای مجازی و محافل رسانه‌ای حاکی از تصویب لایحه پنج میلیارد تومانی هزینه سفر رئیسی از تهران به قم در جلسه شورای اسلامی شهر قم است که البته هنوز با تایید یا تکذیب از سوی احدی از شورای شهر روبرو نشده است.

دیگر خبرها

  • حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان تعیین تکلیف شد /ضوابط اجرایی قانون بودجه سال جاری ابلاغ شد
  • ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی بودجه تصویب نکند
  • برگِ سبزِ دولت برای پایان دادن به پروژه‌های نیمه تمام در کشور
  • نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند
  • پاسخ عجیب بانک مرکزی به درخواست زوج‌های جوان: «هیچ بانکی اعتبار پرداخت وام ازدواج ندارد»
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • برادر همسر رهبری: به لحاظ عقلانی تلگرام باید بسته می‌شد | گفتم از نفسش بیندازید تا بگوید چشم!
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • فیلتر شنی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی