Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@23:09:44 GMT

رکوردهاي جالب و باورنکردني گينس

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۰۱۳۱۶

خبرگزاري آريا - همه مي دانيم کتاب گينس هرساله رکوردهاي مختلف دنيا را در خود جاي مي دهد رکوردهايي که علاوه بر عجيب بودنشان بسياري از آنها باورنکردني و به دور از تصور همۀ ما است اين رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهاي انسان و در برخي مواقع پديده هاي طبيعي مي باشند.

بعضي از رکورد ها نيز در رشته هاي مختلفي هستند که شايد برخي از آن ها را واقعا نشنيده باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکوردهاي عجيب در کتاب گينس تعداد کمي ندارند و بسيار متنوع اند، با ما همراه باشيد تا در اين بخش جديد در مجله اينترنتي برترين ها، جديد ترين و متفاوت ترين رکورد هاي ثبت شده در گينس را مشاهده کنيد و از آن ها باخبر شويد.

مثل هميشه ما را با نظراتتان ياري کنيد.

****


بزرگترين کلکسيون مربوط به دکتر هو

دختربچه 13 ساله به نام «ليلي کانرز» از سوانسي در ولز رکورد بزرگترين کلکسيون يادگاري هاي دکتر هو را به دست آورده است. او توانسته 6641 قطعه مربوط به اين سريال را جمع آوري کند. ليلي از 4 سالگي که پدرش يک دالک سفيد، يک مجسمه تام بيکر و يک سايبرمن به او هديه داد، يکي از طرفداران اين برنامه شده و از آن زمان جمع آوري مجموعه اش را آغاز کرده است. کلکسيون او شامل مجسمه، ماگ و کارت هاي دکتر هو مي باشد. بااين حال هنوز يک چيز وجود دارد که ليلي مي خواهد به مجموعه اش اضافه کند: يک دالک با ابعاد واقعي. رکورد قبلي متعلق به يان اوبراين از منچستر بود که 4620 قطعه داشت. اين رکورد باعث شد ليلي بتواند بسياري از ستارگان اين سريال را مشاهده کند.











پيرترين بازيکن هاکي روي يخ در جهان

مارک سرتيش هميشه ورزش هاکي روي يخ را دوست داشته، دوست دارد و خواهد داشت. او اين ورزش را فرصتي براي داشتن بهترين دوست ها مي داند. مارک و دوستانش از مينه سوتا هرهفته دور هم جمع مي شوند و سه بازي درمقابل تيم حريفشان انجام مي دهند تا يک برنده مشخص شود. اين اتفاق در مينه سوتا چيز عجيبي به نظر نمي رسد تا زماني که متوجه مي شويد مارک 95 سال سن دارد! بسياري از مردم تعجب مي کنند که چطور مردي با اين سن در چنين ورزش پرخطر و شديدي شرکت مي کند. مارک مي گويد: «هميشه در اين بازي خطر آسيب ديدن وجود دارد اما به ياد ندارم تا به حال درمورد ادامه اين بازي شک کرده باشم.» مارک که پيرترين بازيکن هاکي روي يخ در جهان است با هم تيمي هاي خود که به طور ميانگين 50 سال از او جوانتر هستند درمقابل رقبايي که مشتاقند آن ها را ببرند بازي مي کنند. مارک از سال 1932، يعني وقتي تنها 10 سال داشت اين ورزش را آغاز کرده است. او ابتدا بدون اسکيت بازي مي کرد اما بعد از اينکه يک جفت اسکيت مسابقه برنده شد، خودش تعادل و ايستايي که براي پوشيدن اسکيت هاکي نياز بود را آموخت. او براي اينکه بتواند از نظر فيزيکي براي هاکي متناسب باشد، هر هفته ورزش هايي مثل شنا، وزنه برداري و کشش انجام مي دهد و روزهايي که روي يخ نيست چندين کيلومتر پياده روي مي کند. او همچنين به طور منظم تخم مرغ، سوسيس و نان تست با کره بادام زميني و ژله هرروز صبح مي خورد و شب ها مرغ و سبزيجات مي خورد. مارک از وقتي 87 ساله شد اين رکورد را به نام خود ثبت کرد. در 32 سال گذشته او در مسابقات زيادي در شهرهاي متعدد از جمله تورنتو، کانادا، مينه سوتا، رنو و لاس وگاس نوادا و .. شرکت کرده است. نقطه اوج او زماني بود که شانس اين را پيدا کرد با تيم حرفه اي NHL که تيم مورد علاقه اش بود بازي کند. مارک هنوز هم بازي مي کند و رکورد باورنکردني خود را حفظ کرده و بسياري از بازيکنان هاکي را تحت تاثير قرار داده است. بااين حال مارک نمي تواند تصور کند زمانش را صرف چيز ديگري کند، حتي در 95 سالگي. او هيچ دارويي براي درد مصرف نمي کند و اميدوار است هرگز اين کار را نکند. ساده ترين چيز براي او بيرون رفتن و بازي کردن است.























ساخت سريعترين ماشين بامپر

کالين مهندس انگليسي، تجربه زيادي در تدبيل چيزهاي غيرمعمول به ماشين هاي فوق العاده سريع مسابقه اي دارد و تاکنون سريع ترين کالسکه بچه و سريع ترين اسکوتر جهان را ساخته است. آخرين تلاش او تبديل يک ماشين برقي کودکان به سريع ترين ماشين بامپر است. يک راننده حرفه اي اين ماشين را در فرودگاهي در بريتانيا آزمايش کرد و سرعت آن به 161.476 کيلومتر بر ساعت رسيد. تقريبا دو برابر سرعت متوسط يک ماشين بامپر! ساخت اين ماشين سه هفته طول کشيد. کالين يک موتور هونداي 600 سي سي را به آن اضافه کرده است.







رکورد خوردن بيشترين همبرگر در يک دقيقه

رستوران همبرگر زارک در مترو مانيل در فيليپين با چالش هاي خوردن برگر در ميان مردم محلي شناخته مي شود اما اين رستوران تصميم گرفته قدمي فراتر بگذارد و 10 نفر از بهترين شرکت کننده ها را براي ثبت عنوان جهاني گينس دعوت کند. پس از يک دور پرتنش، در نهايت فقط کلوين «زارک من» مدينا و ريکاردو فرانسيسکو باقي ماندند تا براي رکورد بيشترين همبرگري که در يک دقيقه خورده شده تلاش کنند. ريکاردوي 24 ساله ثابت کرد براي به دست آوردن اين رکورد گرسنه تر بود و توانست 5 همبرگر 107 گرمي را در يک دقيقه بخورد و وقتي بعد از مسابقه از او پرسيده شد که حالا چه احساسي دارد گفت: «هنور گرسنه هستم.» هرچند زارک من نتوانست در اين رقابت پيروز شود اما همچنان رکورد سريعترين زمان خوردن 12 پيتزا را که قبلا کسب کرده بود نگه داشته است. قوانين گينس براي ثبت اين رکورد اين است که شرکت کنندگان در لحظه مي توانند تنها يک همبرگر و با يک دست بخورند. آن ها مي توانند يک چاشني به همبرگرهايشان اضافه کنند و يک ليوان آب با دست ديگرشان نگه دارند. رکورد بيشترين همبرگر خورده شده در سه دقيقه متعلق به تاکرو کوباياشي از توکيو و 12 همبرگر است.








رکورد چيدن توت فرنگي بعد از زلزله

مردم شهر واتاري در ژاپن رکورد جديد گينس با عنوان بيشترين افرادي که همزمان به چيدن توت فرنگي مشغول شدند را به دست آورده است.

1141 نفر با هم همکاري کردند تا اين رکورد خوشمزه را کسب کنند. اين رکورد معناي خاصي براي ساکنان واتاري داشت، زلزله اخير و سونامي به خاک آن ها صدمه زد که قبلا براي توليد زياد توت فرنگي شناخته مي شد. اين رکورد در يک گلخانه بزرگ که بعد از اين فاجعه طبيعي ويرانگر ايجاد شده بود، به دست آمد. جالب توجه است که رکورد سنگين ترين توت فرنگي جهان هم متعلق به ژاپن است و کوجي ناکائو آن را در سال 2015 با وزن 250 گرم برداشت کرده است.












ثبت دو رکورد اسکيت بورد در نمايش تلويزيوني

جگر ايتون بازيکن 16 ساله دو رکورد جهاني گينس را در يک نمايش تلويزيوني به نام خود ثبت کرد. او با کمک اسکيت باز حرفه اي «کريس کول» تيمي دو نفره تشکيل دادند و رکورد طولاني ترين حرکت با اسکيت بورد روي يک نرده را به دست آوردند، مهارتي که به نيرو و تعادل زيادي نياز دارد. همچنين رکورد فيکي کيک فيليپ را نيز به دست آورد، حرکتي که اسکيت سوار بايد اسکيت را 360 درجه با پاي جلوي خود بچرخاند. کريس اول رفت، او بايد بيش از 14 فيکي کيک فليپ را براي شکستن رکورد قبلي اجرا مي کرد. او در اولين تلاش خود توانست 24 حرکت اجرا کند. رکورد قبلي حرکت بااسکيت روي نرده نيز 30.6 متر بود و جگر توانست آن را به 62.1792 متر برساند، يعني دو برابر رکورد قبلي. پس از گرفتن گواهي گينس، جگر و برادرانش مجموعه اي از عنوان هاي سرگرم کننده را نيز اجرا کردند شامل:

بيشترين بندکفشي که در يک دقيقه گره خورده
بيشترين جورابي که در يک دقيقه پوشيده شده
بيشترين تخم مرغي که در يک دقيقه با انگشتان پا خرد شده
بيشترين استيکي نت روي بدن در 30 ثانيه
بيشترين استيکي نت روي صورت در 30 ثانيه
بيشترين تيشرتي که در يک دقيقه پوشيده شده
بيشترين بادکنکي که با نشستن روي آن در 30 ثانيه ترکانده شده
بلندترين ارتفاع دوناتي که روي هم چيده شده

اگرچه هيچ يک از آن ها موفقيت آميز نبود. در سال 2012 جگر عنوان جوانترين ورزشکار ايکس گيم جهان را در سن 11 سال 129 روزگي کسب کرد.












ثبت دو رکورد در کنفرانس SXSW









هرسال کنفرانس سالانه SXSW فيلم، هنرهاي تعاملي و جشنواره موسيقي در آستين، تگزاس برگزار مي شود. در اولين روز اين رويداد، بن لونتال، بنيانگذار اپليکيشن رزرو رستوران «Resy» رکورد بلندترين توده تورتيلا که روي هم چيده شده را به دست آورد. بن رکوردي که سال 2010 توسط ريچارد گادفري با 58 سانتيمتر به دست آورده بود را شکست. روز بعد، کارمند «Freebirds World Burrito» لندن نيکولز، رکورد بيشترين بوريتو ساخته شده در سه دقيقه را به دست آورد. لندن بايد حداقل 9 بوريتو را مي ساخت و موفق شد.









بزرگترين اجتماع مردم با لباس راهبه

بزرگترين گردهمايي مردم با لباس راهبه شامل 1436 شرکت کننده بود که در ايرلند در 30 ژوئن 2012 به دست آمد.




بزرگترين عنکبوت

بزرگترين عنکبوت عنکبوت پرنده خوار جالوت است. عنکبوتي که در تصوير مشاهده مي کنيد رزي نام دارد و متعلق به والتر بامگارتنر از اتريش است. دهانه پاي اين گونه 28 سانتيمتر است.






بيشترين دومينو به شکل هرم سه بعدي

بيشترين دومينويي که در ساخت يک هرم سه بعدي به کار گرفته شده 13486 دومينو است که توسط توليد دومينوي سينرز در آلمان در سال 2012 ساخته شده است.

















منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران

گروه‌های مافیایی جمع‌آوری زباله کارگرانشان را از بین زنان و مردان بی‌خانمان، مهاجران بیکار، معتادان متجاهر و کودکان کار انتخاب می‌کنند تا پول بیشتری به جیب بزنند. این گروه‌ها سال‌هاست که مدیریت و گردش مالی پسماند‌های خشک تهران را در دست گرفته‌اند و با توجه به درآمد‌های میلیونی اجازه نهایی‌شدن طرح‌های مربوط به مدیریت پسماند را نمی‌دهند.

به گزارش همشهری آنلاین، از این‌رو تاکنون طرح‌های اجرایی‌شده درخصوص جمع‌آوری زباله‌گرد‌ها و... با شکست مواجه شده، اما گویا مدیریت شهری در دوره ششم عزم خود را برای شکست‌دادن این مافیای مخوف جزم کرده است و قصد دارد برای همیشه ریشه این افراد را خشک کند؛ مافیایی که بنا به‌گفته‌های رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از هر زباله‌گرد ۲۰تا ۵۰میلیون تومان درآمد دارد. البته که پشت پرده‌های زیادی در حوزه پسماند‌های خشک وجود دارد که این مقام مسئول آن‌ها را تشریح و تأکید کرده است که شهرداری قصد مبارزه جدی با آن را دارد و به هیچ قیمتی از این تصمیم عقب‌نشینی نخواهد کرد.

پیمان‌کاران نقره‌داغ می‌شوند

در گذشته شاهد تخلفاتی توسط پیمانکاران بودیم. در این دوره با اصلاح قرارداد‌ها تلاش کردیم این موضوع را به حداقل و حتی صفر برسانیم؛ بنابراین پیمانکاران نه‌تن‌ها حق جمع‌آوری زباله‌های خشک از داخل مخازن را ندارند بلکه باید طرح نوماند را عملیاتی کنند و پسماند‌های خشک تفکیک‌شده را از در منزل شهروندان جمع‌آوری کنند. برای هر پیمانکار محدوده جغرافیایی تعیین شده است که باید در حوزه نظافت شهری خدمات ارائه دهد؛ بنابراین مشاهده هر نوع تخلف از فعالیت و تردد زباله‌گرد‌ها تا جمع‌آوری پسماند‌های خشک از داخل مخازن سبب برخورد جدی با پیمانکار می‌شود و او باید پاسخگو باشد. در واقع با این کار‌ها پیمانکاران نقره‌داغ می‌شوند.

جمع‌آوری ۶۰۰تن زباله خشک از مافیا فقط در ۱۵روز

این روز‌ها شاهد فعالیت خودرو‌های ملودی در بحث جمع‌آوری غیرمجاز پسماند‌های خشک هستیم که قطعا این کار تخلف است و تاکنون حدود ۱۴۰دستگاه خودروی ملودی توقیف کرده‌ایم. علاوه بر آن مافیا و پیمانکاران پسماند‌های خشک جمع‌آوری‌شده توسط زباله‌گرد‌ها را از طریق کانتینر جابه‌جا می‌کنند که طی ۱۵روز گذشته حدود ۶۰۰تن زباله خشک از این خودرو‌ها جمع‌آوری کردیم.

جریمه ۱۲میلیارد تومانی

در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم و مماشات نمی‌کنیم. پیمانکاران باید بدانند در چهارچوب مقررات عمل کنند و به ازای هر زباله‌گرد یک میلیارد تومان پیمانکاران جریمه می‌شوند. نمونه بارز جریمه ۱۲میلیارد تومانی یک پیمانکار است که در حوزه استحفاظی‌اش تفکیک پسماند خشک از مخزن صورت می‌گرفت. این برخورد سبب شده تا پیمانکاران بدانند شهرداری با تخلفات در حوزه پسماند با جدیت برخورد خواهد کرد.

افزایش حس مسئولیت اجتماعی

اقدامات پیش‌بینی‌شده در حوزه پسماند خشک اساسی و ریشه‌ای است و باور داریم مشارکت شهروندان در راستای حس مسئولیت اجتماعی کمک‌کننده خواهد بود؛ چراکه پسماند‌های خشک تفکیک شده نهایتا ۴۰ تا ۵۰هزار تومان توسط پیمانکاران در قالب طرح نوماند از شهروندان خریداری می‌شوند که شاید خیلی مبلغ قابل‌توجهی نباشد، اما سبب ایجاد حس مسئولیت اجتماعی شهروندان و همراهی آن‌ها در پاکیزگی و نظافت شهر می‌شود.

جمع‌آوری پسماند توسط پاکبانان

پاکبانان حدود ۱۲تا ۱۴میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند که قطعا با مشکلات اقتصادی، دستمزد بالایی نیست. در راستای توجه به معیشت پاکبانان طرحی را به‌صورت آزمایشی در منطقه ۱۰اجرایی کرده‌ایم. در این طرح پاکبانان در محدوده فعالیت‌شان علاوه بر نظافت شهر و جمع‌آوری زباله‌های تر، می‌توانند به خانه‌های شهروندان مراجعه و پسماند‌های خشک آن‌ها را دریافت کنند. پیمانکاران این زباله‌ها را خریداری می‌کنند و با این اقدام حقوق پاکبانان به ۲۰میلیون تومان هم می‌رسد.

رصد تخلفات طرح نوماند

نوماند طرح نوپایی است و قطعا نقاط ضعفی دارد؛ به‌طور مثال نداشتن توجیه اقتصادی در برخی از موارد سبب می‌شود تا نیرو‌ها در زمان تعیین شده اقدام به مراجعه و دریافت پسماند‌های خشک تفکیک‌شده، نکنند. البته که این تخلف است و برای رصد چنین مواردی بستری فراهم شده است تا پس از بررسی‌ها و پایش دقیق، نقاط ضعف رفع شود. همچنین برای ایجاد توجیه اقتصادی پیمانکاران تلاش کردیم تعداد کاربران را افزایش دهیم و امیدوارم به‌زودی شاهد توسعه و فراگیری طرح نوماند و برچیده‌شدن بساط مافیای زباله باشیم.

فعالیت مافیا در گاراژ‌ها

مافیا یک شبکه پیچیده و گسترده است که گاراژ‌های فروش ضایعات مخفیگاه این شبکه است. نمونه بارز آن خیابان خاوران است که ظاهرا به‌دلیل دریافت مجوز فعالیت از درگاه ملی، کارهایشان قانونی است، اما براساس بند۲۰ ماده‌۵۵ قانون شهرداری فعالیت ضایعات‌فروشان در داخل شهر ممنوع است و باید به خارج از شهر بروند. در چنین شرایطی خرید زباله در این گاراژ‌ها تخلف است؛ چراکه مالکیت زباله‌های خشک داخل مخزن متعلق به شهرداری است و خرید و فروش غیرمجاز آن ممنوع است و برابر دستور قضایی با متخلفان برخورد می‌شود.

رفت و روب ۱۳۰میلیون مترمربع از شهر

در دوره‌های گذشته ۱۵۴پیمانکار در رفت‌وروب و نظافت شهر فعالیت می‌کردند. حدود ۱۳۰میلیون مترمربع از سطح شهر باید رفت‌وروب شود و اگر رفت‌وروب هر ۱۰هزار مترمربع توسط یک کارگر صورت گیرد، نیاز هست ۱۳هزار پاکبان نظافت شهر را انجام دهند. با فرهنگسازی و مشارکت مردم می‌توان این حجم از کار را کاهش داد؛ البته با اصلاح قرارداد‌ها در دوره جدید تعداد پیمانکاران به ۱۴مورد رسیده است. همچنین با استفاده از جارو‌های مکانیزه بخشی از کار‌ها (۴۰هزار مترمربع) با خودرو‌های برقی صورت می‌گیرد.

تولید روزانه ۷۵۰۰تن زباله

روزانه حدود ۷۵۰۰تن زباله در تهران تولید می‌شود که ۳۰درصد (۱۵۰۰تن) آن‌ها زباله‌های خشک و ۷۰درصدشان (۶هزار تن) زباله‌های‌تر هستند. در طرح جامع مدیریت پسماند این موضوع تکلیف شده است، ایجاد نوماند سختی‌های بسیاری دارد، اما ما تلاش کردیم تا زیرساخت‌های لازم را مهیا کنیم. نوماند یک نرم‌افزار و بستر هوشمند است که تلاش کردیم تا ایده‌ها و تجربه‌های مفید را جمع‌آوری کنیم. اکنون این طرح در ۲۲منطقه شهر آماده خدمت‌رسانی است و ۱۲هزار و ۷۰۰کاربر دارد که این میزان کاربر افزایش خواهد یافت.

شهرداری؛ مالک زباله‌های خشک مخازن

طبق قانون ماده ۱۶مدیریت پسماند زمانی که زباله داخل مخزن گذاشته می‌شود، مالکیتش برای شهرداری تهران است. پس برداشتن این پسماند‌ها از مخازن به مثابه سرقت است و به همین دلیل به این افراد زباله‌دزد می‌گوییم. این اقدام از نظر قانون جرم است، اما به‌دلیل اینکه مجازات این جرم بسیار ناچیز بود، قدرت بازدارندگی نداشت؛ چرا که درآمد این زباله‌دزد‌ها بیشتر از جریمه تعیین شده بود.

عملیاتی‌شدن استخدام زباله‌گرد‌ها

اگر مردم افرادی که زباله جمع می‌کنند را رصد کنند، اطلاعات جالبی به‌دست می‌آورند. یکی از پیمانکار‌ها به بنده توضیح داد که یک‌بار به زباله‌گردی اعلام کرده که بهتر است به‌عنوان پاکبان استخدام شود؛ چون این کار بیمه و حقوق ثابت دارد. این فرد از طریق پیمانکار رصد و در نهایت مشخص شد که زباله‌گرد است و در یک خانه محقر محدوده منطقه ۲۰زندگی می‌کند. نصف خانه‌اش مملو از زباله‌های خشک بود که براساس نظر کارشناسان حدود ۶۰میلیون تومان ارزش داشت، اما مافیا از او ۱۰میلیون تومان می‌خرید. جالب است بدانید که این فرد اکنون به‌عنوان پاکبان در شهرداری استخدام شده است.

کاهش زباله‌گرد‌ها در شهر

هر چند هنوز زباله‌گرد‌ها در تهران هستند، اما نزدیک به ۸۰درصد آن‌ها در بازه زمانی ۱۴فروردین تا به امروز کم شده‌اند و همچنین نزدیک به ۶۰۰تن زباله خشک از زباله‌جمع‌کن‌ها و ۱۵۰خودرو از زباله‌گرد‌های غیرمجاز توقیف کرده‌ایم.

دیگر خبرها

  • عکس باورنکردنی از اسکوربرد دربی کوچک تهران
  • تصویری باورنکردنی از زباله‌های بیمارستانی در ساحل خزر خبرساز شد
  • یک آمار جالب؛ آنچلوتیِ مربی، مانع از شکسته‌شدن رکورد آنچلوتیِ بازیکن شد!
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • وضعیت عجیب و باورنکردنی خیابان‌های دبی بعد از سیل + ویدئو
  • حرکت بی‌نقص و باورنکردنی یک خودرو در سیل دبی سوژه شد + ویدئو
  • (عکس) تصویر باورنکردنی و جدید از احسان علیخانی
  • افزایش باورنکردنی قیمت کارخانه ای پژو پارس
  • تفاوت قد عجیب این زوج در گینس ثبت شد
  • علی داوودی: اگر یک درصد هم فکر کنم شانس مدال ندارم، المپیک رفتنم جالب نیست