Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: ۵۴ درصد داوطلبان انتخابات شوراها شهر و روستای استان بوشهر زیر ۴۰ سال سن دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سید اسماعیل موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر در حال انجام است اظهار داشت: فردا نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی مراجع چهارگانه اعلام می‌شود و هیئت‌های اجرایی انتخابات فعالیت خود را از 17 فروردین آغاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 54 درصد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان بوشهر زیر 40 سال سن دارند، بیان کرد: داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر 8 درصد جوان‌تر از میانگین کشوری هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر با بیان اینکه میزان تحصیلات داوطلبان نسبت به دوره پیش 10 درصد بهبود یافته است، افزود: در استان بوشهر 30 درصد داوطلبان زیر دیپلم هستند که در شورای روستایی ثبت نام کرده‌اند، 18 درصد داوطلبان دارای مدرک دیپلم و 82 درصد هم مدرک تحصیلی‌شان فوق دیپلم و بالاتر است.

موسوی با بیان اینکه وضعیت تحصیلی داوطلبان استان بوشهر بهتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: 54 درصد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور تحصیلاتشان زیر دیپلم است اما این آمار در استان بوشهر 30 درصد است.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر بر اساس مصوبه مجلس برای این دوره تغییر کرده است گفت: بر اساس این مصوبه شهرهایی که تا 50 هزار نفر جمعیت دارند، پنج عضو اصلی و سه عضو علی البدل، در شهرهای 50 تا 200 هزار نفر جمعیت هفت عضو اصلی و پنج عضو علی البدل و در شهرهای 200 تا 500 هزار نفر 9 عضو اصلی و شش علی البدل، در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر دارند.

وی با اشاره به اینکه در دوره پنجم شوراهای اسلامی استان بوشهر 1518 نفر انتخاب می‌شوند تصریح کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی در شهرها و روستاهای استان بوشهر یک‌هزار و 518 نفر انتخاب می‌شوند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر با بیان اینکه تعداد اعضای شورای شهرهای 37 گانه استان بوشهر امسال 14 نفر کاهش می‌یابد افزود: بر اساس مصوب مجلس شورای اسلامی، تعداد اعضای شورای اسلامی شهرهای استان بوشهر، در دوره پنجم با کاهش 14 نفری از 209 نفر به 195 نفر می‌رسد.

موسوی با بیان اینکه تعداد اعضای شورای شهر بوشهر از 11 نفر به 9 نفر کاهش می‌یابد خاطر نشان کرد: شورای شهرهای برازجان، کنگان و گناوه که اکنون 9 عضو دارند، در دوره جدید دارای 7 نفر عضو هستند.

وی افزود: پیش از این شورای اسلامی شهرهای خورموج، دیر و دیلم هفت عضو و 30 شهر دیگر استان، پنج نفر عضو داشتند، در حالی که همه این شهرها در دوره جدید پنج عضو تعیین شده است.

وی با اشاره به این‌که 26 روستا به روستاهای دارای شورا در استان بوشهر افزوده شده است، بیان کرد: در دوره پیش در 381 روستا، شورای اسلامی فعال بود اما در دوره جدید 407 روستا و تیره عشایری دارای شورا هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر تصریح کرد: شورای اسلامی 51 روستا، پنج عضو و بقیه روستاها و تیره‌های عشایری هر کدام سه عضو دارند.

انتهای پیام/

R41363/P41362/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۱۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه «دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری ۸ سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است»، اظهار کرد: قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را بر عهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد؛  سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیات رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

به گزارش ایسنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳