Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قلب هر انسانی از مشکلاتی که به علت آلایندگی‌های زیست محیطی بر مردم خوزستان تحمیل می‌شود، به درد می‌آید؛ گفت: از معاون اول رییس جمهور می‌خواهیم که مردم خوزستان را از شر تمام فلرهای نفتی نجات دهند.

جواد کاظم‌نسب الباجی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بهره‌برداری از فاز دوم طرح آماک که فردا (چهارشنبه) با حضور معاون اول رییس جمهور در اهواز برگزار می‌شود، اظهار کرد: قبلا به وزیر نفت تذکر دادم که بارش‌های پاییزی که برای مردم مشکلات تنفسی ایجاد می‌کند، ناشی از همین فلرهای نفتی است که سالیان سال است در خوزستان و اهواز بر مردم زحمت و رنج و دشواری تنفسی را تحمیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فلرهای نفتی سالیان زیادی مردم اهواز و استان خوزستان را با مشکلات زیست محیطی بسیاری مواجه کرده و خرسندیم که بعد از این زمان بسیار طولانی بالاخره طرحی هر چند کوچک برای جمع‌آوری گاز ترش نفتی در خوزستان اجرا می‌شود اما اگر واقعا می‌خواهند قدمی برای حل مشکلات زیست محیطی خوزستان بردارند، باید برنامه جمع‌آوری تمام گازهای ترش و خاموش کردن مشعل‌های نفتی را داشته باشند که اکنون پیرامون اهواز و برخی دیگر از شهرستان‌ها در حال سوختن است.

نماینده اهواز در خانه ملت عنوان کرد: از منابع نفتی خوزستان ثروت‌های ملی احصا می‌شود ولی از این ثروت هیچ عایدی به مردم استان و حتی مردم ساکن پیرامون این تاسیسات نفتی نمی‌رسد و تنها بیماری‌های صعب‌الاعلاج و بیماری‌های ریوی ناشی از آلودگی سوختن مشعل‌های نفتی و ورود روزانه بیش از 100 میلیون لیترمکعب گاز ترش به هوای خوزستان به مردم تحمیل می‌شود.

کاظم‌نسب الباجی ادامه داد: بنابراین از معاون اول رییس جمهور انتظار داریم جمع‌آوری تمام گاز های ترش و فلرهای نفتی و خاموش کردن مشعل‌ها را در برنامه اجرایی قرار دهند. تا کی قرار است مردم خوزستان در کارگاهی زندگی کنند که منافع آن به سایر نقاط کشور برده می‌شود و از این کارگاه تنها درد، رنج، بیماری‌های صعب‌الاعلاج، بارش‌های آلوده، ریزگردها و زندگی سخت به مردم تحمیل شود؟ باید وجدانی وجود داشته باشد که مردم را از این وضعیت نجات دهد.

وی افزود: بنابراین از معاون اول رییس جمهور می‌خواهیم مردم خوزستان را از شر تمام فلرهای نفتی نجات دهند. چندین سال است که مشعل‌های نفتی و گاز ترشی که روزانه وارد هوا می‌شود، فضای خوزستان را مسموم کرده و آلودگی‌های زیست محیطی جبران‌ناپذیری را به مردم تحمیل کرده است. مسئولان نفتی چه زمانی می‌خواهند به خودشان بیایند و به داد مردم برسند؟

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نفتی خوزستان به مسایل زیست محیطی استان گفت: مسئولان نفتی چه خدماتی به مردم خوزستان و یا حداقل مردم ساکن در چاه‌های نفت و تاسیسات نفتی ارایه کرده‌اند؟ تا کی این مسئولان می‌خواهند گوش به فرمان مقامات رده بالا باشند؟ مردم خوزستان 8 سال جنگ نابرابر و 13 سال هجوم گرد و غبار و محرومیت از آب و برق را تجربه کردند؛ چرا به داد مردم نمی‌رسند.

کاظم‌نسب الباجی ادامه داد: واقعا تعجب می‌کنم؛ اگر کسی وجدان بیدار و ضمیر آگاهی داشته باشد قطعا محرومیت مردم خوزستان از تنفس هوای پاک را در سالیان طولانی می‌بیند. معاون اول رییس جمهور لطفا پس از بهره‌برداری طرح آماک سری به بیمارستان شفا و بیمارستان بقایی 2 در اهواز بزنند. انواع بیماران صعب‌الاعلاج و سرطانی در این بیمارستان‌ها نشانگر وضعیت حاد محیط زیست و آلایندگی‌های زیست محیطی در خوزستان است.

وی افزود: قلب هر انسانی که وجدان داشته باشد با دیدن چنین صحنه‌هایی به درد می‌آید. مردم در خوزستان به علت سوختن مشعل‌های نفتی و ورود گازهای سمی و ترش و انواع و اقسام دیگر مشکلات زیست محیطی با انواع بیماری‌های صعب‌الاعلاج دست و پنجه نرم می‌کنند. مردم دیگر حوصله زندگی ندارند و امید مردم خوزستان از دست رفته است. چه زمانی می‌خواهند درد و رنج مردم را ببیند و به داد آنها برسند؟ از معاون اول رییس جمهور می‌خواهیم که مردم شریف خوزستان را از شر این آلایندگی‌ها نجات دهند.

نماینده اهواز در خانه ملت با بیان این‌که آغاز به کار دیرهنگام فاز دوم طرح آماک نشانگر ضعف مدیران نفتی استان است، اظهار کرد: این‌که بعد از سال‌های بسیار طولانی شاهد این باشیم که طرحی بالاخره اجرا شود که بخش بسیار کوچکی از فلرهای نفتی را جمع آوری می‌کند، نشانگر ضعف مدیران است که اغلب پروازی هستند. مدیری که در هفته تنها دو روز به خوزستان می‌آید، چه زمانی می‌تواند از آلاینده‌های نفتی خبردار شود؟ ارزش افزوده و درآمد نفت به تهران می‌رود و دفاتر نفتی تماما در تهران است اما آلایندگی‌های جبران‌ناپذیر نفتی تنها و تنها به مردم خوزستان تحمیل می‌شود.

کاظم‌نسب الباجی ادامه داد: مدیران نفتی خوزستانی چه خدماتی به مناطق پیرامون تاسیسات نفتی ارایه کرده‌اند؟ اگر به هر انسانی بگوییم که روستاهای سرزمینی که رودخانه‌های کارون، کرخه، دز و جراحی را دارد تماما فاقد آب شرب هستند، دیوانه می‌شود.

وی طرح آماک را نشانگر قدم مثبتی دانست و گفت: قطعا این طرح گام مثبتی محسوب می‌شود اما بدون شک جمع‌آوری تمام گازهای ترش و فلرهای نفتی باید در دستور کار فوری قرار بگیرد. مدیران پروازی نفتی نیز جدا از پیروی از دستورات مقامات رده بالا و انجام وظایف خود، نیم‌نگاهی به مردم خوزستان به ویژه ساکنان مناطق پیرامون تاسیسات نفتی داشته باشند؛ بسیاری از مناطق خوزستان و به ویژه در اطراف اهواز فاقد گاز هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج

حمیدرضا نامداری در حاشیه بازدید از پروژه انتقال فاضلاب خط چهار حصار کرج افزود: با توجه به اهمیت زیست محیطی بستر و حریم رودخانه کرج تا خرداد ماه سال جاری شبکه جمع آوری فاضلاب خط چهار حصار کرج تکمیل می شود.

وی بیان کرد: به منظور رفع مشکلات زیست محیطی و دفع بهداشتی فاضلاب، این پروژه به طول حدودسه هزارو ۵۰۰ متر در دست اجرا قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفا البرز در ادامه تاکید کرد: با تکمیل این شبکه جمع آوری فاضلاب ، ۶۰۰ انشعاب فاضلاب به ساختمان های منطقه حصار کرج با جمعیتی حدودهفت هزارو۵۰۰ نفر واگذار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد