Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: برای تحقق شعار امسال بسته‌ای طراحی شده و در مرحله تصویب است و آن را به همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها می‌دهیم.

به گزارش «قدس آنلاین»، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در اولین نشست هفتگی خود با خبرنگاران در سال ۹۶، با اشاره به گزارش خزانه از بودجه سال ۹۵، گفت: در سال ۹۵ بالغ بر ۲۹۴ هزار میلیارد تومان منابع مصوب داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار مربوط به خزانه است.

وی افزود: براساس گزارش واصله ۲۸۲ هزار میلیارد تومان یعنی ۹۶ درصد منابع تحقق پیدا کرد.

نوبخت تصریح کرد: ۱۵۷ هزار میلیارد تومان از محل درآمدها باید کسب می‌شد که از این رقم ۱۴۸ هزار میلیارد تومان را کسب کردیم. همچنین ۷۹ هزار میلیارد تومان برای واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای پیش‌بینی کردیم که ۷۴ هزار میلیارد تومان یعنی ۹۴ درصد تحقق پیدا کرد.

نوبخت با بیان اینکه سال ۹۵ بدون کسری بودجه برای دولت سپری شد، اظهار داشت: از مجموع ۲۹۴ هزار میلیارد تومان ۲۸۲ هزار میلیارد تومان وارد خزانه شد، یعنی ۹۶ درصد. عدم تحقق ۱۰۰ درصدی به معنای کسری بودجه نیست، بلکه به دلیل عدم تحقق درآمدها بود.

نوبخت اضافه کرد: سال ۹۵ با همه سختی‌ها از نظر ترکیب منابع و مصارف سال خوبی بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بخشی از بدهی دولت به نظام بانکی را در سال ۹۵ پرداخت کردیم، گفت: ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به نظام بانکی را کم کردیم و در عین حال ۲۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به سرمایه دولت در بانک‌های دولتی اضافه کردیم.

نوبخت درباره برنامه دولت برای تحقق شعار سال گفت: پس از نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور ابلاغیه‌ای را به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردند. یکی از اصلی‌ترین مخاطبان ابلاغیه آقای دکتر روحانی، سازمان برنامه و بودجه کشور است.

وی اضافه کرد: برای این منظور بسته‌ای طراحی شده و در مرحله تصویب است و آن را به همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها می‌دهیم. تقسیم کار ملی صورت و در پایان سال هیچ کسی نمی‌تواند فرافکنی کند و از مطالبه رهبر انقلاب از دولت طفره برود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ما برنامه ویژه دیگری برای سال ۹۶ داریم و آن صرف ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات پیش‌بینی شده در بودجه ۹۶ برای افزایش حقوق بازنشستگان و کاهش نابرابری‌ها در حقوق‌های این عزیزان است. همچنین مصمم هستیم پاداش بازنشستگان فرهنگیان عزیز که در سال ۹۵ بازنشسته شدند را در هفته معلم پرداخت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت عدم گزارش حادثه پلاسکو از سوی دولت، گفت: لابد این گزارش هنوز آماده نشده که اگر آماده باشد حتما به مردم ارائه می‌شود.

سخنگوی دولت جایگزینی برخی شبکه‌های پیام‌رسان فارسی به جای تلگرام را نیز تکذیب کرد.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا از دولت فرد دیگری غیر از آقای روحانی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود یا خیر؟ گفت: دولت یک رئیس دارد و همه دنبال رئیس هستیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا ستاد آقای روحانی برای انتخابات تشکیل شده یا خیر؟ اظهار داشت: خیر ستادی تشکیل نشده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آقای بقایی از مسئولان دولت قبل خواستار مناظره با آقای دکتر روحانی شده‌اند. نظر شما در این باره چیست؟ گفت: ایشان و یا هر نامزد دیگری که سوالی دارند کارشناسان سازمان برنامه و بودجه می‌توانند، پاسخ دهند، هر چند ایشان باید پاسخگو باشند، ولی آمادگی داریم کارشناسان ما پاسخ را بدهند.

نوبخت درباره موضع دولت در بازداشت برخی مدیران تلگرامی حامی دولت، گفت: این بازداشت‌ها موجب نگرانی دولت شد. نباید فضای رسانه‌ای امنیتی شود و خبرنگارانی که در چارچوب قانون در فضای اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند احساس ناامنی کنند. دولت از این بازداشت‌ها نگران است و جناب رئیس‌جمهور دستور پیگیری به وزیر کشور دادند و این گزارش در دست انجام است، اما آماده نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم

مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان گفت: از جمله برنامه‌های پیش روی این دفتر پیگیری اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی (ایجاد سامانه تغذیه، مدیریت هزینه) در سال جدید است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین امامعلی پور، مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان در خصوص فعالیت‌های این دفتر در سال ۱۴۰۲ گفت: این دفتر شامل دو گروه برنامه و بودجه و تشکیلات، تحول اداری و بهره وری است که از جمله مهم‌ترین اقدامات آن می‌توانیم به هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی و تهیه و تدوین طرح الگوی نوین تغذیه دانشجویی و اجرایی کردن بودجه ریزی عملیاتی اشاره کنیم.

امامعلی‌پور تصریح کرد: تهیه و تدوین سند راهبردی سازمان، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی سالانه سازمان در سال‌های (۱۴۰۱، ۱۴۰۲، ۱۴۰۳)، توانمندسازی و ارتقاء صلاحیت حرفه‌ای منابع انسانی سازمان، طراحی و ایجاد چرخه مدیریت بهره وری و بهبود عملکرد، پیاده سازی بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، راه‌اندازی کمیته ساختار سازمان برای اصلاح، به‌روزرسانی و بازطراحی ساختار سازمانی، برنامه محوری در ابلاغ اعتبارها، مستندسازی، اصلاح و مهندسی مجدد فرآیند‌های مورد عمل در سازمان (مهندسی و هوشمند سازی فرایند‌های سازمان) از دیگر اقدامات این سازمان در سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه کمیته بررسی طرح‌های پژوهشی برای اولین بار سال گذشته در سازمان امور دانشجویان ایجاد شده است؛ اظهار کرد: به روز رسانی و پیشنهاد تعرفه‌های جدید خدمات سازمان امور دانشجویان و تصویب آن در هیئت محترم دولت، تشکیل کمیته راهبری (اتاق فکر) برای اولین بار در سازمان، بهبود و ارتقای نظام توسعه منابع انسانی (توانمندسازی فراگیر)، استقرار مدیریت دانش در سازمان، تهیه و تدوین لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در حوزه رفاهی- دانشجویی آموزش عالی نیز از دیگر اقدامات این دفتر در سال گذشته بوده است.

مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان در خصوص دوره‌های آموزش و توانمندسازی منابع انسانی در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: تعداد ۲۰ دوره آموزشی در ۱۹۳ ساعت برگزار شده است و کارکنان این سازمان در دو بخش اختصاصی و عمومی به کسب آموزش پرداخته‌اند.

وی درباره اهم اقدامات این سازمان در سال جاری تصریح کرد: توسعه سرمایه انسانی و زیرساخت ها، طراحی و توسعه نظام حکمرانی و مدیریت سازمانی (فرایند‌های سازمانی)، ارتقاء نظام تعالی سازمانی (بهره وری)، پیگیری اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی (ایجاد سامانه تغذیه، مدیریت هزینه)، اصلاح نظام برنامه، بودجه و تشکیلات، برگزاری منظم جلسات کمیته‌های بهره وری، ساختار سازمانی، پژوهشی و بودجه، حمایت و پشتیبانی مالی از طرح‌ها و برنامه‌های دانشگاه‌ها در حوزه‌های مشاوره و سلامت، ورزش، شاهد و ایثارگر، تغذیه، خوابگاه، توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای منابع انسانی، برنامه محوری و هدفمند نمودن ابلاغ اعتبار‌ها از جمله برنامه‌های پیش روی این دفتر در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس