Web Analytics Made Easy - Statcounter

درختان جنگل بلوط کوه حاتم چند سالی است و بوسیله اره برقی های سودجویان و قاچاقچیان برای تولید زغال قطع می شوند که نیازمند چاره ای از سوی مسئولان و متولیان امر است.

مهدی نصیری،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان بهمئی در این زمینه به خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: کوه حاتم مرز مشترک سه شهرستان بهمئی و لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهبهان در استان خوزستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متخلفان و متعرضان به منابع طبیعی شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده شده است، افزود: 100تخریب کنندگان و سودجویان قطع درختان بلوط در این منطقه از بخش تشان شهرستان بهبهان هستند.

نصیری بیان کرد: طی 20اسفند ماه سال گذشته 58 نفر از سوی منابع طبیعی بهبهان پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند. حدود 20کوره زغال در مناطق بجک و آبلش بخش تشان شهرستان بهبهان پلمپ و متخلفان دستگیر شدند.همچنین 24 پرونده دیگر متخلفان و متعرضان که در حوزه شهرستان لنده اقدام به قطع درختان بلوط کرده بودند نیز در شهرستان لنده تشکیل شده است.

رئیساداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان بهمئی تصریح کرد: تعدادی از متخلفان و متعرضان به منابع طبیعی که اقدام به قطع درختان بلوط در حوزه شهرستان بهمئی کرده اند نیز با تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی 28 میلیون تومان جریمه شدند.

نصیری ادامه داد: طی یک ماه قبل حدود 10 درخت بلوط در منطقه کوه حاتم قطع شده که از سوی منابع طبیعی لنده و بهبهان شناسایی و تشکیل پرونده تخلف شده و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: قطع درختان کوه حاتم مربوط به امسال نیست و مواردی در گذشته بود که با همکاری دستگاه قضایی با متخلفان برخورد شده و یا در حال رسیدگی پرونده هستند.

به گزارش ایسنا، کوه"حاتم" مرز مشترک سه شهرستان بهمئی و لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهبهان در استان خوزستان است که اخیرا خبرهایی در برخی رسانه های استان منتشر شده مبنی بر اینکه همچنان عده ای از سودجویان و متعرضان منابع طبیعی، درختان بلوط کوه حاتم را با اره برقی برای تولید زغال قطع و تخریب می کنند، بنابراین مقابله جدی با این مساله و خاموش کردن صدای اره برقی ها در منطقه حاتم نیازمند همکاری و هماهنگی مشترک بیشتر مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و استان خوزستان جهت جلوگیری از وقوع فاجعه زیست محیطی در این منطقه است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و با همکاری نیروهای پاسگاه حسین آباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۰ هکتار از اراضی ملی روستای قاسم آباد از توابع بخش اسماعیلی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی، بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، گفت: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جیرفت تصریح کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6081885

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی بوئین میاندشت
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم
  • آبشار بیشه لرستان، گنجینه‌ای دیدنی در دل جنگل‌های بلوط
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان