Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی از ۲ هزار و ۷۲۰ مورد اشتغال پیش‌بینی شده در سال ۹۵ حدود ۹۹ درصد را ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید فائض‌پور ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به بحث اشتغال اظهار داشت: استان مرکزی از دو هزار و 720 مورد اشتغال روستایی پیش‌بینی شده برای سال 95، دو هزار و 704 مورد تعهد انجام داده و چیزی حدود 99 درصد از تعداد پیش‌بینی شده را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از جمله این اشتغال‌ها می‌توان به 62 نفر توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی که 220 نفر تعهد داشته، 22 مورد توسط بنیاد شهید که 26 نفر تعهد داشته، 217 نفر توسط بهزیستی که بیش از 200 نفر تعهدی بوده که داشته و 220 نفر هم توسط پست‌بانک که تعهدش 188 نفر بوده اشاره کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی تصریح کرد: همچنین 784 نفر توسط بسیج سازندگی که یک‌هزار و 54 نفر تعهد داشته و یک‌هزار و 332 نفر توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) که تعهدش یک‌هزار نفر بوده از دیگر موارد هستند که کمیته با اعتباری برابر 18 میلیارد و 500 میلیون تومان این تعداد شغل را ایجاد کرده است، بهزیستی هم برای ایجاد اشتغالی که داشته سه میلیارد و 80 میلیون تومان هزینه کرده و علاوه بر آن 300 میلیون بلاعوض بابت حق بیمه پیش‌پرداخت روستائیان پرداخت کرده است.

فائض‌پور بیان کرد: سال گذشته بانک سینا و بنیاد علوی اقدام خوبی را در زمینه روستاها داشتند که 20 میلیارد تومان به منظور آن قرار داده شده بود و 120 طرح معرفی شد، 90 طرح انصرافی بود، 17 طرح حائز شرایط اولیه و 15 طرح در حال بررسی است، مشکل بانک سینا مناسب نبودن تسهیلاتش با شرایط روستایی است.

وی ادامه داد: عملکرد صندوق کارآفرین امید خوب و قابل توجه بوده، پست‌بانک هم دو نوع تسهیلات ارائه می‌کند که یکی از آنها در زمینه طرح‌های اشتغالزایی با نرخ سود 10 درصد در روستاها و مناطق محروم و دیگری سرمایه در گردش با نرخ 10 درصد است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی با اشاره به تعاونی‌ها گفت: 23 تعاونی در استان داریم که تنها سه مورد از آنها فعال است، اگر تعاونی‌ها فعال شوند ظرفیت اقتصادی خوبی در روستاها ایجاد می‌شود.

جشنواره اقتصاد و فرهنگ روستایی از برنامه‌های سال جدید دفتر امور روستایی است

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی با اشاره به برنامه‌های جدید این دفتر گفت: جشنواره‌های اقتصاد و فرهنگ از جمله برنامه‌هایی است که برای امسال درنظر داریم، این جشنواره هم در بحث اقتصاد و هم در بحث فرهنگ می‌تواند رونق خوبی ایجاد کند.

فائض‌پور عنوان کرد: استفاده از انواع مشوق‌ها مثل شرکت شهرک‌ها در واگذاری زمین‌های روستایی، مشخص کردن لکه‌های صنعتی و روستایی، تولید بدون کارخانه در روستاها، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی از دیگر برنامه‌هایی است که می‌تواند در رونق تولید و اشتغال موثر باشد.

وی افزود: هیچ استانی در کشور مانند استان مرکزی در زمینه اقتصاد مقاومتی با رویکرد روستاها عمل نکرده است و با وجود تمام توجهی که بوده جمعیت روستایی استان سه درصد کاهش یافته است و بیشترین روستانشین در خنداب و کمترین آن با 9 درصد در محلات است اگر جمعیت روستایی کم شده اما خدماتی که به روستائیان ارائه می‌شود بیش از گذشته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی تصریح کرد: به منظور توسعه اشتغال و تولید و بهبود اقتصاد برخی از روستاهای استان که دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای هستند شناسایی شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به هزاوه در بحث گردشگری، امان‌آباد در بحث گلخانه، رباط‌میل در صنایع فلزی و غیره اشاره کرد.

فائض‌پور بیان کرد: قدمگاه، حک‌علیا، سرسختی و غیره در شازند، تواندشت و مالمیر در سربند، بصری در زالیان، زرنوشه، آهو و غیره در آشتیان، دل‌آرام در تفرش، جاسب و واران در دلیجان، سلیم‌آباد در خنجین به‌عنوان بزرگترین طب تولید بوقلمون در غرب کشور از دیگر روستاهای دارای قابلیت ویژه هستند.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور

 سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکس پو۲۰۲۴  با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار قم افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

آقامیری تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال اهم افزایش خواهد یافت. 

استاندار قم با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

استاندار قم بیان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری