Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ظفر محمدی روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مراغه افزود: تشویق نسل جوان و نوجوان جامعه به امر کتابخوانی با فرهنگ سازی و استفاده از برنامه های فرهنگی و آموزشی در مدارس محقق می شود.
وی ادامه داد: رفع مشکلات فضای کتابخانه های این شهرستان و نیز افزایش تعداد این مراکز فرهنگی با استفاده از ظرفیت خیران و دستگاه های فرهنگی و اجرایی ضروری بوده و موجب ارتقای سطح کتابخوانی در جامعه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده مشکلات و دغدغه های کتابخانه های این شهرستان با مشارکت دستگاه های این شهرستان مرتفع می شود.
محمدی گفت: به منظور ترغیب بانوان جامعه به امر کتابخوانی، با همکاری شهرداری و کتابخانه های عمومی این شهرستان، کتابخانه یا ایستگاه مطالعه در پارک بانوان کوثر نیز به زودی راه اندازی می شود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه گفت: فضای موجود و تعداد کتابخانه های این شهرستان در شان و منزلت فرهنگی و علمی مردم این منطقه نبوده و باید ارتقا یابد.
بهمن حسین نژاد افزود: تخصیص بودجه مناسب و نیز بهره گیری از ظرفیت خیران این شهرستان برای ارتقای سطح کتابخانه ها و افزایش آنها با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی مراغه ضروری است.
وی ادامه داد: برنامه های مناسب برای ترویج آحاد مردم برای استفاده از کتابخانه ها و افزایش سرانه مطاله در یان شهرستان با مشارکت دستگاه های فرهنگی اجرا شود.
مدیر نهاد کتابخانه های عمومی مراغه نیز در این جلسه با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه و عضویت در کتابخانه های این شهرستان گفت: هم اکنون چهار هزار و 93 نفر در سه کتابخانه عمومی این شهرستان عضو هستند که با توجه به جمعیت این شهرستان، این آمار بسیار اندک است.
مومن زاده افزود: سرانه کتاب موجود در کتابخانه های این شهرستان با توجه به فضای محدود و تعداد پایین آنها، به ازای هر نفر سه دهم جلد کتاب بوده و این رقم باید به یک کتاب به ازای هر شهروند افزایش یابد.
وی ادامه داد: زیربنای کنونی کتابخانه های عمومی این شهرستان سه هزار و 365 متر مربع بوده و این فضا به ازای هر 100 نفر 1.3 متر مربع است.
وی اضافه کرد: دعوت از مدارس برای بازدید از کتابخانه های عمومی، افزایش زمان استفاده از کتابخانه ها، اجرای طرح های عضویت رایگان در برخی از روزهای سال و نیز ارتقای کتاب های موجود از جمله راهکارهای انجام شده برای افزایش جلب عضویت در این کتابخانه ها و افزایش سرانه مطالعه در این شهرستان بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون در شهرستان مراغه سه کتابخانه عمومی اوحدی، خواجه نصیر و ثامن الائمه خداجو با حدود چهار هزار عضو فعال وجود دارد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: با اعلام آتش سوزی یک باب منزل مسکونی واقع در خیابان شهید فهمیده، یک تیم از آتش نشانان ایستگاه شهید مبارکی به محل فوق اعزام شدند.

ابوالفضل اسدی گفت: این حادثه احتمالا به علت کنترل نشدن اتصالات لوله گاز و نشت آن رخ داده و بر اثر آن منزلی در خیابان شهید فهمیده به آتش کشیده شد.

وی گفت: با رسیدن ماموران ایستگاه شهید مبارکی و با توجه به احتمال وجود خطرات احتمالی بر اثر نشت گاز از طریق اتصالات، اقدام به اجرای عملیات اطفای حریق و سپس ایمن سازی محل حادثه کردند.

خراب شدن بند خاکی بالا دست روستای بیجورد از توابع بخش مرکزی بردسکن

بند خاکی بالا دست روستای بیجورد از توابع بخش مرکزی بردسکن بر اثر وقوع سیل بخشی از آن خراب شد

رئیس اداره منابع و آبخیزداری بردسکن گفت این بند خاکی مربوط به اداره منابع طبیعی نمی‌باشد و توسط مردم در سنوات قبل ساخته شده است که به لحاظ منابع طبیعی غیر مجاز و غیر اصولی بوده است.

اقبالی افزود: آب‌های خارج شده در پایین دست وارد پخش سیلاب کبودان شد و بحرانی را بوجود نیاورد.

هدف دشمن برای ترویج فساد در ایران، تضعیف اعتقادات مردم است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فریمان  در جمع پایوران و فرهنگیان بسیجی گفت: همه انبیا و پیامبران برای حفظ شئونات و دین در معرض امتحان الهی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سلیمانی گفت: دشمن اعتقادات و فرهنگ ایرانی‌اسلامی را هدف گرفته و به دنبال ترویج فساد و فحشا در جامعه بخصوص بین نوجوانان و جوانان است و می‌بایست با جهاد تبیین به دنبال ترویج فرهنگ ناب اسلامی باشیم و نقشه دشمنان را خنثی کنیم.

وی گفت: ما به‌عنوان خدمتگزار در بسیج مأموریت داریم ضمن خودسازی، در معنویت افزایی و بصیرت دهی به آحاد پاسداران، نیرو‌های وظیفه، بسیجیان و جامعه نقش‌آفرینی کنیم.

 

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • اجتماع دختران سنندجی به مناسبت روز دختر
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه