Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@22:41:28 GMT

کن میزبان جشنواره جهانی سریال‌های تلویزیونی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۰۳۹۶۲

کن میزبان جشنواره جهانی سریال‌های تلویزیونی شد

سینما و تلویزیون>سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
شهردار شهر کن فرانسه به صورت رسمی از برگزاری جشنواره‌ای تحت عنوان "سریال‌های کن" خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، این جشنواره ویژه سریال‌های تلویزیونی که طبق اعلام پیشین اولین دوره آن در آوریل سال ۲۰۱۸ برگزار می‌شود، "سریال‌های کن" نام خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنایی با جشنواره بین‌المللی فیلم کن

«دیوید لیسنارد» شهردار کن در یک کنفرانس خبری در شهر پاریس اعلام کرد این جشنواره تلویزیونی از روی جشنواره معتبر فیلم کن مدل‌برداری می‌شود و اولین دوره آن شامل یک بخش رقابتی با حضور حدود ۱۰ سریال رونمایی نشده در تمامی ژانرها و همچنین یک برنامه نمایشی شامل ۲۰۰ نمایش برای عموم مردم در سراسر شهر کن خواهد بود.

شهردار کن همچنین تاکید کرد هیات داوران این جشنواره نیز شامل پنج چهره بین‌المللی شناخته شده خواهد بود و دبیر و مسئول کمیته انتخاب آثار این جشنواره نیز به زودی انتخاب می‌شوند.

خبر رسمی برگزاری جشنواره "سریال‌های کن" در حالی منتشر شده است که دولت فرانسه چندی پیش در نهایت شهر لیل را به عنوان میزبان جشنواره ویژه سریال‌های تلویزیونی این کشور انتخاب کرد و اعلام کرده که قصد دارد این جشنواره را هم‌تراز با جشنواره فیلم کن برگزار کند.

شهر لیل در رقابت با شهرهای کن، پاریس، بوردو و نیس به عنوان میزبان این رویداد بین‌المللی در عرصه سریال‌های تلویزیونی انتخاب شد که به صورت مستقسم از سوی دولت فرانسه حمایت می‌شود اما شهر دار کن از پیش اعلام کرده بود که انها از تصمیم خود مبنی بر راه‌اندازی جشنواره جشنواره سریال‌های تلویزیونی در کن حتی بدون حمایت دولت تجدید نظر نخواهند کرد.

شهر کن فرانسه هر ساله میزبان «MipTV» و «Mipcom» دو بازار بسیار مهم خرید و فروش محصولات تلویزیونی نیز هست.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،  معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به فراهم شدن شرایط برگزاری چهاردهمین جشنواره شعر تمداربیت در شهر اردل گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه این جشنواره فرا استانی، تیر امسال پس از پنج سال وقفه برگزار خواهد شد.
حجت الله شیروانی افزود: تلاش آن است که جشنواره نام‌آشنای تمداربیت در حوزه شعر گویشی، تیر امسال با دعوت از شاعران منطقه زاگرس نشین رقم بخورد.
وی گفت: رویداد‌های ادبی و هنری که تجربه برگزاری آنها فراتر از یک دهه است به عنوان بخشی از هویت فرهنگی مناطق و استان شناخته می‌شوند و امید می‌رود با تداوم برگزاری آنها بتوان علاوه بر ایجاد رونق و شور ادبی میان شاعران و اهالی فرهنگ و ادب، زمینه لازم برای ورود شاعران جوان و پرورش استعداد‌های جدید به‌ویژه در حوزه شعر گویشی را هم فراهم کرد.
سیزدهمین دوره جشنواره شعر گویشی تمداربیت مرداد ۹۸ با حضور ۱۳۹ شاعر از ۹ استان زاگرس‌نشین در ادل برگزار شد.

دیگر خبرها

  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • افزایش چشمگیر سطح اجراها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی