Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:54:40 GMT

ساخت آشیانه مصنوعی برای پرندگان زادآور در استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۰۴۰۲۲

ساخت آشیانه مصنوعی برای پرندگان زادآور در استان بوشهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در راستای افزایش توان و شرایط زیستگاهی پرندگان زادآور، تعدادی لانه مصنوعی در جزایر استان بوشهر تعبیه و ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسین دلشب با اشاره به ساخت لانه و آشیانه مصنوعی برای پرندگان زادآور در استان بوشهر اظهار داشت: این سنت تعبیه آشیانه برای پرندگان اگرت ساحلی از چند سال قبل و در اوائل هر سال توسط کارشناسان این اداره کل صورت می‌گیرد و ایام نوروز نیز تداوم داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عمده پرندگان زادآور در استان بوشهر به دو دسته خشکی‌زی و آبزی و کنار آبزی تقسیم می‌شوند تصریح کرد: این پرندگان با توجه به شرایط بیولوژیک و اولویت زیستی خود در ماه‌های مختلف سال و در زیستگاه‌های گوناگون زادآوری دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه طیف بزرگی از پرندگان عمدتا در فصول بهار و تابستان زادآوری دارند گفت: جزایر استان بوشهر محل مناسبی برای زادآوری دسته مهمی از این پرندگان آبزی و کنارآبزی هستند.

دلشب تاکید کرد: اکثر این پرندگان آبزی بر روی سطح جزایر یا با حفر زمین لانه سازی دارند و برخی نیز با جمع آوری خاشاک و ...بر روی سطوح بلندتر در جزیره نسبت به ساخت لانه اقدام می‌کنند که می‌توان با احداث آشیانه مصنوعی به آنها کمک کرد.

وی افزود: مشارکت دوستداران محیط زیست و جوامع محلی در اینگونه فعالیت‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ مشارکت زیست محیطی و حفظ تنوع زیستی دارد و در همین راستا نیز این اداره کل اینگونه فعالیت‌ها را بصورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

بازیافت و استفاده مجدد بیش از 90 تن ضایعات مسباره در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی

رئیس HSE پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی از بازیافت و استفاده مجدد بیش از 90 تن ضایعات مسباره ناشی از عملیات سند بلاست این پالایشگاه خبر داد.

امید معرفیان‌فرد، اظهار داشت: در راستای سیاست‌های کلی محیط زیست کشور و اهداف کلان و خرد محیط زیستی شرکت ملی گاز، برای مدیریت پسماندهای صنعتی و جلوگیری از هدر رفت منابع و سرمایه‌های ملی، این پالایشگاه با همکاری شرکت مجری پیمان تعمیرات اقدام به استفاده مجدد از پسماندهای مسباره برای انجام عملیات سندبلاستینگ پروژه‌هایی در خارج از پالایشگاه کرده است.

وی افزود: در این عملیات افزون بر 90 تن مسباره ناشی از فعالیت‌های سندبلاستینگ برای استفاده مجدد به کارگاه مرکزی شرکت مذکور تحویل شد.

رئیس HSE پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: با توجه به شرایط عملیاتی، سالانه مقدار زیادی پسماند مسباره در پالایشگاهها تولید می‌شود.

استفاده بیش از 140 هزارنفری مردم ومیهمانان نوروزی از پارک‌های جنگلی در استان بوشهر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهربا اشاره به استقبال گسترده مردم از طبیعت استان گفت:طبق آمارها و بررسی‌های میدانی که توسط یگان حفاظت این اداره صورت گرفته است بیش از 140 هزارنفر ازمردم تعطیلات نوروز خود را در پارک‌های جنگلی سراسر استان سپری کردند.

سهیل مهاجری خاطرنشان کرد:استفاده حداکثری مردم استان ومیهمانان نوروزی از پارک‌های جنگلی در 6 شهرستان نقطه عطفی در عملکرد این اداره محسوب می‌شودو ما به این میزبانی افتخار می‌کنیم.

وی افزود: پارک‌های جنگلی چاهکوتاه در شهرستان بوشهر و سرکره در دشتستان و همچنین پارک جنگلی بنه گز در شهرستان تنگستان بیشترین بازدید نوروزی را داشتند و از طرفی پارک جنگلی گلوبردکان در شهرستان جم نیز مورد استقبال گسترده میهمانان نوروزی قرار داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهربا اشاره به پارک‌های جنگلی دیلم ودشتی نیز گفت: هر کدام ازاین دو پارک نیزدر تعطیلات نوروز میزبان حداقل بیش از 10 هزار نفر ازهم استانی‌های عزیز ومیهمانان نوروزی قرار گرفت.

بیمارستان 56 تختخوابی دیّر آماده بهره‌برداری است

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیمارستان 56 تختخوابی بندر دیّر که بااعتبار 160 میلیارد ریال اجراشده با نصب تجهیزات درمانی و تشخیصی، آماده بهره‌‌برداری است.

حیدر عزیز نژاد در بازدید میدانی و بررسی روند اجرایی بیمارستان شهرستان دیّر با تأکید بر تأمین تجهیزات درمانی و تشخیصی این بیمارستان اظهار داشت: بیمارستان 56 تختی بندر دیر ازنظر ساختمانی آماده بهره‌برداری است که با نصب تجهیزات آن به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی بابیان اینکه برای ساخت بیمارستان دیر 160 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده تصریح کرد: کادر درمانی این بیمارستان جذب و استخدام‌شده که آماده خدمات‌رسانی در بیمارستان دیّر هستند.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به استخدام 40 نفر نیروی درمانی برای فعالیت در بیمارستان دیّر افزود: برای جذب 16 نفر کادر خدماتی و اداری این بیمارستان، آگهی استخدام منتشرشده که به‌زودی با برگزاری آزمون این افراد نیز جذب بیمارستان می‌شوند.

عزیز نژاد با اشاره به تأمین تجهیزات درمانی بیمارستان دیّر خاطرنشان کرد: ارزش تجهیزات درمانی و تشخیصی این بیمارستان بیش از 80 میلیارد ریال که در حال نصب در بیمارستان دیّر است.

وی به بخش‌های مختلف بیمارستان دیّر اشاره کرد و گفت: بخش بستری مردان و زنان، مراقبت‌های ویژه درمانی، زایشگاه، درمانگاه تخصصی، اورژانس و اتاق عمل ازجمله بخش‌های بیمارستان دیّر است که به‌زودی افتتاح می‌شود.

بیمارستان 56 تختخوابی بندر دیّر با زیربنای 7 هزار مترمربع در زمینی به مساحت سه هکتار و در دوطبقه ساخته‌شده است

ثبت نام هجدهمین مسابقات ملی مهارت در استان بوشهر آغاز شد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهرگفت: ثبت نام هجدهمین مسابقات ملی مهارت در استان بوشهر آغاز شد.

عبدالرسول کازرونی اظهار داشت: علاقمندان به شرکت در هجدهمین مسابقات ملی مهارت می‌توانند تا 23 تیر ماه نسبت به ثبت نام خود به صورت الکترونیکی و از طریق سایت دفتر مسابقات ملی مهارت به آدرس www.skill.irantvto.ir اقدام کنند و پس از ثبت نام، مدارک لازم را برای تأیید به یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خود تحویل دهند.

وی افزود: شرط سنی برای داوطلبان رشته‌های ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک، متولدین 11 دی ماه 1372 به بعد و برای سایر رشته ها متولدین 11 دی ماه 1375 به بعد است.

کازرونی بیان کرد: جوانان ماهر شامل کارآموزان وآموزش دیدگان مراکز آموزش فنی وحرفه ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می‌توانند با رعایت شرایط سنی ذکر شده در این دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت کنند.

عملیات نجات کوهنوردان گرفتار شده در ارتفاعات کوه‌های شهرستان عسلویه با موفقیت پایان یافت

با انجام 5 ساعت تلاش بی‌وقفه‌ کارکنان حراست پالایشگاه پنجم پارس جنوبی و تیم آتش نشانی منطقه ویژه، دو نفر کوهنورد مصدوم و گرفتار شده در ارتفاعات کوه‌های مشرف به تاسیسات فلر این پالایشگاه، نجات یافتند.

مسئول حفاظت فیزیکی پالایشگاه پنجم در این باره گفت: دوازدهم فروردین ماه، ساعت 20 یک نفر با مراجعه به اتاق نگهبانی حراست تاسیسات فلر پالایشگاه پنجم تقاضای کمک‌رسانی به کوهنورد خود در ارتفاعات کوه‌های مشرف به تاسیسات فلر که به سبب مصدومیت و گرفتگی عضلات پا قادر به حرکت نمی باشد می‌کند.

اسماعیل تازش، با اشاره به جزییات عملیات نجات دو کوهنورد اظهار داشت: کوه‌نوردان که ساکن روستای فال از توابع شهرستان مهر استان فارس بوده و به همراه دوستان خود از جمله فرد مصدوم به قصد تفرج و کوه‌پیمایی نوروزی از ساعت شش صبح وارد کوههای اطراف محل اقامت خود شده‌اند که در ادامه مسیر طولانی در نهایت به سبب تشنگی ، خستگی و تاریکی هوا راه را گم کرده و در کوه های عسلویه گرفتار شدند.

وی خاطر نشان کرد: بلافاصله در راستای کمک‌رسانی و نجات ، مراتب به‌اطلاع مرکز پیام حراست ارشد رسانده شد و از آن طریق با هماهنگی درخواست همکاری لازم شد که تیم نجات منطقه ویژه که از قبل از جزییات مطلع شده بود به محل حادثه اعزام شد.

تازش افزود: پس از پنج ساعت تلاش ، جوان مصدوم ساعت 23:40 توسط تیم امداد و نجات آتش نشانی به پایین کوه منتقل و به سبب درخواست مصدوم مبنی بر اینکه وضعیت عمومی وی رو به بهبود است ضمن تشکر از اقدامات و کمک رسانی، به وسیله یک دستگاه خودروی شخصی به محل سکونت عزیمت کردند.

تقدیر فرماندار دیّر از تلاش‌های شبکه بهداشت و درمان در ایام نوروز

فرماندار شهرستان دیّر گفت: در ایام نوروز برای تأمین و حفظ سلامت مسافران نوروزی و شهروندان تلاش‌های خوبی توسط مجموعه شبکه بهداشت و درمان دیّر صورت گرفته است که شایسته تقدیر و تشکر است.

حمزه اعتماد در بازدید سرزده از رستوران‌های شهرستان دیّر به همراه مسئولان بهداشت و درمان ابن شهرستان اظهار کرد: تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه از مقوله‌های مهم فعالیت‌های دولت است و با واحدهای متخلفی که سلامت مردم و امنیت مواد غذایی آنان را به مخاطره اندازند، برخورد قانونی می‌شود.

وی بابیان اینکه سلامت مردم بسیار مهم و جای سازش نیست، تصریح کرد: تأمین و حفظ سلامت مردم باید جدی گرفته شود و نباید سلامت مردم را فدای دوستی و رفاقت کنیم.

فرماندار دیّر با قدردانی از تلاش مسئولان بهداشت و درمان این شهرستان گفت: حذف کامل جوش‌شیرین از نانوایی‌ها با تلاش شبکه بهداشت شهرستان جای قدردانی دارد و بر بازرسی از رستوران‌ها، نانوایی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در طول سال تأکید کرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: طرح سلامت نوروزی در این شهرستان با تشکیل شش تیم از 8 صبح تا 10 شب فعال بوده و بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت داشته است.

زهرا دریانورد بیان کرد: در طی تعطیلات نوروز بیش از دو هزار و 300 بازدید از صنوف و اماکن عمومی مشمول طرح صورت گرفته است که یک واحد از آن‌ها پس از طی مراحل قانونی و تشکیل پرونده قضایی به دلیل تخلفات بهداشتی مهروموم شد.

سبک زندگی و محیط اطراف رابطه مستقیم در ایجاد بیماری آسم دارد

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه عنوان داشت: سبک زندگی در افراد مانند رژیم غذایی، محل زندگی و نوع شغل و همچنین محیط اطراف در ایجاد بیماری آسم رابطه مستقیمی دارد.

علیرضا یوسفی افزود: آسم بیانگر بیماری است که در آن علایم مکرر سرفه و تنگی نفس همراه با خس‌خس سینه و احساس خفگی وجود دارد.

وی تصریح کرد: آسم بیماری التهابی مزمن و غیر واگیر ریه است، به این معنا که بیماری همیشه وجود دارد، حتی زمانی که بیمار احساس ناخوشی ندارد، این بیماری تحت تأثیر عوامل ژنتیکی و محیطی بروز می‌کند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه خاطرنشان کرد: علت اصلی و دقیق آسم هنوز نامشخص است ولی آنچه تاکنون روشن‌شده نشان می‌دهد که آسم محصولی از ترکیب عوامل محیطی با سبک و نحوه زندگی و خصوصیات زیستی و ذاتی فرد است.

اجرای 2000 مشاوره اجتماعی، فرهنگی استان بوشهر در سال 95

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر از اجرای 2000 مشاوره اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری از طلاق در این استان در سال 95 خبر داد.

خدیجه گرشاسبی بیان کرد: با تلاش امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر 2 هزار مشاوره اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری از طلاق در سال 95 در استان بوشهر اجرا شد.

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار داشت: کار گروه‌های جمعیت بانوان فرهیخته دینی ساماندهی و تشکیل شد و این کارگروه به بررسی آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، باورهای دینی پرداختند.

وی تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی امسال ویژه بانوان برگزار می‌شود.

رفتار درست و آگاهانه با سالمندان موجب پیشگیری از افسردگی میان آنها می‌شود

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت:رفتار درست و آگاهانه با سالمندان، باعث اعتمادبه‌نفس به آنها و پیشگیری از افسردگی میان آنها می‌شود.

علیرضا یوسفی افزود: متأسفانه برخی از ما با سالمندان مانند کودکان رفتار و به آنها امر و نهی می‌کنیم و فراموش می‌شود سالمند ناتوانی که با او طرف هستیم شأن و مرتبه خاص دارد، که در رفتار با آنها باید مراقب به خطر نیفتادن این شأن و مرتبه باشیم.

وی ضمن اشاره به اینکه رفتارهای درست و آگاهانه با سالمندان از افسردگی آنها پیشگیری می‌کند تاکید کرد: اگر یاد بگیریم که چطور با فرد سالمند خانواده رفتار کنیم، گلایه و نارضایتی در خانواده به وجود نمی‌آید و سالمند نیز در نهاد خانواده دچار احساس بی‌ارزش بودن نخواهد کرد.

کارشناس بهداشت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه نیز ضمن برشمردن راه‌های رفتار مناسب با سالمندان اظهار داشت: همیشه به سالمندان پیشنهاد بدهید نه دستور، هیچ‌وقت آزادی عمل را از سالمندان نگیرید و فقط آنها را تشویق و ترغیب کنید تا برنامه‌ریزی‌های جدیدی برای خود داشته باشند، دستور دادن و حکم صادر کردن برای سالمندان آنها را افسرده و ناامید می‌کند.

انتهای پیام/

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها در حال اجراست که بخشی از آنها امسال افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حمیدرضا خان‌محمدی صبح امروز عملیات اجرایی پروژه‌های مدرسه‌سازی در نقاط مختلف استان بوشهر با اشاره به توسعه طرح‌های ساخت مدرسه و بازسازی کلاس‌های درس فرسوده در سراسر کشور اظهار داشت: 8 هزار و 336 پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها در حال اجراست که بخشی از آنها امسال افتتاح می‌شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سال جاری را 12 هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در نیمه نخست امسال 2 هزار پروژه به ظرفیت 10 هزار کلاس درس افتتاح و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نقش خیرین در ساخت مدرسه را مورد اشاره قرار داد و افزود: خیرین تاکنون نقش اثرگذار خود را در تامین فضاهای آموزشی به ویژه در نقاط کم برخوردار نشان داده‌اند که درخور تحسین است.

وی با بیان اینکه مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله‌ اصلی در برنامه سند توسعه به آن توجه ویژه شده است، اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی با انعقاد تفاهم‌نامه 143 کلاس درس با اعتبار 2 هزار و 500 میلیارد تومان در استان بوشهر ساخته می‌شود.

خان‌محمدی بیان کرد: در سند هفتم توسعه برای بخش‌های اقتصادی برنامه‌ریزی ویژه برای خودگرانی مدارس شده و همه تلاش این دولت برای ارتقای کیفیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

آغاز ساخت 8 مدرسه‌ با اعتبار 350 میلیارد تومان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز بیان کرد: 8 مدرسه‌ با اعتبار 350 میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

ابراهیم احمدی این طرح‌ها در کاکی دشتی، بردخون کهنه دیر، روستای احمدی شهرستان بوشهر، گناوه، شهرک محله تنگک بوشهر اجرا شده است گفت: هنرستان 12 کلاسی انقلاب اسلامی با 30 میلیارد تومان در بوشهر به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تا هفته دولت امسال عملیات اجرایی 50 مدرسه در استان بوشهر آغاز می‌شود.

تدوین سند چشم‌انداز برای ساخت مدارس در استان بوشهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر نیز از تدوین سند چشم‌انداز اداره کل آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس آن مشخص می‌شود برای سال‌های 1405 ، 1406 و 1407 چه تعداد کلاس درس و برای چه مقطعی نیاز است.

محمدهادی رستمیان ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز‌ها نامحدود و منابع محدود است، بر اساس این سند، در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی برای ساخت مدارس انجام می‌گیرد.

یک‌هزار و 700 کلاس درس فرسوده در استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هم با بیان اینکه با تکمیل این 8 مدرسه افزون بر 50 کلاس درس به ظرفیت کلاس‌های درس استان افزوده می‌شود افزود: بر اساس بررسی‌ها یک‌هزار و 700 کلاس درس فرسوده در استان وجود دارد که با انعقاد تفاهم‌نامه میان استان بوشهر و سازمان نوسازی کشور، یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی استانداری و یک‌هزار میلیارد تومان هم از سوی سازمان نوسازی برای نوسازی مدارس استان اختصاص یافته است.

علی موحدی اضافه کرد: با این اعتبار، 800 کلاس درس فرسوده نوسازی می‌شود که معادل ساخت مدرسه در 10 سال گذشته خواهد بود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر در مرکز استان برخلاف سال‌های قبل 8 طرح فعال مدرسه‌سازی داریم که کمک می‌کند تراکم دانش‌آموزی در مرکز استان به استاندارد نزدیک شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • آغاز به کار مرحله دوم ساخت بیمارستان سی سخت
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند