Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - به‌ منظور بهبود کیفیت خدمات پست‌ بانک‌ ایران و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشتریان در سطح شعب و باجه‌های نمایندگی خدمات بانکی سراسر کشور، سامانه جامع این بانک ارتقاء یافته و طی روزهای آینده احتمالاً بطور موقت دچار اختلال می‌شود.

به گزارشگروه بانک و بیمهپول‌نیوز، دکتر فرحی مدیرعامل ضمن اعلام خبر فوق گفت: براین اساس، سامانه‌ جامع بانکی این بانک به مدت سه‌روز از هفدهم لغایت نوزدهم فروردین‌ماه سال جاری دچار اختلال موقت شده و احتمالاً در عملیات بانکی مشتریان کندی ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مهمترین مزیت این سامانه؛ سرعت، امنیت، دقت و ارائه خدمات نوین بانکی است که با پیاده‌سازی آن، خدمات متنوع‌تر و مطلوب‌تری در تمامی درگاه‌های بانک اعم از؛ اینترنت‌بانک، تلفن‌بانک، موبایل‌بانک، دستگاه‌های خودپرداز و همچنین سایرخدمات بانکی به مشتریان ارائه خواهد شد.

فرحی تصریح کرد: با ارتقاء سامانه‌های بانکداری و پرداخت پست‌بانک، قابلیت‌های فراوان کاربردی و ملموس در دسترس مشتریان این بانک قرار گرفته‌است. در این مجموعه از سامانه‌ها، ضمن تأمین امنیت بالای کاربری بانکداری مجازی (مانند اینترنت‌بانک، همراه‌بانک، تلفن‌بانک و ...) و سیستم‌های کارتی و پرداخت (مانند خودپرداز و پایانه فروش داخل شعبه) به واسطه استفاده از ضوابط، پروتکل‌ها و استانداردهای امنیتی پیشرفته، علاوه بر بهبود و افزایش تنوع خدمات بانکی در شعبه، جامعیت و سهولت استفاده از خدمات بانکداری مجازی (خارج از شعبه) در انواع کانال‌ها و ترمینال‌ها، به میزان چشمگیری فراهم شده‌است که امید می‌رود موجب کسب رضایت مشتریان گرانقدر بانک و صرفه‌جوئی در هزینه و زمان مورد نیاز برای انجام امور بانکی و مالی آنان گردد.

مدیرعامل پست‌بانک‌ایران تأکید کرد: امکان انجام انواع عملیات عملیات بانکی و گزارش‌گیری بر روی حساب‌های بانکی مشتری در انواع کانال‌های بانکداری مجازی مانند اینترنت‌بانک، همراه‌بانک، تلفن‌بانک و خودپردازهای پست‌بانک، قابلیت استفاده از سازوکارهای مختلف امتیتی برای احراز هویت کاربر و تأیید صحت درخواست‌های غیرحضوری، قابلیت افتتاح سپرده بانکی جدید در اینترنت‌بانک (خارج از شعبه)، امکان انجام انواع انتقال وجه (داخلی، بین بانکی ساتنا و پایا) به شکل واحد یا دسته‌ای و موردی یا مستمر، قابلیت‌های مدیریت پرونده‌های کارت اعتباری و تسهیلات در کانال‌های بانکداری مجازی، خودپرداز، کیوسک و دیگر ترمینال‌ها (شامل گزارش‌گیری، دریافت صورتحساب و بازپرداخت بخشی یا کل بدهی)، قابلیت انجام انواع انتقال وجه کارتی (کارت به کارت و کارت به سپرده) در خودپرداز و اینترنت‌بانک و سایر کانالها، قابلیت پرداخت انواع قبض‌های شهری (تکی و دسته‌ای) و خرید شارژ با استفاده از حساب بانکی یا کارت در کانالهای بانکداری مجازی و ترمینال های کارتی، قابلیت مدیریت چک و دسته چک در اینترنت‌بانک، امکان پرداخت از طریق حساب بانکی با وارد کردن شناسه و ثبت یادداشت برای انتقال وجه در اینترنت‌بانک، امکان استفاده از خدمات بانکداری شرکتی از طریق درگاه اینترنتی، نظارت کامل و مدیریت امن خدمت رسانی در باجه های شهری و روستایی، ایجاد امکان ارائه محصولات متنوع سپرده ای و تسهیلاتی به مشتریان، افزایش ضریب اطمینان خدمات بانکی از طریق پیاده سازی دستورالعملهای ضدپولشویی، ارائه کلیه خدمات ارزی مبتنی بر دستورالعملهای جاری بانکی از مهمترین ویژگی‌های سامانه جدید پست‌بانک‌ایران می‌باشد.

فرحی در پایان گفت: درحال حاضر بیش از 10هزار شعبه و باجه نمایندگی خدمات بانکی پست‌بانک‌ایران به عنوان گسترده‌ترین شبکه بانکی کشور تمامی خدمات بانکی را به صورت لحظه‌ای به هموطنان ارائه در سراسر کشور ارائه می‌نماید.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند

امتداد -عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با قانون جدید بانک مرکزی که خردادماه اجرایی می‌شود قدرت کنترل بانکها به دست بانک مرکزی خواهد افتاد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اصلاح نظام بانکی و جهش تولید اظهار کرد: شبکه بانکی کشور یک ساختار و مدیرانی دارد و زیر نظر بانک مرکزی است اما تغییر در این مجموعه دشوار است.

وی افزود: وقتی شبکه بانکی کشورمان چهل سال به یک رویه خو گرفته به راحتی نمی‌توان آن را از این رویه خارج و به وضعیت جدیدی منتقل کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که نظام بانکی کشور تا چه اندازه با طراحی الگوی توسعه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هماهنگی دارد گفت: در حال حاضر نظام بانکی کشور تفاوت نسبتاً زیادی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارد.

بانک مرکزی از اول متعهد نبود به اینکه بانکدار اسلامی را دنبال کند اما الان در قانون جدید بانک مرکزی مهم ترین تکلیف این قانون، اجرای بانکداری اسلامی است و تحقق این مهم نیازمند تحول و تغییرات جدی است.

حجت الاسلام مصباحی مقدم ادامه داد: با وجود اینکه اقدامات زیادی انجام شده و تغییرات خوبی هم رخ داده اما تغییرات به صورت اساسی و گسترده نیست و نیاز دارد که رویکرد بانک مرکزی در زیرساخت قراردادها و قوانین و مقررات یک رویکرد جدی و فعال و به گونه‌ای باشد که ساختار را به صورت اساسی تغییر دهد و اصلاح کند.

قانون جدید تا چه اندازه بانک مرکزی را به نقطه مطلوب می‌رساند

وی در پاسخ به این پرسش که قانون جدید تا چه اندازه بانک مرکزی را به نقطه مطلوب می‌رساند اظهار کرد: بنده آرزو می‌کردم بانک مرکزی از استقلال بیشتری برخوردار باشد که این اتفاق افتاده و البته بنده هم در مجلس هشتم طراح قانون بانک مرکزی مستقل بودم که به ثمر نرسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تذکر این مطلب که بانک مرکزی بانک حکومتی و بانکِ بانکهاست نه بانک مردم یادآور شد: جایگاه بانک مرکزی جایگاهی نیست که با بنگاه‌ها و مردم دادوستد داشته باشد بلکه بانکها را مدیریت و بر عملکرد آنها نظارت می‌کند و جلوی ناترازی و تخلفات آن‌ها را می‌گیرد لذا باید از اقتدار لازم برخوردار باشد تا بتواند مانع از انحرافات و کج روی‌های نظام بانکی شود.

مصباحی مقدم گفت: منابع بانک هم باید در خدمت برنامه‌های بلند مدت و میان مدت دولت باشد و هم باید مستقل باشد تا بتواند بر بانکها نظارت کند.

قدرت کنترل بانک ها از خردادماه

وی تصریح کرد: قدرت کنترل بانکها تا قبل از تصویب قانون جدید، در اختیار بانک مرکزی نبود اما با قانون جدید که خردادماه اجرایی می‌شود قدرت کنترل بانکها به دست بانک مرکزی خواهد افتاد و یک سری سیاست‌های پولی و ارزی، مبنای عمل بانک مرکزی قرار خواهد گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد: اگر منابع بانکی برای بنگاه‌ها و در جهت تولید و تجارت تأمین شود و برگشت داشته باشد بانک باید بر مصرف وجوه حاصل از برگشت اصل پول و برگشت سود به هر مقدار که باشد نظارت کند درغیر این صورت بازار دلالی و واسطه گری رشد پیدا می‌کند.

مصباحی مقدم با انتقاد از اینکه بانک در خدمت نظام تولید و نظام بازار نیست و دغدغه‌ای برای تولید و بخش واقعی اقتصاد ندارد گفت: بانک باید واسطه وجوه بین سپرده گذاران و تجار و تولیدکنندگان باشد اما این کار را نمی‌کند و فقط تأمین مالی می‌کند و کاری هم ندارد که این تسهیلات برای چه کاری مصرف می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تأمین مالی برای تولیدکننده نباید هزینه بر باشد افزود: بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور بزرگترین بدهکاران نظام بانکی هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان