Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@22:45:25 GMT

خودروهاي برتر بازار ايران در سال 95

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۰۶۵۰۴

خبرگزاري آريا - روزنامه هفت صبح - محمد حسين شاوردي: سال 95 با همه تلخ و شيريني هايش در آخرين لحظات همچنان به ما يادآوري مي کند تلاش و اميد مي تواند بهترين راهبرد براي رسيدن به مقصد باشد. در اين سال صنعت خودروي ايران و بازار اتومبيل با فراز و نشيب هاي بسياري همراه شد و البته يکي از پررونق ترين سال هاي يک دهه اخير به لحاظ حجم اخبار، ميزان رفت و آمد مديران بزرگ ترين شرکت هاي خودروسازي دنيا، عقد قراردادها، نرخ رشد و توليد و صعود گردش مالي بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرخه 25 ميليارد دلاري خودرو در سال 95 در حالي بسته مي شود که انبوهي از خودروهاي خوب، بد، کيفي، سريع، بي کيفيت، زشت، زيبا، گران قيمت و خاص را در اين سال به خود ديد و در عين حال برخي برندها براي نخستين بار وارد بازار ايران شدند.

بيست خودرويي که اينجا معرفي مي کنيم الزاما خودروهاي در دسترس همه اقشار جامعه، پرفروش ترين ها يا دارندگان بالاترين نمرات از مجلات خودرويي نيستند. با اين همه برخي از اين مدل ها به وضوح ارزش ستايش و ياد کردن دارند، چه به خاطر طراحي و کيفيت ساخت شان، چه به واسطه خاص بودن شان و چه به دليل فراگيري شان در ميان گروه هاي مختلف مرجع. ما اين بيست خودرو را با ارزش ترين خودروهاي حاضر در ايران در سال 95 مي دانيم و در خلال معرفي هر يک دلايل مان را براي انتخابي که داشته ايم ذکر مي کنيم.

رنو ساندرو، بهترين هاچ بک ارزان




چهار ستاره کيفي، موتور بسيار کم مصرف، قيمت مناسب، هزينه نگهداري اندک و البته استهلاک پايين. اگر همه اين موارد براي انتخاب بهترين هاچ بک ارزان بازار ايران را بخواهيد يکجا جمع کنيد، چاره اي جز انتخاب رنوساندرو نخواهيد داشت. اين هاچ بک کوچک شرکت رنو که اصالتي رومانيايي دارد، با وصف طراحي محافظه کارانه و البته ليست امکانات کمتر از رقبا از چنان اقبالي در بازار برخوردار شد که توانست اعتبار هاچ بک هاي فرانسوي در ايران را از نو برگرداند و به خودرويي قابل اعتماد براي اقشار کم درآمد و متوسط جامعه تبديل شود.

در مقايسه با چيني خوش قيافه و کم کيفيتي مثل برليانس 320 يا ام وي ام 315، ساندرو نه افت قيمتي دارد و نه مثل آن دو خودرو به سرعت فرسوده مي شود. در عين حال لذت رانندگي بهتري نسبت به اين دو خودرو دارد و به لطف فضاي بزرگ اتاق و صندوق بار، به خوبي نقش يک خودروي خانواده را مي تواند ايفا کند و حتي در کارکردهاي بالاي 100 هزار کيلومتر هم سطح مناسبي از دوام و پايداري را از خود نشان داده است. رنوساندرو که هم اينک پرفروش ترين هاچ بک بازار ايران است، با توجه به قرارداد بزرگ رنو با ايدرو شرايط خوبي براي ادامه موفقيت در پيش رو دارد.

رنوساندرو استپ وي، هاچ بک کراس/ کراس اوور سال




دسته خودروهاي هاچ بک کراس با وجود عمر کمي که دارند، به واسطه قيمت پايين، در همه جا فروش خوبي داشته و به شکلي پيوسته با تنوع بيشتري روبرو مي شوند. در سال 95 هم بازار ايران با ورود سيلي از محصولات اين رده مواجه شد، به طوري که در بازار کم تنوع ايران از ابتداي سال تاکنون پنج مدل مختلف در اين بخش معرفي شده و خبرها از ارائه قريب الوقوع چند مدل جديد حکايت دارد. رنوساندرو استپ وي، ليفان ايکس 50 و دانگ فنگ اچ سي کراس، سه ضلع اين بخش از بازار بوده که عمدتا با قيمتي در محدوده 50 ميليون تومان در معرض انتخاب خريداران قرار دارند.

در اين بين رنوساندرو استپ وي، محصول پارس خودرو موفق ترين محصولات اين رده از بازار است و احتمالا باز هم فروشش سيري صعودي خواهد داشت. گرچه قيمت بازار اين خودرو هم اکنون با اختلافي شش تا 9 ميليوني در بازار، روي عدد 63 متوقف شده و بعيد است به زودي به محدوده اي معقول افت کند اما پيش بيني ما ادامه موفقيت استپ وي در بازار ايران است. استحکام و دوام بالا، ايمني بهتر در مقايسه با رقباي چيني، سواري نرم تر و البته کيفيت مونتاژ بالاتر از ميانگين ملي، عمده دلايل ما براي انتخاب رنوساندرو استپ وي به عنوان يکي از بيست خودروي برتر بازار ايران بوده است.

دنا، سدان متوسط و ارزان شهري




دليل ورود دنا به ليست بزرگان، ميزان ارزشي است که در ازاي قيمت خود به خريدارانش اعطا مي کند و عمده کارشناسان بازار معتقدند دنا در اين کلاس بهترين انتخاب ممکن است. سدان پرچمدار شرکت ايران خودرو به لطف طراحي خشن، آرايش جديد کابين و داشبورد، فهرست بلند امکانات و تجهيزات و البته مونتاژ بهتر در مقايسه با پژو پارس، پژو 206 اس دي، سمند ال ايکس و ديگر محصولات چيني هم رده توانست سال خوبي را در بازار سپري کند.

دنا به يکي از معدود خودروهاي ايراني تبديل شد که علاوه بر استقبال بالا از سوي جامعه، از سوي کارشناسان هم بارها مورد تحسين قرار گرفت. جالب ترين نکته نيز همين بود که در اين سال ها با وجود ساخته شدن تعداد زيادي خودروي ظاهرا ايراني، هيچ کدام از سوي افراد صاحب نظر جدي گرفته نشد اما دنا اين تابو را شکست و توانست ثابت کند با کمي دقت و تلاش مي توان در همين ايران هم خودروهايي ساخت که لبخند رضايت را کم و بيش بر لب خريدار بنشاند.

ما پيش بيني مي کنيم سهم فروش دنا در سال آتي با ورود نمونه هاي پلاس و توربو اي ال ايکس باز هم گسترش يابد. طبق گزارش هاي وزارت صنعت، تيراژ دنا امسال روندي صعودي را طي کرده و به حدود 20 هزار دستگاه رسيده که قطعا با ورود تريم هاي جديد دنا در سال آينده اين خودرو با افزايش چشمگير تيراژ توليد مواجه خواهد شد.

هيونداي اي 20، بهترين هاچ بک سال




هاچ بک ها هميشه در بين ايراني ها محبوب بوده و در ميان توليد و واردات سالانه بيش از يک ميليون خودرو، نقشي پر رنگ را ايفا کرده اند. در اين بين تحريم ها باعث عدم حضور مدل هاي مدرن و اقتصادي جهان در بازار ايران شده و اغلب هاچ بک هاي 15 هزار دلاري مطرح با قيمتي گزاف و بيش از 100 ميليوني وارد بازار ايران مي شدند. برجام که آمد هيونداي هم سريعا در کرمان خط توليد خود را راه انداخت و بهترين هاچ بک خود يعني مدل آي 20 را با قيمتي نسبتا خوب روانه بازار کرد.

آي 20 که فعلا رقيب جدي و درخوري در اين رده قيمتي ندارد با 80 ميليون تومان قابل خريد است و به لطف ويژگي هاي اقتصادي، رفاهي و البته ظاهر جذاب، در فاز نخست به خوبي مورد استقبال قرار گرفته است. خريداران ايراني حالا با فراغ لال بيشتر مي توانند يکي از شش سطح تجهيزاتي را براي اين خودرو انتخاب کنند و از تجهيزاتي مثل تهويه مطبوع خودکار، سيستم توقف و حرکت هوشمند آي اس جي، تايرهاي با مقاومت چرخشي پايين 16 اينچي، کروز کنترل با محدود کننده سرعت فعال، صندلي هاي الکتريکي و سقف باز شونده شيشه اي پانوراما، سنسورهاي پارک جلو و صندلي هاي گرم شونده، سيستم هشدار خروج از خط و سنسور دنده عقب، چراغ هاي جلوي خودکار ال اي دي برخوردار شوند که البته در کمتر رقيبي يافت مي شود.

ميتسوبيشي ميراژ، ميني هاچ بک کامپکت




ميني هاچ بک هاي کامپکت در ايران همواره جايگاه خوبي در بين مردم داشته و اغلب به دليل اندازه کوچک و مصرف سوخت مناسب و راحتي رانندگي با اقبال روبرو مي شوند. اين سير از سيتروئن ژيان و رنو ادامه داشته و حالا به ميتسوبيشي ميراژ رسيده که در سري جديد و 2017 خود، در مدتي کوتاه توانسته فروش چشمگيري را در ايران به ثبت برساند و با پيشي گرفتن از محصولات تويوتا، هيونداي و کيا، خود را به عنوان بهترين خودروي اين رده از بازار معرفي کند.

اين خودرو که در طول سه سال گذشته تنها در دو بازار اروپا و آمريکاي شمالي بيش از 120 هزار دستگاه فروش داشته، با يک نوسازي کامل مي رود تا سهم بيشتري در اين دو بازار بزرگ به دست آورد. در عين حال نقشي موثر در رشد فروش برند ميتسوبيشي ايفا کند. کارشناسان خودرو در تحليل چرايي رشد فروش ميتسوبيشي ميراژ در بازار داخلي به عواملي نظير اعتبار برند ميتسوبيشي در ايران، قيمت مناسب، خدمات پس از فروش فراگير، طراحي زيبا و مدرن بدنه در کنار ليست کامل تجهيزات و البته موتوري که با نرخ مصرف چهار ليتر بنزين در هر صد کيلومتر، کم مصرف ترين پيشرانه حاضر در بازار ايران است اشاره مي کنند، عواملي که همگي در کنار هم باعث شده تا ميراژ به عنوان بهترين خودروي اين رده از بازار انتخاب شود.

تويوتا پريوس، بهترين خودروي هيبريدي





قبلا در باب ارزش هاي پريوس نکاتي را يادآور شديم که همان موارد در کنار برخي ديگر از جزييات جهاني مثل فروش خوب در آمريکا و اروپا، بهترين دلايل براي انتخاب پريوس به عنوان بهترين خودروي هيبريدي / برقي سال ايران است. پريوس سدان، ژاپني به دليل چند ويژگي بارز از جمله طراحي فضايي، راندمان اقتصادي، ايمني بالا و قيمت مناسب توانسته فروشي بالغ بر چند هزار دستگاه را در ايران تجربه کند. خاص بودن فرم اتاق، اين چارچوب را سبکي آينده نگرانه و پيشرو مي نامد که هم با ويژگي هاي فني و مدرن پريوس هماهنگ است و هم با سبز بودن خودرو در يک راستا قرار دارد.

يک نکته جالب در خصوص داشبورد پريوس اين است که پوسته ظاهري آن با طرحي از رگه هاي داخلي برگ درخت صنوبر طراحي شده که نمادي از علاقه مندي به طبيعت و محيط زيست است. اين خودرو هم در آزمايش هاي موسسه معتبر يوروانکپ و هم در تست هاي موسسه ايمني و سلامت بزرگراه هاي آمريکا جايزه عالي که بالاتر از رتبه پنج ستاره است را دريافت نموده و خودروي بسيار ايمني است.

در عين حال پريوس همه ويژگي هاي يک تويوتا يعني نرمي و راحتي اتاق، و البته دوام و پايداري را به همراه دارد و به لطف استهلاک پايين و مصرف اندک سوخت يک اقتصاددان واقعي براي خانواده هاي مدرن ايراني است که به تفاوت ايمان دارند.

رنوکپچر، کراس اوور کوچک کامپکت




کراس اوور کوچک شهري شرکت زنو که از زبان طراحي جديد اين برند فرانسوي سود مي برد با کمک زنجيره فروش گسترده ايران خودرو، ظاهر و امکانات مقبول توانست پرفروش ترين خودروي اين رده از بازار باشد. کپچر که موتوري کم مصرف و چابک، بدنه اي عضلاني و قيمتي مناسب دارد، در طول مدتي کوتاه توانسته علاوه بر بازارهاي اروپايي در ايران رکورد بزند و سهم رنو از بازار ايران را به بيشترين ميزان ممکن در پنج سال گذشته ارتقا دهد. پيش بيني مي شود در سال آينده اين خودرو همچنان فروش مناسبي داشته باشد گرچه با عرضه نسل جديد کپچر در اروپا و عرضه محصولاتي از برند سوزوکي، پژو، نيسان و مزدا به بازار ايران نمي توان به افزايش سهم بازار اين خودرو بيش از اندازه فعلي چندان خوشبين بود.

کراس اوور رنو کپچر در داخل کشور توسط شرکت ايران خودرو و تنها با پيشرانه 1.2 ليتري و جعبه دنده خودکار عرضه مي شود. پيشرانه ياد شده از چهار سيلندر و 16 سوپاپ تشکيل شده است و از توربوشارژر نيز بهره مي برد، ضمن آن که عملکرد سوپاپ هاي آن توسط سيستم وي وي تي يا سيستم زمان بندي متغير سوپاپ ها، تنظيم مي شود. اين پيشرانه قادر است حداکثر توان 120 اسب بخار و حداکثر گشتاور 190 نيوتن متر، به ترتيب در دورهاي موتور 4900 و 2000 دور بر دقيقه توليد کند.

نيسان جوک، کراس اوور اسپورت




وارد کننده محصولات نيسان به ايران اگر از شوق و علاقه بازار براي خريد مدل فانتزي و اسپورت جوک مطلع بود قطعا پيش از اينها دست به واردات اين کراس اوور ژاپني مي زد. بي شک مهمترين اتفاق خودرويي کشور در سه ماهه پاياني سال 95 ورود نيسان جوک به بازار ايران و فروش گسترده اي بود که به ثبت رساند. جوک در يک محدوده 50 ميليوني اقسامي از آپشن هاي فني و تجهيزات رفاهي را به خريداران ايراني عرضه مي کند و همين عامل باعث شده تا طيف گسترده عاشقان کراس اوور براي خريد اين محصول دست به کار شوند. جوک به لطف طراحي مهيج، کيفيت مونتاژ کم نظير و موتورهاي قدرتمند، سواري نرم و راحتي را عايد سرنشينانش مي کند و بيش از آن که تنها يک خودروي شاسي بلند باشد، انتخابي است متمايزي کننده که نشان از هوش خريدارانش دارد. نيسان جوک در محدوده قيمت 135 تا 170 ميليون با سه تيپ مختلف اسپورت، اسکاي يک و پلاتينيوم عرضه مي شود و با دو نوع موتور 127 و 171 اسب بخاري و گستره اي از امکانات، تجربه اي متفاوت از هم رده هايش را به خورد خريدار ايراني مي دهد. اگر خبرها صحت داشته باشد بايد به زودي شاهد برادر بزرگ تر نيسان جوک يعني مدل قشقايي در ايران باشيم و با اين تفاسير، مي توان نيسان را قطب جديد بازار خودروي ايران دانست.

هيونداي توسان، کراس اوور متوسط اقتصادي




در بخش مياني بازار کراس اوورهاي ايران که قيمتي کمتر از 200 ميليون دارند، توسان يک استثنا است. چه نسل قبلي و چه مدل کاملا جديد هيونداي توسان از پرفروش ترين خودروهاي بازار بوده و عطش خريداران به پرداخت بالا براي اين مدل هيونداي باعث شده تا نسل جديد اين خودرو با يک افزايش قيمت 30 ميليوني، در محدوده قيمت 200 ميليون تومان معامله شود. توسان اگر در کرمان موتور مونتاژ شود، قطعا باز هم افزايش فروش خواهد داشت. گرچه رقباي بسياري نظير کيا اسپورتيج، سانگ يانگ کوراندو، سوزوکي ويتاراي نسل جديد و برخي محصولات چيني نظير گک ترامپچي جي اس مي توانند فروش بالاي اين خودرو را به چلاش بکشند. اسپورتيج که با نسل بعد طراحي و مهندسي با پيشرفت هاي بسياري همراه بوده، در نسل جديد خود يکي از بهترين خودروهايي است که تاکنون توسط هيونداي عرضه شده. در عين حال ضعف عمده اين خودرو به عرضه محدود آن بر مي گردد که در صورت رفع آن، بايد سال 96 را نيز سال موفقيت اين خودروي کره اي دانست.

ميتسوبيشي اوت لندر، بهترين اس يووي




اوت لندر خودروي بسيار خوبي است که بي سروصدا به نفوذ خود در بازار ايران ادامه مي دهد. اين خودرو با قدرتي مشابه راوفور، سانتافه و ايکس تريل، امکاناتي مشابه اين سه خودرو را در گونه تيپ 5 خود ارائه داده و حتي قادر است افراد بيشتري را حمل کند و سواري نرم تري نسبت به رقباي کره اي ارائه دهد. شاسي و سيستم تعليق قدرتمند اوت لندر در کنار جعبه دنده سي وي تي، سيستم چهار چرخ محرک، سه وضعيتي و قفل ديفرانسيل جا را براي ورود به منطقه ممنوعه کراس اوورها يعني آفرود باز مي کند که نکته مثبتي است.

در عين حال تجهيزاتي همچون سيستم پارک خودرو و آپشن هاي ريز و درشت که به وفور در اين خودرو موجودند، اوت لندر را بدل به يکي از پرفروش ترين محصولات ميتسوبيشي در ايران کرده است. در ستايش اين خودروي ژاپني همين بس که امسال به دو عنوان مهم «قابل اعتمادترين خودروي بازار آلمان» و «ايمن ترين شاسي بلند بازار آمريکاي شمالي» دست يافته و از خلال سه نسل و تا انتهاي سال 2014 توانسته بيش از 2.4 ميليون دستگاه در دنيا فروش داشته باشد. ميتسو در تعريف اوت لندراز واژه سي يووي يا کراس اوور چند منظوره استفاده کرده که به معني داشتن ويژگي هاي يک اس يووي در کنار نکات مثبت يک کراس اوور است و اين نامگذاري کاملا بامسما است.

جک اس 5، کراس اوور چيني سال




نسخه بدلي هيونداي توسان که به شکلي آشکار از اين خودروي کره اي کپي برداري شده يکي از موفق ترين خودروهاي چيني بازار ايران در سال 95 بود که با فروشي بالا توانست سود بالايي را عايد کرمان موتور کند. با وجود اين که در بخش کراس اوورهاي چيني با قيمت کمتر از 90 ميليون تومان مصحولات مختلفي از برندهاي ليفان، چانگان، چري و هاوال توانستند به بازار ايران راه يابند اما اين جک اس 5 بود که به لطف شباهت بالا با هيونداي توسان، موتور قدرتمند و قيمتي نصف نمونه کره اي عملکردي درخور را در سال 95 به ثبت رساند.

کارشناسان دليل هجوم خريداران به سمت جک اس 5 اتوماتيک را موتور توربوي قدرتمند و فهرست امکانات اين چيني پرمدعا عنوان مي کنند و ضمن ذکر برخي ايرادات، قيمت گذاري صحيح، شناخت خوب از بازار ايران و کيفيت مونتاژ مناسب را مهم ترين عوامل موفقيت جک اس 5 در بازار ايران عنوان مي کنند. اس 5 که احتمالا به زودي در نسخه فيس ليفت، با قدرت بيشتري به بازار ايران بر مي گردد، گرچه در روزهاي پاياني سال با افزايش قيمت سه تا شش ميليوني روبرو شد اما همچنان در رنج کراس اوورهاي چيني زير صد ميليون بهترين گزينه ممکن براي خريد است.

دي اس 5 ال اس، سدان متوسط لوکس




با اينکه کمتر از ساير خودروهاي اين ليست فروش داشته و در ميانه سال 95 به بازار معرفي شد اما ارزش و اعتبار خوب اين خودرو در برابر مبلغ پرداختي باعث شد تا سدان فرانسوي دي اس 5 ال اس به عنوان بهترين سدان متوسط لوکس بازار انتخاب شود. ظاهر متفاوت و جذاب و پ ر زرق و برق، رنگ هاي بدنه متنوع، قيمت رقابتي 190ميليوني که در مقايسه با ساير برندهاي لوکس کيفيتي مشابه و حتي بهتر ارائه مي کند و البته موتور و تجهيزاتي فراوان و مکفي از جمله دلايل ديگري است که ما را مجاب به انتخاب 5 ال اس کرد. موتوري کهبه صورت مشترک با ب ام و و پژو ارتقا يافته. سيستم پيشرفته هدآپ ديسپلي، چرم سمي آنيلين، چوب مرغوب و البته سواري نرم و راحت، همه و همه تنها بخشي از ويژگي هاي مثبتي است که در پس ظاهر خوش آب و رنگ 5 ال اس نهفته مانده است.

در حوزه ايمني هم دي اس 5 ال اس جايگاه بسيار خوبي داشته و از سيستم هاي ايمني نظير اي بي وي، اي اس پي و اي بي اس، سيستم کمکي شروع به حرکت در سربالايي، کروز کنترل هوشمند، سيستم پايش و هشدار نقاط کور، کيسه هاي هواي ايمني راننده، سرنشين جلو، جانبي صندلي هاي جلو و پرده اي، سنسور پارک خودرو و عقب و دوربين ديد عقب، ترمز دستي الکترونيکي و سيستم هشدار کاهش باد تايرها و برخي موارد ديگر سود مي برد.

تويوتا کورولا، سدان کوچک شهري




کورولا تا انتهاي فصل پاييز با فروشي بيش از 4 هزار دستگاه توانست به خوبي جايگاه خود را در سخت ترين بخش بازار ايران باز کند و بر دو حريف آسيايي و چند مدل چيني و اروپايي حاضر در بازار غلبه کند. کورولا که پرفروش ترين خودروي برند تويوتا است در ايران از چنان استقبالي برخوردار شد که با وجود قيمت 140 ميليوني مدل هاي فول، پس از خارج شدن از ليست ثبتارش گمرک، تا 160 ميليون نيز افزايش قيمت يافت و معامله شد.

اين سدان کامپيکت و کوچک شهري به دليل چند ويژگي عمده که دارد توانست سال خوبي را در ايران پشت سر بگذارد، نخست اينکه حدود سه دهه از ورودش به ايران مي گذرد و اغلب دارندگان اين خودرو شکايتي از استهلاک بالا و کيفيت پايين اين خودرو نداشته اند. در عين حال کورولا توانسته با مجموعه اي از ويژگي هاي اقتصادي و شهري و البته ظاهري اغواگر و زيبا، محبوب اقشار مختلف جامعه از زنان و دختران تا مردان مسن باشد و به خوبي نقش خود را به عنوان يک وسيله بي دردسر و کم مصرف شهري ايفا کند. هماهنگ با همه محصولات جديد تويوتا، در کولرولا از سيستم هاي ايمني از جمله هشدار خروج از خط، سيستم پيشگيري از برخورد و چند تکنولوژي ديگر به صورت استاندارد استفاده شده تا اين سدان ژاپني ايمن تر از هميشه و بهتر از ساير رقبا به نظر برسد.

رنو کولئوس، کراس اوور بزرگ شهري





سانتافه پس از سه سال پر رونق سرانجام مغلوب شد و با دست به يکي فرانسوي ها و ژاپني هاي حاضر در بازار ايران مثل تويوتا، هوندا، نياسن و رنو، جاي خود را به يک نمونه اسپورت و اشرافي آن هم از اروپا با نام رنو کولئوس داد که تفاوت بسياري در فلسفهساخت با هيونداي سانتافه دارد. کولئوس که نسبت به سنل قبلکاملا متحول شده به لطف طراحي برجسته موتور و گيربکس قدرتمند و فهرستي از تجهيزات مدرن و ارتباطي کهبا قيمتي رقابتي در ايران عرضه شده، جاي اين کره اي پر مدعا را گرفته و همين ابتداي کار توانسته به ترند يک بازار تبديل شود و با 20 تا 30 ميليون اختلاف قيمت، طرفداران بسياري پيدا کند.

کولئوس که روي پلت فرم مشترک نيسان ايکس تريل ساخته شده، در عين داشتن جنبه هاي رفاهي، تجهيزاتي و ارتباطي گسترده که در کمتر خودرويي در اين کلاس يافت مي شود، از موتوري قدرتمند و 171 اسبي برخوردار است که به خوبي با مجموعه فني و شاسي چفت شده و به کمک سيستم چهار چرخ محرک انتخابي، علاوه بر مسيرهاي شهري و جاده، قادر به پيمودن پستي و بلندي هاي مختلف بيرون از جاده است. جداي از اين توضيحات، قيمت کمتر از 200 ميليوني اين خودرو مهمترين نکته مد نظر ما براي انتخاب کولئوس بود که يک مزيت واقعي براي محصول جديد رنو به حساب مي آيد.

رنو تاليسمان، سدان بزرگ اسپورت کامپکت




اين خودرو عنوان بهترين خودروي سال ايران را به خود اختصاص مي دهد. دلايل اين انتخاب بسيار زياد است و گفتن آن از حوصله متن خارج است اما در ستايش رنو تاليسمان همين بس که علاوه بر استقبال گرم بازار و کارشناسان، از سوي مجلات، روزنامه ها، شبکه هاي اجتماعي و مردم عادي با بيشترين حجم از علاقه روبرو شد و توانست در مدتي کوتاه خلأ هوندا آگورد و تويوتا کمري، دو سدان هم رده ناکام در بازار ايران را به خوبي پر کند.

طراحي بسيار خوب بدنه اين خودرو به قدري تاثير برانگيز است که همه را وادار به تحسين تاليسمان مي کند و به جرأت در اين کلاس حرف اول را مي زند. در عين حال موتور بسيار تيز، قدرتمند و البته پر شتاب در کنار جعبه دنده دي سي تي دو کلاچه و فنربندي چند حالته اسپورت، از تاليسمان يک سدان اسپورت شهري تمام عيار مي سازد که با در اختيار گذاشتن 196 اسب بخار قدرت، در کمتر از 7.2 ثانيه به سرعت 100 کيلومتر در ساعت مي رسد. تاليسمان با فاصله بين دو محور 2.81 متر، در بخش فضاي داخلي نيز به همه خودروهاي اين کلاس از جمله کمري، سوناتا، اوپتيما و آکورد برتري دارد. در عين حال با صندوق بار بزرگي که 608 ليتر گنجايش دارد، يک خودروي ميان سايز و بسيار جادار است که ويژگي هاي شهري، اقتصادي و اسپورتي را با هم دارد.

ب ام و 730 ال اي، بهترين سدان بزرگ و لوکس




به تازگي پرشيا خودرو اقدام به عرضه سدان کشيده و لوکس ب ام و سري 7 کرده و پس از وقفه اي چهار ساله از نو پاي لوکس ترين خودروي اين شرکت آلماني را به ايران باز کرده که البته به لطف قيمت گذاري مناسب و ارائه پنج تريم مختلف، با اقبال بسيار خوبي از سوي بازار مواجه شده است.

اين سدان کشيده که هم اکنون بنا به سطح تجهيزات و رده ها، در محدوده قيمتي 670 تا 730 ميليون توماني و در بالاترين بخش بازار عرضه شده، حاصل طراحي و ايده پردازي طراح برجسته و ايراني شرکت ب ام و يعني نادر فقيه زاده است که پيش از اين مدل 650 گرند کوپه را طراحي کرده بود. طراحي خارجي نسل ششم گرچه تغيير انقلابي نکرده اما با حفظ تمايز از نسل قبلي خود، تکامل يافته است.

چراغ جلو تا امتداد جلوپنجره کشيده شده و از آراستگي با پوشش کروم همراه با تغييرهاي ظريف برخوردار است که چهره نسل ششم را تهاجمي تر و اسپورت تر از قبل کرده و تا حدودي به آن يک هويت منحصر به فرد بخشيده است.

سري هفت با بدنه کشيده عرضه مي شود و با طول 5.33 متر، از فاصله بين دو محور 3.21 متر سود مي برد که در نوع خود کم نظير است. حضور سري هفت ب ام و در حالي با قيمت کمتر از يک ميليارد ميسر شده که برادر آلماني اش مرسدس اس کلاس بيش از دو ميليارد تومان قيمت دارد.

ب ام و ايکس 4، شاسي بلند لوکس




با ظاهري شبيه ب ام و ايکس 6 کراس اوور، ب ام و ايکس 4 مدل 2015 داراي يک خط سقف طرح فست بک است و همچنين از يک سيستم تعليق بهينه سازي شده استفاده مي کند تا نسبت به ايکس 3 از شرايط اسپورت تري در رانندگي برخوردار باشد. اگر ايکس 4 به واسطه موتاژ در کارخانه آمريکايي ب ام و که مرکز اصلي توليد خودروهاي اين برند آلماني در آمريکاي شمالي است از بازار ايران حذف نمي شد، بي شک باز هم آمار فروش بالاتري را به ثبت مي رساند و به يک اتفاق نادر در بازار خودروهاي لوکس تبديل مي شد که با وجود قيمت 420 ميليوني بيش از برخي مدل هاي ارزان چيني يا داخلي توانست در ايران فروش داشته باشد.

ايکس 4 که نمونه کوپه و عضلاني مدلايکس 3 است به دليل موتور قدرتمند و طراحي هيجان انگيزش که مشابه مدل ايکس 6 است توانست پرفروش ترين کراس اوور لوکس بازار ايران باشد که البته خيلي زود ورق برگشت و از بازار حذف شد. اين خودرو با موتور قدرتمند و ليتري توربو و ظاهري خشن، بهترين انتخاب ممکن در اين رنج قيمت بود و با تو.جه به سطح هندلينگ و کيفيت بالاي کابين، در مدتي کوتاه به انتخاب اول عشاق اتومبيل هاي لوکس تبديل شد. قضيه پلاک شدن يا نشدن اين خودروها کماکان ادامه دارد و فعلا اين قضيه حل نشده است.

لوتوس اليزه 220 کاپ، بهترين خودروي اسپورت کوپه




لوتوس اليز يک رودستر يا کوپه روباز دو نفره، ديفرانسيل عقب و موتور وسط است که عرضه آن تاکنون در ايران سابقه نداشته و به عنوان يکي از رودسترهاي پرفروش و دست ساز بازار ايران، توانسته بسياري از محصولات برندهاي مشهورتر مثل پورشه و آلفارومئو رادر رقابت هاي مختلف شکست دهد. طراحي اليز در نسخه جديد 2016 که به ايران هم وارد شده اندکي تغيير پيدا کرده و لوتوس از چراغ هاي جلو و عقب و رينگ هاي متفاوتي سود مي برد. مهندسان اليز با اعمال يک برنامه فني پيچيده موفق شده اند ضريب آيروديناميک خودرو را بهبود دهند تا اليز در سرعت هاي بالاي 260 کيلومتر هم ثبات خود را به خوبي حفظ کند.و

اليز که در اساس از بدنه اي دست ساز از جنس فايبرگلاس سود مي برد، روي يک شاسي آلومينيومي اکسترود و سبک سوار شده که استحکام فوق العاده اي را براي آن به ارمغان آورده است. لوتوس اليز که در حال حاضر تنها در بريتانيا به توليد مي رسد از موتوري ساخت تويوتا بهره برده و در کمتر از 4.5 ثانيه به سرعت 10-0 کيلومتر در ساعت مي رسد. لوتوس اليزکاپ 220 با داشتن ظاهري مسابقه اي و سقف ثابت و محکم قطعا بهترين خودروي اسپورت بازار ايران است که مي تواند با قدرتي معادل 250 اسب بخار تا 275 کيلومتر در ساعت سرعت بگيرد.

لکسوس ان ايکس، کراس اوور کوچک کامپکت




قواعد بازار ايران و غلبه عنصر قيمت بر مفهوم کلاس بندي باعث شد تا کوچک ترين کراس اوور لکسوس را که هم رده خودرويي مثل کيا اسپورتيج است، به صورت جداگانه بررسي کنيم. ان ايکس 280 ميليوني امسال توانست يک تنه نام لکسوس را در ايران زنده نگه دارد و در نبود رقباي تراز اول خود فروش بالاي را براي ايرتويا رقم بزند. فرم خشن و اسپورت بدنه در کنار ليست کامل تجهيزات و اعتبار برند لکسوس در کنار هم توانستند برگ برنده ان ايکس براي کسب سهمي در خور در بازار کراس اوورهاي لوکس بازار ايران باشند. از جمله امکانات لکسوس ان ايکس مي توان به سقف پانوراما، سيستم ذخيره تنظيمات صندلي، روکش چرمي صندلي ها، در صندوق عقب برقي و داشتن 10 بلندگو، شارژ بدون سيسم موبايل (تنها با گذاشتن موبايل در محفظه مخصوص، موبايل شارژ مي شود)، سيستم ريموت خودرو به وسيله موبايل (به کمک نرم افزاري که روي موبايل نصب مي شود مي توانيد خودرو را روشن/ خاموش، درها را قفل يا ميزان بنزين داخل باک را چک کنيد) و نشان دادن ميزان استفاده از توربو اشاره داشت که در نوع خود جالب توجه است. موتور پايه اين خودرو يک نمونه چهار سيلندر با حجم دو ليتر و مجهز به توربوشارژ است که توانايي توليد 235 اسب بخار را دارد و به خوبي از پس نياز خريداران بر مي آيد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تارا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت تارا اتوماتیک جدید ۱ میلیارد و ۱۸۵میلیون تومان شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت تارا اتوماتیک V ۴ LX مدل ۱۴۰۳ در بازار با افت ۱۵ میلیون تومانی ۱ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان شد.

تارا اتوماتیک ارتقا یافته ایران خودرو ۱ میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان شد این مدل نیز کاهش ۱۵ میلیونی داشته است. تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو کاهش ۱۰ میلیونی داشت و ۹۷۰ میلیون تومان شد.

تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ با افت ۱۰ میلیونی ۹۴۰ میلیون تومان شد. قمیت تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با کاهش ۱۰ میلیونی ۸۱۰ میلیون تومان قیمت خورد. تارا دنده‌ای V ۱ پلاس ۶ سرعته نیز ۸۶۰ میلیون تومان شد.

قیمت تارا اتوماتیک صفر در کارخانه ۴۹۰ میلیون تومان است. قیمت کارخانه تارا دنده‌ای نیز ۳۹۴ میلیون تومان بوده است. ایران خودرو دو مدل تارای جدید هم معرفی کرده است که بر این اساس تارا اتوماتیک V ۴ LX سدان جدید ایران خودرو در نمایندگی ۶۸۵ میلیون تومان قیمت دارد تارا دنده‌ای پلاس نیز ۵۸۰ میلیون تومان است که گران‌ترین خودروی دنده‌ای ساخت داخل بازار به شما می‌رود!

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع تارا در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • قیمت تارا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)