Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- احمد آقاقلی‌زاده، هنرمند پیش‌كسوت گرافیك، بزرگ‌ترین مشكل دیده نشدن هنر انقلاب در میان مردم را نداشتن تبلیغات درست در این زمینه دانست. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، احمد آقاقلی‌زاده با اشاره به جایگاه فعلی هنر در میان مردم گفت: در زمینه هنر انقلاب مسلما تولیداتی صورت می‌گیرد كه ممكن است تولیدات به اندازه باشند اما متاسفانه جای عرضه، تكثیر و نمایش ندارند و مردم كاملا از آثار انقلابی بی اطلاع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال ما در زمینه ارائه هنرهای تجسمی انقلاب یك نمایشگاه بیشتر نداریم كه آن هم در دل حوزه هنری است؛ در حالی كه نمایشگاه بابد كنار خیابان و یك جای مشخص و در دسترس مردم باشد. به دلیل اینكه بسیاری از مردم حوزه هنری را نمی شناسند و دسترسی هم ندارند.

وی سپس به لزوم چاپ آثار انقلابی اشاره كرد و توضیح داد: اینكه آثار انقلابی اصلا چاپ نمی‌شوند اتفاق خوبی نیست. به عنوان مثال كتاب قصه چاپ می‌شود اما ما حتی رنگ پوستر و نقاشی‌های انقلابی را هم نمی‌بینیم، چه فایده‌ای دارد این پوسترها در انبارها بمانند و از آن ها استفاده‌ای نشود؛ این در حالی است كه ما باید برای حفظ آثار انقلابی‌مان و قرار دادن در جایگاه ویژه در نزد مردم، باید نمایشگاه‌های استانی و كشوری برگزار كنیم و پوسترهایمان را در سراسر شهرها چاپ كنیم تا مردم ببینند.

او بیان كرد: بیشترین ارتباطی كه پیش از این با هنر انقلاب گرفته می‌شد، همین پوسترهای انقلابی بود كه مردم با آنها ارتباط برقرار می كردند اما چندسالی است كه متاسفانه این اتفاق در سكوت است. با این شرایط من معتقدم كارهای كه دیده نشود پس نمی‌شود راجع به آنها صحبت كرد و ارزیابی‌شان كرد.

آقاقلی زاده در ادامه در پاسخ به اینكه با توجه به عدم نیاز آثار هنرهای تجسمی به ترجمه، چقدر می‌شود از این ظرفیت در بازآفرینی ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده كرد، خاطرنشان كرد: به نظرم خیلی می‌توان از این ظرفیت استفاده كرد. به عنوان مثال ما چندین پوستر ضد شیطنت‌های امریكا داشتیم كه در در و دیوارهای شهر نصب شده بود، كلی سر و صدا كرد و تاثیرگذاری بالایی هم داشت كه نمی‌توان منكر شد. این اتفاق به نظرم تاثیرگذاری‌اش از صدها سخنرانی هم بیشتر است و باید به شكل مستمر ادامه پیدا كند و این گونه آثار بیشتر دیده شوند البته دیگر آثار انقلابی هم تاثیرات و جایگاه خودشان را دارند اما هنر بصری به مراتب تاثیرگذاری‌اش بیشتر است. ما متاسفانه این بخش را تعطیل كرده‌ایم.

این هنرمند پیش‌كسوت همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینكه آیا در ارائه هنر انقلاب و ادبیات ارزشی انقلاب اسلامی در قالب هنرهای تجسمی توانستیم خودمان را به دنیا معرفی كنیم، توضیح داد: ما در این زمینه هنوز مشكلات داخلی خودمان را حل نكرده‌ایم پس چطور می‌توانیم خودمان را به دنیا معرفی كنیم وقتی نمی‌توانیم این هنر را به مردم خودمان بشناسانیم. ما باید در این زمینه یك سایت قوی با ترجمه انگلیسی داشته باشیم كه آثار را به شكل آنلاین روی آن قرار بدهیم. به نظرم تبلیغات یك شرط اساسی برای دفاع ار ارز‌ش‌های انقلابی‌مان است.

آقاقلی زاده در پایان اظهار امیدواری كرد هرچه زودتر مشكلات اقتصادی و سیاسی حل شود و فرهنگ و هنر كشورمان نیز بقا پیدا كند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| یک استقلالی روی پوستر تراکتوری‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دیدار تیم‌های تراکتور تبریز و استقلال تهران در چارچوب هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر ایران چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) از ساعت ۱۷ در ورزشگاه یادگار امام(ره) برگزار می‌شود.

باشگاه تراکتور به فاصله ۲ روز مانده تا این بازی در یک حرکت با انتشار تصویری از ارسلان مطهری در لباس تراکتور به پیشواز این دیدار حساس رفت. 257 251 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901010

دیگر خبرها

  • عکس| یک استقلالی روی پوستر تراکتوری‌ها
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • پوستر/ آزادی؛ نام بُتی در غرب!
  • ببینید | پوستر متحرک سروده‌ رهبر انقلاب در آستانه حمله سپاه به اسرائیل