Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:40:03 GMT

ابداع برگ مصنوعی که کود تولید می کند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۰۸۸۴۵

ابداع برگ مصنوعی که کود تولید می کند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، دانیل نوسرا که مدیریت تیم تحقیق را به عهده داشت، گفت: این اختراع می تواند به افزایش محصولات کشاورزی در جهان در حال توسعه کمک کند.
دانیل نوسرا از دانشگاه هاروارد در ایالات متحده اظهار کرد: زمانی که این فرایند متمرکز بزرگ انجام شود، به راحتی کود تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوسرا اولین برگ مصنوعی را اختراع کرد که آب را به دو عنصر هیدروژن و اکسیژن تقسیم می کند. محققان با تزریق باکتری به این فناوری، یک برگ تولید کننده سوخت ساختند و سپس باکتری دیگری را به نام Xanthobacter به این مجموعه اضافه کردند. این میکروب ها هیدروژن و دی اکسید کربن CO2 برگ را به یک بایوپلاستیک تبدیل می کنند که برگ می تواند از آن به عنوان سوخت استفاده و یک سیستم کاملا مستقل ایجاد کند.
محققان زیست توده یا بایومس - که یک منبع تجدید پذیر انرژی است- گیاهان تربچه را با استفاده از این کود برگ بیونیک افزایش دادند.
نوسرا و همکارانش این موفقیت را در نشست انجمن شیمی آمریکا که هفته جاری در سان فرانسیسکو برگزار شد، ارائه دادند.
علمی **1311**
مترجم:محمدعلی صنایعی**انتشار: زهره محتشمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، در نشست امروز شورای کشاورزی استان از سایت مدیریت ستاد گیاهان دارویی به نشانی نشانی www.herbalplant.ir رونمایی شد.
دهقان پور رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: رونمایی از این سایت سبب می‌شود اطلاعات تولید و فراوری گیاهان دارویی و میزان کشت و محل کشت آن‌ها برای سرمایه گذاران مشخص می‌شود.
فارس با داشتن بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی زیر کشت گیاهان دارویی تولید بیش از نیمی از گیاهان دارویی کشور را در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داد.
در این نشست همچنین برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی علاوه بر اعتبارات ملی، بودجه استانی هم در نظر گرفته شد استاندار فارس در این نشست بر علمی‌تر شدن تولید و بهره‌برداری محصولات حوزه کشاورزی تاکید کرد و از متولیان خواست در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی از هوش مصنوعی استفاده کنند.
دکتر ایمانیه استاندار فارس  هم در این نشست بر علمی‌تر شدن تولید و بهره‌برداری محصولات حوزه کشاورزی تاکید کرد و از متولیان خواست در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی از هوش مصنوعی استفاده کنند.
 در این نشست همچنین برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی علاوه بر اعتبارات ملی بودجه استانی در نظر گرفته شد.
حل مشکل کاهش سهم سوخت ادوات کشاورزی و تلاش برای پیشگیری از پیشروی ملخ‌های مراکشی در مزارع و باغ‌های فارس از دیگر مباحث مطرح شده در شورای کشاورزی بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟
  • با ۲٫۵ ساعت انتظار، الماس خودتان را بسازید
  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی