Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خانه آبي ملايم، آپارتمان مدرن براي خانواده خاص است.

2. ترکيب متريال هاي مختلف براي طراحي دکوراسيون آشپزخانه
ترکيب متريال هاي مختلف در طراحي آشپزخانه مي تواند به آن چهره اي متفاوت و خاص ببخشد. يکي از بهترين نمونه هاي ترکيب متريال را در عکس پايين مي توانيد ببينيد. چوب، فايبرگلاس و صفحات کورين مواد و مصالحي هستند که در طراحي دکوراسيون داخلي اين آشپزخانه مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به هيچ عنوان اين تعدد مواد و مصالح آزار دهنده نيست؛ چرا که هر کدام از آن ها دقيقا درجاي درست خود مورد استفاده قرار گرفته اند. صفحات کورين که براي سطح رويي کابينت ها انتخاب شده اند مرز خوبي را بين کابينت هاي سفيد ديواري و کابينت هاي چوبي زميني به وجود آورده اند و باعث مي شوند تا در اين آشپزخانه هماهنگي و نظم خوبي به چشم بخورد، ضمن آن که هوشمندي در انتخاب رنگ لوازم و وسايل آشپزخانه باعث شده است که نقاط عطفي در فضا به وجود بيايد و يکنواختي فضا از بين برود.



ترکيب متريال هاي مختلف در طراحي آشپزخانه مي تواند به آن چهره اي متفاوت و خاص ببخشد

3. استفاده از کابينت هاي ويتريني
زماني که تعداد کابينت هاي آشپزخانه زياد است و رنگ آن ها تيره؛ ممکن است در نگاه اول حس سنگيني و خفه بودن فضا را القا کند. بهترين راه حل کردن اين مشکل اين است که در نقاط کانوني فضا از کابينت هاي ويتريني و باز استفاه کنيد. کابينت هاي ويتريني کابينت هايي هستند که درب آن ها شفاف و شيشه اي است و کابينت هاي باز کابينت هايي هستند که فاقد در هستند و حالت قفسه دارند. استفاده از اين ترفندهاي دکوراسيوني باعث مي شود که در فضا حس سبکي هوشمندانه اي به وجود بيايد همچينين ديگر صدمه اي هم به تعداد کابينت ها و کارآيي که مي تواند براي استفاده کننده از آن داشته باشد وارد نمي شود.


استفاده از کابينت هاي ويتريني باعث مي شود که در فضا حس سبکي هوشمندانه اي به وجود بيايد

4. ترکيب رنگ هاي خاص در طراحي دکوراسيون آشپزخانه
عکس پايين يکي از پروژه هاي اجرا شده توسط قدرتمندترين گروه ها در زمينه طراحي دکوراسيون آشپزخانه را به شما نشان مي دهد. گاهي فضاي آشپزخانه ها به شما اجازه نمي دهند که خلاقيت زيادي در طراحي تان به کار ببريد و دقيقا همين جا است که رنگ ها به کمک شما مي آيند. اما اين انتخاب رنگ ها بايد به قدري هوشمندانه صورت بگيرند که آشپزخانه شما را تبديل به يکي از خاص ترين فضاهاي داخلي خانه تان کند. در عکس پايين مي توانيد همنشيني رنگ هاي قهوه اي و سبز و هم چنين ترکيب خوب متريال ها را ببينيد که چگونه باعث شده اند اين آشپزخانه چهره اي متفاوت داشته باشد.


همنشيني رنگ هاي قهوه اي و سبز و ترکيب خوب متريال ها چهره اي متفاوت به اين آشپزخانه داده است

5. آشپزخانه هاي تک رنگ
در خانه هايي با پلان باز که معمولا فضاها مرزهاي تفکيک نشده يا به اصطلاح باز دارند، خلاقيت طراح بيشتر محک مي خورد چرا که چالشي به مراتب سخت تر را پيش رو دارد. در چنين خانه هايي فضاهاي داخلي در عين آن که بايد به تنهايي شاخص باشند، در مجاورت ديگر فضاها هم بايد به چشم بيايد. عکس پايين يکي از همين خانه هاي پلان باز را به شما نشان مي دهد که فضاي آشپزخانه و غذاخوري در مجاورت يکديگر قرار گرفته اند و هرکدام بايد جلوه گري خاص خود را داشته باشند که اين جلوه گري با انتخاب درست و به جاي رنگ ها براي هر فضا به وجود آمده است. تصميم طراحان بر اين بوده است که آشپزخانه به صورت تک رنگ کار شود و ميز صندلي هايي غذاخوري هم از رنگ کالباسي انتخاب شوند. شايد دليل اين انتخاب اين بوده است که آشپزخانه چون فضاي بزرگ تر و داراي جزييات بيشتري است اگر رنگي انتخاب مي شد ديگر ميز و صندلي هاي سفيد در کنار آن آن قدر به چشم نمي آمد و ديده نمي شد.


در آشپزخانه هايي با پلان باز که معمولا فضاها مرزهاي تفکيک نشده دارند از يک رنگ استفاده کنيد

6. استفاده از تضاد رنگ ها در طراحي دکوراسيون داخلي آشپزخانه
دو رنگ سياه و سفيد در عين حال که هر کدام داراي زيبايي ها و جذابيت بالايي هستند در کنار يکديگر هم مي توانند خوش بدرخشند. وقتي از تضاد ميان اين دورنگ در طراحي دکوراسيون داخلي آشپزخانه استفاده مي شود اين فضا را تبديل به فضايي خارق العاده مي کنند که مي تواند تجربه جديدي را براي استفاده کنندگان از آن رقم بزند. اگر خوب به عکس پايين نگاه کنيد مي بينيد که اين دو رنگ هر کدام سعي مي کنند تا عيب ديگري را بپوشانند، سياه به سفيد کمک مي کند تا فضا يکنواخت و کسل کننده نباشد و سفيد به سياه کمک مي کند تا فضا سنگين و گرفته نباشد و در عين خال فضايي رسمي به آشپزخانه بخشيده اند که اگر تجهيزات آشپزخانه در آن وجود نداشت شايد مي شد آن را با نشيمن خانه اشتباه گرفت. در واقع مي توان گفت که اين استفاده از تضاد به آشپزخانه کمک کرده است تا با ديگر فضاهاي داخلي خانه همنشيني خوبي داشته باشد.



استفاده از دو رنگ تضاد در آشپزخانه فضا را تبديل به فضايي خارق العاده مي کنند

7. استفاده از رنگ هاي تيره در طراحي دکوراسيون داخلي آشپزخانه
استفاده از رنگ ها در طراحي دکوراسيون داخلي آشپزخانه مي تواند به اندازه انواع طراحي آن متفاوت باشد؛ دقيقا همان طور که از اول اين مطلب آن ها ديده ايم. استفاده از رنگ هاي تيره به عنوان رنگ غالب آشپزخانه هم يکي از اين ترفندها است که باعث خاص تر شدن دکوراسيون آشپزخانه مي شود. البته استفاده از اين نوع رنگ ها چالش ديگري را به وجود مي آورد و آن اين است که بايد با رنگ هاي ديگري در اين آشپزخانه ها هيجان بصري ايجاد کرد تا از يکنواختي فضا جلوگيري کند.


استفاده از رنگ هاي تيره به عنوان رنگ غالب آشپزخانه باعث خاص تر شدن آشپزخانه مي شود

منبع : chidaneh.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۰۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش برجسته کارگران در جهش تولید

بایستی توجه به شرایط کارگران به‌عنوان طلایه‌داران حضور در خط مقدم میدان اقتصادی در اولویت کارفرمایان باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز جهانی کارگر نشان از ارزش این قشر مهم در اقتصاد تمام کشورها دارد؛ البته این نگاه ابزاری صرف در کشور و صنعت ما جایی ندارد. عمل کارگران در مذهب ما ارزش والایی دارد تا آنجا که پیامبر مکرم اسلام (ص) بر دستان پینه‌بسته کارگر بوسه می‌زنند. در اسلام عمل کارگران عبادت محسوب می‌شود و کسب روزی حلال به‌قدری اهمیت دارد که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند کسی که در راه کسب روزی برای خانواده‌اش تلاش می‌کند مانند مجاهد در راه خدا است.

در این چند سال اخیر که مقام معظم رهبری جهش تولید و رشد اقتصادی را در اولویت قرار دادند، کارگران تنها سربازان وفادار و درواقع ژنرال‌های واقعی ایشان در میدان نبرد اقتصادی بودند که باوجود تمام مشکلات، نگذاشتند چرخ‌های صنعت کشور از حرکت باز بماند. تأکید رهبر انقلاب بر رشد اقتصادی و جهش تولید نیز در راستای ثروتمند شدن کشور و متعاقب آن رفع مشکلات اقتصادی کارگران و بیکاری در جامعه است.

 تأکید رهبر انقلاب بر اینکه کارگر رکن جهش تولید است باید تلنگری بر کارفرمایان و سیاست‌گذاران کشور در این حوزه باشد. اینکه ایشان در دیدار پنجم اردیبهشت‌ماه سال جاری با کارگران می‌فرمایند: «نقش کارگر یک نقش برجسته است؛ یعنی نقش یک کارگر ماهر و باروحیه و پُرانگیزه، در جهش تولید، یک نقش انکارناکردنی و‌ غیرقابل‌انکار است» وظیفه دولت، مسئولین و کارفرمایان را سنگین‌تر می‌کند.

ازاین‌رو توجه به شرایط کارگران به‌عنوان طلایه‌داران حضور در خط مقدم میدان اقتصادی باید در اولویت کارفرمایان باشد.

رضا شریفی*

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غرق در انبه! طراحی خانه ای با تم میوه ای (عکس)
  • رنگ نقش مهمی در معماری ایفا می‌کند
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد