Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرقلعه نویی سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز نماد یک استقلالی پرافتخار است که توانست تیم استقلال را در سال های 1385، 1388 و 1392 به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور برساند.
از طرف دیگر، صمد مرفاوی مربی فعلی صبای قم نیز سال ها به عنوان دستیار اول قلعه نویی، نقش بسیار مهمی در موفقیت های استقلال تهران با سرمربی گری قلعه نویی ایفا کرده و در حقیقت نقش یک مکمل بزرگ را در موفقیت وی ایفا می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر قلعه نویی و صمد مرفاوی همچنین در زمان بازی در استقلال در کنار هم، موفقیت های زیادی را کسب کرده که از جمله می توان به قهرمانی و نایب قهرمانی در آسیا و قهرمانی در جام باشگاه های تهران و لیگ برتر اشاره کرد.
صمد مرفاوی در 2 مرحله یکی در لیگ ششم و دیگری در لیگ نهم در استقلال تهران جانشین امیر قلعه نویی شد و از این 2 مربی به عنوان 2 همسنگر و دوست صمیمی قدیمی یاد می شود، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، در زمینه فوتبال و ارنج های داخل زمین اندیشه های مشترک دارند.
اما اقتضائات بازی روز جمعه، 18 فروردین ماه سال جاری، یک رقابت تنگاتنگ میان امیر قلعه نایی با تیم تراکتورسازی تبریز و صمد مرفاوی با صبای قم است، ماراتنی نفس گیر که می تواند در تحولات بالا و پایین جدول لیگ برتر بسیار تعیین کننده و سرنوشت ساز باشد.
دیدار صبا و تراکتور حساس است، چراکه امیرقلعه نویی برای قهرمانی و صمد مرفاویی برای فرار از سقوط باید با هم رقابت تنگاتنگی داشته باشند.
هر چند نتایج بازی های لیگ و نفرات حاضر در زمین، حاکی از برتری نسبی تراکتور بر صبای قم دارد ولی صبا باید برای دفاع از جایگاه فوتبال قم و استفاده از ظرفیت میزبانی و در عین حال فرار از سقوط به لیگ پایین تر، روی این مسابقه حساب ویژه ای باز کند.
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز برخلاف تیم فوتبال صبای قم در رده سوم جدول رده بندی قرار دارد و تمام تلاش خود را برای تعقیب تیم پرسپولیس تهران و کسب عنوان قهرمانی به کار گرفته است.
در مقابل صبای قم هم اکنون جز سه تیم کاندیدای سقوط به لیگ دسته یک است و اگر بتواند در این بازی سه امتیاز مسابقه را کسب کند از منطقه خطر و سقوط تا حدودی دور خواهد شد.
صمد مرفاوی به دلیل سال ها فعالیت در کنار امیرقلعه نویی در استقلال تهران، با سیستم فنی و تاکتیکی وی به صورت کامل آشناست و از سوی دیگر در کنار خود افرادی مانند غلامرضا عنایتی را دارد که در سال های رویایی استقلال تهران، عصای دست امیر قلعه نویی بود و نقش بسیار مهمی در موفقیت استقلال و امیر قلعه نویی ایفا کرد، بنابراین صبا باید از این فرصت برای کسب امتیاز استفاده کند.
تیم تراکتورسازی تبریز از مجموع 25 بازی؛ 12 برد، 11 تساوی و 2 باخت را در کارنامه خود دارد و با 35 گل زده و 19 گل خورده با تفاضل گل 16 و امتیاز 47 در رتبه سوم قرار دارد.در مقابل تیم صبای قم از 25 بازی؛ 4 پیروزی، 10 تساوی و 11باخت و 15گل زده و 27 گل خورده و تفاضل گل منهای 12 و با 22امتیاز در رتبه چهاردهم قرار دارد.
آمار فوق نشان می دهد تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در همه زمینه ها از تیم صبای قم برتری دارد ولی تنها برگ برنده صبای قم در این مسابقه می تواند میزان آشنایی مرفاوی و استقلالی های صبا از تاکتیک های قلعه نویی و مهار بازیکنان شاخص این تیم باشد.
دریافت 27 گل در مقابل به ثمر رساندن 15 گل برای صبای قم در خط دفاع و حمله، مناسب نیست، این موضوع نشان می دهد تیم صبا نه تنها در خط دفاع متزلزل است بلکه در خط حمله نیز مشکل گلزنی دارد، هر چند در نیم فصل دوم بویژه با پیوستن محسن فروزان، حنیف عمران زاده و تعداد دیگری از بازیکنان، وضعیت صبای قم نسبت به نیم فصل اول بسیار بهتر شده و حدود 13 امتیاز از مجموع 22 امتیاز صبا مربوط به دور برگشت مسابقات است.
از سوی دیگر تیم تراکتورسازی تبریز در مقابل 35 گل زده تنها 19 گل دریافت کرده و این حکایت از آمادگی این تیم در مسابقات لیگ دارد.
اما تیم فوتبال صبای قم در دوره های گذشته همیشه یک حریف قدرتمند برای تیم تراکتورسازی تبریز بود و تاکنون چهار بار از جمله 2 بار در تبریز این تیم را شکست داده است. صبا در دور رفت در فصل 89-88، دور برگشت 90-89 و در فصل 91-90 و دور رفت 95-94، تراکتورسازی تبریز را شکست داد و 6 بازی صبا و تراکتور نیز تاکنون مساوی شده است.
تیم تراکتورسازی نیز در دور رفت فصل 93-92، در فصل 94-93 در 2 بازی رفت و برگشت و در دور رفت فصل 96-95 موفق به شکست تیم صبا شد.
بنابراین تیم فوتبال صبای قم تاکنون مقابل تراکتورسازی خوب درخشیده و در بازی روز جمعه نیز پیش بینی می شود 2 تیم بازی قابل قبولی را ارائه دهند.
هر چند صبا در بازی مقابل تراکتورسازی، سید امید نظامی‌پور و قاسم دهنوی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد ولی با استفاده از ظرفیت بازیکنانی مانند حنیف عمران زاده، غلامرضا عنایتی، محسن فروزان، میثم مجیدی و مهرداد بایرامی می تواند درخشش قابل توجهی مقابل این تیم تبریزی داشته باشد.
صبا در این مسابقه چیزی برای از دست دادن ندارد و اگر نتواند در این مسابقه پیروز شود در بازی های آینده مقابل استقلال تهران و دیگر رقبا با مشکل مواجه خواهد شد. استقلال تهران در دور رفت در قم توانست صبا را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد و هفته آینده دور برگشت این مسابقه در تهران برگزار خواهد شد.
نماینده قم در لیگ برتر فوتبال کشور برای ماندن در لیگ برتر باید حداقل هفت امتیاز از پنج رقیب قدرتمند مانند تراکتورسازی تبریز، استقلال تهران، سپاهان اصفهان، نفت تهران و استقلال خوزستان به دست آورد.
بازی 2 تیم استفلال تهران و صبای قم روز شنبه 26 فروردین ساعت 19 در ورزشگاه آزادی تهران، بازی صبای قم و سپاهان اصفهان روز پنجشنبه 31 فروردین 96 ساعت 17:45 در ورزشگاه یادگار امام قم، بازی نفت تهران و صبای قم شنبه 9 اردیبهشت ساعت 18 در ورزشگاه تختی تهران و آخرین بازی صبای نیز مقابل استقلال خوزستان در روز پنجشنبه 14 اردیبهشت ساعت 18 در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار می شود.
استقلال تهران و سپاهان اصفهان در دور رفت با نتیجه 2 بر صفر صبا را شکست دادند و تیم های نفت تهران و استقلال خوزستان نیز هر دو با نتیجه 1 بر صفر صبا را شکست دادند. تیم تراکتورسازی تبریز نیز با نتیجه 2 بر 1 صبا را شکست داده بود. بنابراین کار صبا برای ماندن دشوار است و باید از تمام ظرفیت های خود برای بقا در لیگ برتر استفاده کند.
دیدار 2 تیم صبای قم و تراکتورسازی تبریز، ساعت 19 روز جمعه 18 فروردین‌ماه در ورزشگاه یادگارامام (ره) قم با قضاوت محمدرضا اکبریان برگزار می شود.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۱۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمس آذر - پیکان؛ مصاف جوان سازها/ آغاز حساس‌ترین هفته فوتبالی

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ برتر فوتبال با انجام دیدار تیم های شمس آذر و پیکان وارد هفته بیست و پنجم می شود. پیکان که با ۲۵ امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارد در ۹ دیدار اخیر خود در لیگ برتر تنها یک شکست برابر پرسپولیس را تجربه کرده است و در سایر دیدارها این تیم بدون امتیاز زمین را ترک نکرده است. در حالی که به هفته های پایانی در فصل بیست و سوم نزدیک می شویم رضا عنایتی از بازیکنان جوان بیشتری در ترکیب تیم خود استفاده می کند و در آخرین بازی این تیم برابر مس رفسنجان که در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی انجامید میانگین سنی خودروسازان حدود ۲۲ سال بود و عنایتی تنها مربی است که در این فصل و در یک بازی رسمی از دروازه‌بان سوم خود استفاده کرده است.

شمس آذر حریف پیکان در بازی امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت اولین سال حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کند و شاگردان سعید دقیقی با اینکه فصل را با منفی ۳ امتیاز آغاز کردند اما توانسته اند عملکرد قابل قبولی را از خود نشان داده اند و با ۳۱ امتیاز در مکان هشتم جدول ایستاده اند. دقیقی هم در این فصل بازیکنان باکیفیتی را به فوتبال ایران معرفی کرده است که دو نفر از آنها (علی اصغر اعرابی و رحمان جعفری) با عملکرد بسیار خوبی که از خود نشان دادند مورد توجه دو باشگاه سپاهان و تراکتور قرار گرفتند و در نیم فصل از شمس آذر جدا شدند.

هر دو تیم پیکان و شمس آذر در این فصل بیشتر از بازیکنان جوان در ترکیب خود استفاده کرده اند و برخلاف خیلی از باشگاه ها با اعتماد به جوانان خود توانسته اند نتایج قابل قبولی را هم کسب کنند. دیدار رفت دو تیم با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید و این بازی، دومین مصاف تاریخ دو تیم به حساب می آید. برخی از بازیکنان شمس آذر از جمله شاهین ثاقبی و فراز امامعلی سابقه حضور در پیکان را در کارنامه خود دارند و امروز باید رو در روی تیم سابق خود به میدان بروند.

این بازی در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار می شود و دقیقی و شاگردانش امیدوارند تا ۳ امتیاز این دیدار خانگی را به حساب خود واریز کنند.

برنامه دیدار های هفته بیست و پنجم لیگ برتر به شرح زیر است:

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت

* شمس آذر - پیکان؛ ساعت: ۱۸:۲۰

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت

* هوادار - صنعت نفت؛ ساعت: ۱۷:۰۰
* تراکتور - استقلال تهران؛ ساعت: ۱۷:۰۰
* مس - گل گهر؛ ساعت: ۱۷:۴۵
* ذوب آهن - نساجی؛ ساعت: ۱۸:۰۰
* استقلال خوزستان - ملوان؛ ساعت: ۱۸:۱۵
* آلومینیوم - فولاد؛ ساعت: ۱۸:۱۵
* پرسپولیس - سپاهان؛ ساعت: ۱۹:۳۰

کد خبر 6092409

دیگر خبرها

  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها
  • اتوبان تهران-تبریز در کمپ استقلال افتتاح شد!
  • شمس آذر - پیکان؛ مصاف جوان سازها/ آغاز حساس‌ترین هفته فوتبالی
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز
  • شش دانگ حواس حردانی به استقلالی سابق!
  • فرجی - حنانوف: اوسمار امروز نظر نهایی را می‌دهد
  • استقلالی‌ها منتظر کمک مدیر سابق‌شان
  • عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز
  • مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز (عکس)
  • خواسته استقلالی ها قبل از بازی با تراکتور چیست؟