Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-یکی از اعضای حزب موتلفه با تایید حذف مصطفی میرسلیم، نامزد این حزب از فهرست نامزدهای نهایی جمنا تاکید کرد بر اساس توافقات صورت گرفته میرسلیم باید تا پایان مناظرات در صحنه انتخابات حضور داشته باشد و پس از پایان آن در صورتی که تصمیم بر حضور یک فرد گرفته شد، حزب موتلفه تغییراتی در تصمیم گیری‎های خود خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فردا قرار است جمنا پنج کاندیدای نهایی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت ماه معرفی کند اما پیش از این کار خبر خروج چهار نفر از آنان توسط رسانه‎ها انتشار پیدا کرد.
سعید جلیلی، علی نیکزاد، محمد خوش چهره و مصطفی میرسلیم در این مرحله غربالگری از گرودنه خارج شده‎اند و گفته می‎شود مهمترین دلیل این امر بخاطر عدم امضا میثاق نامه‎ای که توسط هیات امنا جمنا تهیه شده بود، است. مصطفی میرسلیم خود روز گذشته در پاسخ به این پرسش که اگر جزو پنج نامزد نهایی جمنا نباشد به این تصمیم تمکین می‎کند یا نه، گفت است: «ما به حق تمکین می‌کنیم.»
محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی هم با اعلام حمایت همه جانبه از کاندیدای حزب متبوع خود بیان کرده است: «معتقدیم آقای میرسلیم نسبت به تمام نامزدهای اصولگرایان امتیاز بالایی دارد. امروز یک نیروی انقلابی و متدین با یک برنامه کارشناسی شده نیاز است و موتلفه از ۱۵ سال قبل روی برنامه اداره کشور و همچنین کادر کارگشا تحقیق کرده و امروز نیز در کشور همچنان رقابت های لفظی وجود دارد و متاسفانه رقابت برنامه ای دیده نمی‌شود.»
اسدالله بادامچیان، نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه هم در این ارتباط گفته است:«ما با آرامش کامل پشت سر آقای میرسلیم نماز می خوانیم، به او اعتماد داریم و تکلیف الهی خود می دانیم که به وی رای دهیم.»
به نظر می رسد که موتلفه حاضرنیست از کاندیداتوری گزینه حزب خود دست بکشد و تلاش دارد تا او را در معرض قضاوت مردم قرار دهد، البته موتلفه درصدد نیست تا با راه اندازی جنجال و هیاهو این کار را به نتیجه برساند، اما تا همین بخش از کار اختلاف در زمین بازی انتخاباتی اصولگرایان نمایان شده است.
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه نیز در گفت و گو با رویداد۲۴با تایید حذف میرسلیم از فهرست نامزدهای نهایی جمنا گفت: براساسا توافقات صورت گرفته آقای میرسلیم باید تا پایان مناظرات در صحنه انتخابات حضور داشته باشد و پس از پایان آن در صورتی که تصمیم بر حضور یک فرد گرفته شد، حزب موتلفه تغییراتی در تصمیم‎گیری‎های خود بدهد.
وی در این رابطه که جمنا به چه دلیل پیش از مناظرات آقای میرسلیم را کنار گذاشته است، بیان کرد: براساس شاخص‎هایی که در جمنا مورد نظر قرار گرفته بود گروهی که حداکثر آرا را به دست آوردند باید بنا به نظر هیات امنا میثاق نامه‎ای را امضا می‎کردند، آنهایی که راضی به این کار نشدند در لیست قرار نگرفتند. آقای میرسلیم این میثاق نامه را به امضا در نیاورد، اما بر اساس توافق قبلی باید تا پایان مناظرات به کار خود ادامه دهد.
ترقی درباره دلیل عدم امضا میثاق نامه از سوی میرسلیم، توضیح داد: افرادی که در مجموع لیست جمنا حضور داشتند از تشکیلات قدیمی و سابقه داری برخوردار نبودند، اما آقای میرسلیم نامزد خود نیست نامزد حزب به حساب می‎آید لذا تصمیم‎گیری‎ها بر عهده او قرار ندارد. خواست جمنا این بوده که به جای احزاب، افراد در آن پیوند بخورند، موتلفه چنین نمی‎اندیشد. البته ائتلاف خوب است و منافعی را به دنبال دارد اما تصمیم‎گیری حزبی با فردی تفاوت می‎کند، بنابراین در صورتی که میثاق‎نامه به امضا در می‎آمد و تعهد داده می‎شد، نقش حزب کنار می‎رفت.
این فعال سیاسی اصولگرا ضمن تائید مخالفت حزب با امضا میثاق نامه تصریح کرد: حزب از ابتدا سیاست‎های مشخصی داشته است و زودتر از همه وارد صحنه انتخابات شد که برای آن یک مکانیزم مشخص و دموکراتیک را طی کرد، بنابراین با اشخاصی که براساس نظر شخص خود تصمیم‎گیری می‎کنند، فرق دارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا عدم امضا میثاق‎نامه و همچنین فعالیت برخی در قالب جریان مردمی انقلابی جماران نشان از تفرقه میان اصولگرایان ندارد، اظهار داشت: منافاتی با هم ندارد زیرا وحدت را در متمرکز شدن بر سر کاندیداتوری یک نامزد نهایی می‎دانیم که بحث‎های متعددی دارد. اصلاح‎طلبان هم برسر یک نامزد یا بیش از آن هنوز دغدغه دارند و به نتیجه نرسیده‎اند. این دغدغه برای اصولگرایان هم وجود دارد.
ترقی اضافه کرد: افراد مطرح برای کاندیداتوری به جز آقای رئیسی همگی در یک سطح قرار دارند و چنین نیست که اتفاق نظر در مورد آنان به صد در صد برسد، ممکن است چالش‎هایی به وجود آید و مجموع جبهه را دچار مشکل کند بنابراین بحث وحدت بعد از مناظرات باید محقق شود و تعدد نفرات در آن زمان کاهش یابد اما در رقابت باید این افراد حضور داشته باشند و هر کسی از زبان و زاویه دید خود به انتخابات کمک کند.
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ضمن تاکید بر این امر که این مسئله به شفاف‎سازی انتخابات کمک خواهد کرد، یادآور شد: با تمام اینها در صورتی که آقای رئیسی تمایل برای حضور در عرصه رقابت انتخاباتی پیدا کند، یکسری از معادلات به هم خواهد خورد.
این فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با احتمال کاهش پنج نامزد به یک نفر با حضور رئیسی افزود: استراتژی اصولگرایان بر تک کاندیدایی تا پایان مناظرات نبوده است، سایرین در کنار ایشان خواهند بود و رقابت می کنند زیرا باید آمادگی لازم برای مقابله با شیوه‎هایی که رقیب به کار می‎برد و ترفندهایی که کانال‎ها و شبکه‎های خارجی می‎زنند را داشته باشد.
وی در رابطه با اعلام آمادگی ابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور آقای رئیسی در انتخابات یک احتمال است و تا الان هر صحبتی که راجع به ایشان مطرح شده به صورت یکطرفه و خواست جمنا بوده است. به عبارتی دیگر چنین نبوده که آقای رئیسی خود به صحنه آید و اعلام آمادگی کند، بنابراین برنامه‎ای هم ارائه نشده است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال

با تمدید مهلت ثبت نام، دانشجویان مولف و مترجم فرصت دارند تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی ارسال کنند.

 دانشجویان تمامی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی و طلاب سطوح مختلف می‌توانند آثار خود را به تعداد نامحدود و براساس شرایط ذیل در شش گروه اصلی شامل «فنی و مهندسی»، «علوم پایه»، «علوم انسانی»، «کشاورزی و منابع طبیعی»، «علوم پزشکی و دامپزشکی»، «هنر و معماری» و بخش «ویژه» به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

 براین اساس همزمانی دوره تحصیل دانشجو با زمان چاپ و انتشار اثر، دارا بودن مشخصات عمومی کتاب برای اثر منتشر شده، داشتن اعلام وصول از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار کتاب در بازه زمانی ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان ۱۴۰۲، ثبت‌نام اینترنتی، ارسال دو جلد از کتاب به دبیرخانه و ارسال نسخه‌ای از متن زبان اصلی آثار ترجمه شده، از جمله شرایط شرکت در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی است.

همچنین دانش آموختگانی که حداکثر دو سال پس از فارغ التحصیلی، کتاب خود را در بازه زمانی فوق الذکر (۱۴۰۲-۱۴۰۱) به چاپ رسانده‌اند نیز می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

کتاب‌های الکترونیک ارسال شده به دبیرخانه جشنواره نیز باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند.

یادآور می‌شود آثار دریافت شده بازگردانده نخواهند شد و به آثار برگزیده‌ای که توسط بیش از یک نفر تألیف یا ترجمه شده‌اند، صرفاً یک جایزه تعلق خواهد گرفت.
براساس این فراخوان، ناشران نیز می‌توانند آثار دانشجویی خود را به همراه فرم ثبت‌نام اینترنتی، به دبیرخانه جشنواره کتاب سال دانشجویی ارسال کنند. همچنین در آیین اختتامیه جشنواره از ناشرانی که اهتمام جدی در نشر آثار دانشجویی داشته‌اند، تجلیل خواهد شد.

بخش ویژه جشنواره نیز به موضوعات اقتصاد دانش بنیان و تولید ملی، ادبیات پیشرفت و مطالعات جمعیت اختصاص دارد.

گفتنی است علاقه‌مندان باید پس از ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی به آدرس www.isba.ir، دو نسخه از اصل اثر را به همراه فرم ثبت‌نام اینترنتی به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره در تهران، خیابان انقلاب، خیابان فخر رازی، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک ۷۲، صندوق پستی ۱۱۶۳-۱۳۱۴۵ سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی ارسال نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۹۵۲۷۲۷ تماس حاصل نمایند.

مهلت ارسال آثار به بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال تمدید شد.

همچنین بر اساس فراخوان بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال، شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در سه بخش اصلی، ویژه و بین‌الملل به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دانشجویان و طلابی که در بازه زمانی ۷/ ۷/ ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲/۶/۳۱ از پایان‌نامه خود در مقاطع تحصیلات تکمیلی دفاع کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی به نشانی isba.ir در جشنواره شرکت کنند. آخرین مهلت ثبت نام بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳ اعلام شده است.

بر اساس اعلام کمیته علمی بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال، بخش اصلی این جشنواره شامل حوزه‌هایی در شش گروه علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و علوم انسانی است. بر این اساس، در هریک از گروه‌ها دانشجویانی که صرفاً در موضوعات زیر از پایان‌نامه خود دفاع کرده باشند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

منبع: سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد‌دانشگاهی

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • واکنش یحیی به امضا نکردن تعهدنامه برای بازگشت | گل‌محمدی: این اقدامات به نفع فوتبال نیست
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد
  • اشتباه لفظی ژاوی: جای لواندوفسکی امن است
  • آیا طرح کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟